Európa legígéretesebb cleantech startupjai a ClimateLaunchpaden
Kihirdették az idén második alkalommal megrendezett ClimateLaunchpad, Európa legnagyobb cleantech üzleti ötletversenyének nyerteseit.
A ClimateLaunchpad elnevezésű, Climate-KIC által megrendezett európai cleantech ötletversenyen a jövő cleantech vállalkozóinak célja olyan technológiai és üzleti megoldásokat találni, amelyek választ adnak a klímaváltozás kihívásaira.
Az idei ClimateLaunchpad rekord számú jelentkezőt vonzott Európaszerte. 28 országból több, mint 700 cleantech vállalkozó vett részt. Szeptember 4-én Amszterdamban kihirdették a döntő legjobb három csapatát, akik szakmai elismerésben és pénzjutalomban részesültek.
A fődíj € 10,000; a második helyezett 5,000; és a harmadik € 2,500 pénzjutalmat kapott. Ezen felül a nyertes csapatok bekerültek Európa legnagyobb cleantech startup akcelerációs programjába, a hazánkban is évek óta népszerű Climate Acceleratorba. Ez a program az első a világon, amely 18 hónapos, gyakorlati üzleti képzést ad cleantech vállalkozóknak, melynek során az innovációjukat üzleti vállalkozássá fejlesztik a résztvevők.
A ClimateLaunchpad Európai döntőjének nyertesei :
|
|||
|
|||
|
|
|
A nyertes csapat vezetője Kristian P. Olesen elmondta:
"Nagyon örülünk, hogy a ClimateLaunchpad zsűrije minket választott. A programban résztvevő csapatok, trénerek és coachok sokat segítettek nekünk abban, hogy kihozzuk magunkból a lehető legtöbbet. Azt az elejétől tudtuk, hogy jó ötletet hoztunk, de a programban sikerült ezt validálni és meggyőződni arról, hogy van is piaca az ötletünknek. Nagyon várjuk, hogy a Climate Acceleratorban a következő szintre lépjünk."
"Sok munkát és erőfeszítést kívánt tőlünk a verseny. Minden csapat komoly képzést kapott, mindenkit felkészített a program, az ötleteink üzleti aspektusát végig kellett gondolnunk, összerakni az üzleti modellt, kidolgozni a célpiacra szabott ajánlatot és felkészülni a pitchre. Az amszterdami döntőn neves zsűri (http://climatelaunchpad.org/jury/) előtt prezentált mind a 82 döntős csapat. Előttük olyan kritériumoknak kellett megfelelni, amik a valós életben is megmérik egy innovatív ötlet üzleti sikerét: megvalósíthatóság, skálázhatóság, munkahely teremtés, klíma hatás és persze a pitch maga."
Üzenetünk a Párizsi COP 21-re: Fontos a jövő vállalkozóiba invesztálni, akik a klímaváltozás kihívásaira keresik a megoldásokat
Frans Nauta, a Climate-KIC vállalkozási igazgatóhelyettese és a verseny alapítója elmondta: A ClimateLaunchpad döntője rendkívüli esemény volt. Rengeteg innovatív ötletet láthattunk, amikben mind benne van a lehetőség, hogy elősegítsék a gazdasági növekedést Európában és új munkahelyeket teremtsenek. Ma minden startup egységes üzenetét közvetítjük a Párizsi COP21 klímacsúcs résztvevőinek. Fektessenek a vállalkozókba, a klímaváltozás negatív hatásai ellen a cleantech a 21. század egyetlen és legnagyobb üzleti lehetősége. |
Kapcsolódó cikkek
- Online takarítás-közvetítő lehet a következő magyar siker startup
- Megduplázta az AdServerben felár nélkül kiszolgált fájlok méretét az Adverticum
- Az ABB üzembe helyezte a világ első ökohatékony gázzal szigetelt kapcsolóberendezését
- Magyar startup vállalkozásoknak hirdettek versenyt, a győztesek Tel-Avivban mutatkozhatnak be
- Deloitte Technology Fast 50: még két hétig lehet jelentkezni
- Mi a párhuzam Slash és a SLES között?
- Átkozmetikázott, felturbózott üzleti struktúrával újít az Invitel
- A régió legígéretesebb startupjai között a Locca!
- CEE Lift Off!: 5 ország 10 startupja száll ringbe az SM 2015-ön
- Magyar győztes a Közép-Európai Női Startup Versenyen
Pályázatok ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Rekordszámú nevezéssel zárt ’Az Év Honlapja’ 2024 pályázat!
Az idén 23. alkalommal megrendezett ’Az Év Honlapja’ pályázat nevezési szakasza lezárult: december 15-ig rekordszámú, 329 pályamű érkezett. A szakmai zsűri hamarosan megkezdi a beérkezett pályázatok értékelését, hogy 30 kategóriában kiválassza 2024 legkiemelkedőbb digitális alkotásait. A közönségdíjért folytatott küzdelem azonban még javában zajlik – a pályázók 2025. január 15-ig mozgósíthatják közösségüket, hogy megszerezzék a publikum elismerését.
Az év legjobb sportmarketing-megoldásait keresik
A Magyar Marketing Szövetség Sportmarketing Tagozata által idén újra életre hívott Sportmarketing Gyémántdíj célja, hogy elismerje és széles körben megmutassa az egyesületek, a sportolók és a velük együttműködő márkák értékteremtő sportmarketing-megoldásait, és ezáltal hozzájáruljon a hazai sportmarketing színvonalának fejlesztéséhez. A díj elismeréseinek átadására 2025. március 5-én az ETELE Cinemában megrendezésre kerülő Digital Marketing Forumon kerül majd sor, ahol a digitális marketing aktualitásain túl helyet kapnak majd a sportmarketinggel kapcsolatos előadások is.
Átadták a 2024. évi Rátz Tanár Úr Életműdíjakat
Ebben az évben is nyolc kiemelkedő teljesítményű tanárt részesített elismerésben az Ericsson Magyarország, a Graphisoft és a Richter Gedeon Nyrt. támogatásával létrehozott Alapítvány a Magyar Természettudományos Oktatásért kuratóriuma. A reáltárgyak legkiválóbb hazai tanárai december 10-én ünnepélyes keretek között vették át az egyenként 2,5 millió forintos pénzjutalommal járó Rátz Tanár Úr Életműdíjat. Az esemény helyszíne a Budapesti-Fasori Evangélikus Gimnázium volt: itt tanított Rátz László, akinek emlékére a díjat alapították.
Marketing Diamond Awards: Már csak 5 napig lehet kedvezményesen előnevezni!
A Magyar Marketing Szövetség által szervezett, idén 10 éves Marketing Diamond Awards célja változatlan: megmutatni, hogy a szakmai elismerések nem csak a nagy költségvetésből megvalósuló marketingaktivitások kiváltságai!
Az ABB ismét várja az egyetemi és főiskolai képzésben részt vevő női hallgatókat mentorprogramjára
A Női Mentorprogram célja, hogy erősítse a nők részvételét és növelje a munkavállalási kedvüket műszaki területeken, és lehetőséget adjon, hogy a női hallgatók már tanulmányaik során megismerkedhessenek egy nemzetközi cég termékeivel, szolgáltatásaival, működésével.