A pop-up irodáké a jövő
Mivel egyre több ember végez távmunkát, a hagyományos iroda szerepe meg fog változni – derül ki többek között a Leitz irodaszergyártó cég által nemrég kiadott tanulmányból. Az eredetileg izolált, íróasztalhoz kötött, egyéni dolgozók számára tervezett iroda az „okos” munkavégzés új korszakában „okos" irodaként és „okos” eszközökkel fogja kiszolgálni őket. A hagyományos irodától új munkahelyi ökoszisztéma felé haladunk, amely fix alapú, mobil, workhub és otthoni egységekből áll. A múltban az alkalmanként frissített személyi kompetenciák az egész életre szóló karrierre elegendőek voltak. Most a változás sebessége azt jelenti, hogy a tudás folyamatosan pusztul – potenciálisan amint megszereztük, máris elavult.
„Work Smart, Work Mobile” címmel a Leitz irodaszer márka most adja ki tanulmánysorozatának második részét, melyben az elmúlt két év egyre meghatározóbb folyamatának – a mobil munkavégzés növekedésének – speciális aspektusait vizsgálja.
Az első tanulmányból kiderült, hogy már most minden ötödik alkalmazott munkájának legalább felét irodáján kívül végzi, és ez a trend folyamatosan erősödik. A menedzsment a növekvő számú mobil munkavállaló esetében is mérni szeretné az eredményeket.
Minél inkább össze vagyunk kötve digitálisan, annál inkább képesek lesznek a vállalatok – elméletben – felügyelni dolgozóik eredményességét – teljes munkaidőben dolgozókat és alvállalkozókat egyaránt. A jövőben viták övezik majd, hogy hogyan monitorozza a menedzsment a munkavállalóit.
Elméletben tökéletesen lehetséges az outputot a billentyűzet naplózásával mérni. A GPS-szel felszerelt eszközök lehetővé teszik a vállalatok számára alkalmazottaik földrajzi nyomon követését: „Tényleg otthon dolgozik, vagy kutyát sétáltat?”
A Leitz kutatási panel megkérdezettjei ennél a pontnál optimisták voltak. Amikor arról kérdezték őket, mennyire bízik a vállalatuk abban, hogy produktívan menedzselik a saját idejüket, amikor távolról dolgoznak, 28%-uk azt mondta, „Nagyon”, és további 44% szerint „Eléggé”.
Kutatási mintánk 29%-a havonta legalább egy alkalommal végez munkát szolgáltatott irodában (serviced office), és a mozgásban lévő „okos” munkavállaló számára a következő fázis a kisebb, ún. pop-up munkaterület lesz repülőtereken, tömegközlekedési állomásokon, autópálya pihenőhelyeken, ahol egyéni vagy kétszemélyes „kapszulákat” bérelhetnek majd óradíj alapján.
Az értekezletek ismét gyakoribbá válnak, de informálisabbak és egyre inkább ad hoc jellegűek. Az adaptív épületek és terek több alkalmi találkozóhelyet biztosítanak és a mobil munkavégzés ugyanúgy jelentheti az iroda területén való mobilitást, mint a világban való mobilitást.
Az irodafelszerelések intelligensek és személyre szabhatók – alkalmazással irányíthatók és képesek érzékelni a személy vagy a megbeszélés hangulatát, továbbá képesek hangra reagálni, arcot felismerni (pl. a teljes körűen szabályozható Leitz Style intelligens lámpa, amellyel beállítható az asztallapot megvilágító fény hangulata és tónusa).
Kapcsolódó cikkek
- Az idén és jövőre is folytatódik a PC-eladások csökkenése
- Csökken a táblagépek világpiaci eladása
- Lassul a világpiaci okostelefon eladások növekedése
- Nehezen találnak képzett informatikusokat a cégek
- A többség szerint az okostelefon változtatta meg leginkább az életet
- Tovább növekszik a mobilhirdetések piaca
- Az IT szektorban és a szolgáltató központokban lehet a legjobban keresni
- Rohamosan nő a lítium iránti kereslet az e-eszközök terjedése miatt
- Hogyan alakítsunk ki jövőálló munkahelyet?
- Kevesebb táblagépet értékesítettek világszerte
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.