Minden háztartásban elérhető lesz a szélessávú internet
Jelenleg 883 ezer magyar háztartásban még nincs megoldva szélessávú internethez való hozzáférés. A Digitális Magyarország terv szerint 2018-ra minden háztartásban ott lesz a világháló.
2014 decemberében a fejlesztéseket nemzetgazdasági szempontból kiemelt beruházássá minősítette a kormány, felgyorsítva a szükséges hatósági engedélyek beszerzését. Idén nyáron pedig olyan jogszabályokat alkottak, amellyel lebontották a hálózati fejlesztések útjában álló jogi akadályokat: így jelentősen egyszerűsödtek és gyorsabbá váltak az ügyintézési eljárások. Ezentúl azok a beruházók, amelyek új nyomvonalon létesítenek hírközlési közművezetéket, és a már meglévő hálózati szakaszokon legalább 100 Mbit/s sebességűre fejlesztik a sávszélességet, öt évig teljes közműadó mentességet kaphatnak.
A szolgáltatók azt vállalták, hogy több mint háromszázezer háztartásban saját forrásból valósítják meg a szükséges beruházásokat, a többi európai uniós forrásból jöhet létre, amelyre a pénzt pályázati úton lehet elnyerni. Erre a célra 68 milliárd forint vissza nem térítendő támogatás és jelentős mértékű hitel áll rendelkezésre, a több körös pályázat első ütemét augusztus végén írják ki, mondta el Solymár Károly Balázs a műsorban.
Magyarországon ma még több mint negyven százalékos a digitális írástudatlanság, azaz százból negyven ember még soha nem használt számítógépet, internetet. Nyolcvan százalékuk a 45 év fölötti korosztályból kerül ki. Ez azért is okoz komoly gondot, mert a munkaerőpiacon már most is, de a következő években egyre inkább alapvető elvárás lesz a számítógépes tudás.
Az 5-21 éves korosztálynál viszont az internetkapcsolat már-már a függőséghez hasonlítható. Kalamár Hajnalka klinikai szakpszichológus a műsorban elmondta: a Z-generáció nagyon sok időt tölt a virtuális térben, folyamatosan több médiacsatornát használ, az emberi kapcsolataikban azonban viszonylagos magányosság tapasztalható.
Solymár Károly Balázs hozzátette: bár az infokommunikációs eszközöket folyamatosan használja ez a korosztály, ez még nem jelenti automatikusan azt, hogy rendelkeznek azokkal a készségekkel, amelyek a munkaerőpiacon fontosak.
Az Európai Unióban az egységes digitális piac kiépítése 2020-ra valósul meg. Az a vállalás, hogy Magyarország a szélessávú lefedettséget két évvel korábban megvalósítja, azért is nagyon fontos, mert ez a magyar gazdaság számára versenyelőnyt biztosít majd.
Forrás: Kossuth Rádió, G7 / hirado.hu
Kapcsolódó cikkek
- A szelfiző legalább az ismerősei körében híres akar lenni
- Csatlakoztatja az internethez karján növesztett fülét Stelarc
- A többség szerint az okostelefon változtatta meg leginkább az életet
- Benedict Cumberbatch kitiltatta a mobilokat a Hamletről
- A britek már okostelefonjukról használják a legtöbbször az internetet
- Okosabbak a magyar nők? A kütyüfelmérés szerint is
- Alig néhány napot bírt a felnőtt tartalom tiltása
- Öt év múlva itt a szupertelefon!
- Amerika sok embere nem menni online
- A londoni múzeumok a legkeresettebbek a weben
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.