Európa legígéretesebb cleantech startupjai a ClimateLaunchpaden

forrás: Prím Online, 2015. szeptember 7. 14:12

Kihirdették az idén második alkalommal megrendezett ClimateLaunchpad, Európa legnagyobb cleantech üzleti ötletversenyének nyerteseit.

A ClimateLaunchpad elnevezésű, Climate-KIC által megrendezett európai cleantech ötletversenyen a jövő cleantech vállalkozóinak célja olyan technológiai és üzleti megoldásokat találni, amelyek választ adnak a klímaváltozás kihívásaira.

 

Az idei  ClimateLaunchpad  rekord számú jelentkezőt vonzott Európaszerte. 28 országból több, mint 700 cleantech vállalkozó vett részt. Szeptember 4-én Amszterdamban kihirdették a döntő legjobb három csapatát, akik szakmai elismerésben és pénzjutalomban részesültek. 

 

A fődíj € 10,000; a második helyezett 5,000; és a harmadik € 2,500 pénzjutalmat kapott. Ezen felül a nyertes csapatok bekerültek Európa legnagyobb cleantech startup akcelerációs programjába, a hazánkban is évek óta népszerű Climate Acceleratorba. Ez a program az első a világon, amely 18 hónapos, gyakorlati üzleti képzést ad cleantech vállalkozóknak, melynek során az innovációjukat üzleti vállalkozássá fejlesztik a résztvevők.

A ClimateLaunchpad Európai döntőjének nyertesei :

 

 

1. helyezett:

Desertcontrol 
Norvégia 

 

2. helyzett:
Arctus 

Izland 


3. helyezett:
ReLaDe
 
Észtország 

 

 

 A nyertes csapat vezetője Kristian P. Olesen elmondta:

 

"Nagyon örülünk, hogy a ClimateLaunchpad zsűrije minket választott. A programban résztvevő csapatok, trénerek és coachok sokat segítettek nekünk abban, hogy kihozzuk magunkból a lehető legtöbbet. Azt az elejétől tudtuk, hogy jó ötletet hoztunk, de a programban sikerült ezt validálni és meggyőződni arról, hogy van is piaca az ötletünknek. Nagyon várjuk, hogy a Climate Acceleratorban a következő szintre lépjünk."

 

"Sok munkát és erőfeszítést kívánt tőlünk a verseny. Minden csapat komoly képzést kapott, mindenkit felkészített a program, az ötleteink üzleti aspektusát végig kellett gondolnunk, összerakni az üzleti modellt, kidolgozni a célpiacra szabott ajánlatot és felkészülni a pitchre. Az amszterdami döntőn neves zsűri  (http://climatelaunchpad.org/jury/) előtt prezentált mind a 82 döntős csapat. Előttük olyan kritériumoknak kellett megfelelni, amik a valós életben is megmérik egy innovatív ötlet üzleti sikerét: megvalósíthatóság, skálázhatóság, munkahely teremtés, klíma hatás és persze a pitch maga."

 

Üzenetünk a Párizsi COP 21-re: Fontos a jövő vállalkozóiba invesztálni, akik a klímaváltozás kihívásaira keresik a megoldásokat

 

Frans Nauta, a Climate-KIC vállalkozási igazgatóhelyettese és a verseny alapítója elmondta: A ClimateLaunchpad döntője rendkívüli esemény volt. Rengeteg innovatív ötletet láthattunk, amikben mind benne van a lehetőség, hogy elősegítsék a gazdasági növekedést Európában és új munkahelyeket teremtsenek. Ma minden startup egységes üzenetét közvetítjük a Párizsi COP21 klímacsúcs résztvevőinek. Fektessenek a vállalkozókba, a klímaváltozás negatív hatásai ellen a cleantech a 21. század egyetlen és legnagyobb üzleti lehetősége.

 

Pályázatok ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Rekordszámú nevezéssel zárt ’Az Év Honlapja’ 2024 pályázat!

Az idén 23. alkalommal megrendezett ’Az Év Honlapja’ pályázat nevezési szakasza lezárult: december 15-ig rekordszámú, 329 pályamű érkezett. A szakmai zsűri hamarosan megkezdi a beérkezett pályázatok értékelését, hogy 30 kategóriában kiválassza 2024 legkiemelkedőbb digitális alkotásait. A közönségdíjért folytatott küzdelem azonban még javában zajlik – a pályázók 2025. január 15-ig mozgósíthatják közösségüket, hogy megszerezzék a publikum elismerését.

2024. december 17. 09:39

Az év legjobb sportmarketing-megoldásait keresik

A Magyar Marketing Szövetség Sportmarketing Tagozata által idén újra életre hívott Sportmarketing Gyémántdíj célja, hogy elismerje és széles körben megmutassa az egyesületek, a sportolók és a velük együttműködő márkák értékteremtő sportmarketing-megoldásait, és ezáltal hozzájáruljon a hazai sportmarketing színvonalának fejlesztéséhez. A díj elismeréseinek átadására 2025. március 5-én az ETELE Cinemában megrendezésre kerülő Digital Marketing Forumon kerül majd sor, ahol a digitális marketing aktualitásain túl helyet kapnak majd a sportmarketinggel kapcsolatos előadások is.

2024. december 12. 10:05

Átadták a 2024. évi Rátz Tanár Úr Életműdíjakat

Ebben az évben is nyolc kiemelkedő teljesítményű tanárt részesített elismerésben az Ericsson Magyarország, a Graphisoft és a Richter Gedeon Nyrt. támogatásával létrehozott Alapítvány a Magyar Természettudományos Oktatásért kuratóriuma. A reáltárgyak legkiválóbb hazai tanárai december 10-én ünnepélyes keretek között vették át az egyenként 2,5 millió forintos pénzjutalommal járó Rátz Tanár Úr Életműdíjat. Az esemény helyszíne a Budapesti-Fasori Evangélikus Gimnázium volt: itt tanított Rátz László, akinek emlékére a díjat alapították.

2024. december 11. 16:31

Marketing Diamond Awards: Már csak 5 napig lehet kedvezményesen előnevezni!

A Magyar Marketing Szövetség által szervezett, idén 10 éves Marketing Diamond Awards célja változatlan: megmutatni, hogy a szakmai elismerések nem csak a nagy költségvetésből megvalósuló marketingaktivitások kiváltságai!

2024. december 11. 11:43

Az ABB ismét várja az egyetemi és főiskolai képzésben részt vevő női hallgatókat mentorprogramjára

A Női Mentorprogram célja, hogy erősítse a nők részvételét és növelje a munkavállalási kedvüket műszaki területeken, és lehetőséget adjon, hogy a női hallgatók már tanulmányaik során megismerkedhessenek egy nemzetközi cég termékeivel, szolgáltatásaival, működésével.

2024. december 10. 10:07

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Az ázsiai autóipar lehagyta digitalizációban Európát

2024. december 21. 10:22

Új platform köti össze a vállalkozókat és partnereiket

2024. december 16. 13:25

CES 2025 előzetes: Elon Musk Amerikája, avagy a világ Musk-ja

2024. december 9. 16:46

Újabb részvételi rekordot döntött az e-Hód

2024. december 9. 11:32