Sok európai hi-tech cég viszi közelebb gyártását a felhasználókhoz
Az európai Hi-tech cégek jelentős növekedésre számítanak iparágukban, és már most készülnek is erre, mikor ellátási láncaik kiépítésénél a tényezők szélesebb körét veszik figyelembe – derül ki a UPS „Change in the (Supply) Chain” (CITC) kutatásának európai eredményeiből.
A UPS megbízásából, az IDC Manufacturing Insights által végzett kutatás, arra az eredményre jutott, hogy míg ugyan a hi-tech cégek továbbra is kapacitásaik külföldre telepítésével csökkentik munkaerő költségeiket, az offshoring mellett egyre többen élnek az úgy nevezett “rightshoring” lehetőségével is. A válaszadók 38 százaléka mondta azt, hogy gyártó telephelyeiket a kereslet jelentkezésének helyéhez közelebb telepítik.
A kutatás azt is megmutatta, hogy a hi-tech cégek egyre több feltörekvő piacra törnek be, és vizsgálják a 3D nyomtatás alkalmazásának lehetőségeit új tervek és prototípusok létrehozásához.
“A Hi-tech cégek könnyebben reagálhatnak a piaci változásokra, ha rugalmasabban választják meg stratégiájukat termelőbázisaik elhelyezésénél, ellátási láncaik kiépítésénél – mondta el Scott Aubuchon, a UPS európai leányvállalatának marketingért felelős alelnöke. – Az európai cégek éppen ezért holisztikus megközelítésben vizsgálják szállítási költségeiket és termékeik kiszállítási idejét.”
A „nearshoring” – mely a termelés, vagy összeszerelés a kereslet helyéhez közel való telepítését jelenti – egyre népszerűbb, ahogy a cégek növelik szolgáltatásaik minőségét, csökkenteni igyekeznek készleteik tranzitidejét és növelni a termékek minőségbiztosítását. A hi-tech logisztikai döntéshozók 35 százaléka tervez nearshoring stratégiába fogni — ami 9 százalékponttal több mint a 2013-ban megfigyeltek. Az európai válaszadók 54 százaléka már két vagy több évvel ezelőtt közelebb is vitte gyártóbázisát a kereslet helyéhez, 34 százalékuk pedig ugyanezt tette idén.
Az európai cégvezetők több mint fele (56 százaléka) stratégiájának részeként tekint a „rightshoring”-ra. Ez a stratégia több faktort vesz figyelembe annak eldöntésénél, hogy milyen közel legyen a beszerzés a gyártás, a raktározás és a disztribúció helyéhez.
Míg a UPS növekedést lát mind a nearshoring mind a rightshoring terén, az offshoring, a stratégia mely a termelést vagy összeszerelést az olcsó munkaerő helyére viszi, továbbra is meghatározó marad. 59 százalék használja ezt a stratégiát.
Az iparági export növekedése folytatódik; új lehetőségek kibontakozóban
A kutatás szerint a globális és európai hi-tech exportnövekedési kilátások erősek. A válaszadók 39 százaléka a jelenlegi ütemű növekedést vár az elkövetkező két évben, 19 százalékuk pedig még gyorsabbat.
A Hi-tech cégek sikeresen beléptek számos növekvő piacra. Az európaiak 66 százaléka nyilatkozott úgy, hogy már jelenleg is ad el terméket Kínában, 41 százalék Indiában és 31 százalék Brazíliában. A top három célpiac, melyekre az európai hi-tech cégek idén terveznek belépni Brazília, India és Dél-kelet Ázsia.
Európai válaszadók: a 3D nyomtatás hasznos a termékfejlesztéshez
A válaszadók 66 százaléka rendelkezik valós tapasztalatokkal a 3D nyomtatás terén, 28 százalékuk még csak most kezdi megérteni a technológiát. Jelenleg a 3D nyomtatást még leginkább a fejlesztési ötletek ösztönzésére hasnálják egy-egy termék tervezésénél. A legfőbb előnyök a gyorsabb termékfejlesztés és előállítás. Európában a válaszadók 70 százaléka használja a 3D nyomtatást új termékek tervezésére és 63 százalékuk cserealkatrész-gyártásra, míg világszinten ez utóbbi mindössze 24 százalék.
A CITC kutatás vezetői összefoglalója a pressroom.ups.com címről tölthető le.
Kapcsolódó cikkek
- Innováció az ICT ökoszisztémában
- Internet Hungary: a digitalizáció 5 éven belül elsöpörheti a cégek 40 százalékát
- A Samsung bemutatja hogyan lesz valóság a Dolgok Internetéből
- A pop-up irodáké a jövő
- Az idén és jövőre is folytatódik a PC-eladások csökkenése
- Csökken a táblagépek világpiaci eladása
- Lassul a világpiaci okostelefon eladások növekedése
- 3D nyomtatott műalkotások: egyszerűsített alkotói folyamat
- Nehezen találnak képzett informatikusokat a cégek
- Hogyan védjük meg digitális életünket a villámokkal szemben?
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.