Helpy, az online takarítás-közvetítő magyar sikerstartup lehet
Hazánkban nemrégen indult el a kategóriában úttörő Helpy, az online takarítás-közvetítőm, mely egyelőre a budapestiek számára elérhető. A startup Magyarország mellett Kelet-Közép-Európát is meghódítaná, hiszen regionális szinten sincs még hasonló szolgáltatás a piacon.
A felgyorsult, időhiányos, városi életmód miatt már Magyarországon, főleg Budapesten is divattá kezd válni a „bejárónő” igénybevétele, akire rábízhatjuk otthonunk rendben tartását, takarítását. Az Európai Unióban évente 5%-kal emelkedik az ilyen szolgáltatást nyújtók száma. Tőlünk nyugatra már több startup ráérzett a takarítás-közvetítésben rejlő biznisz lehetőségére. Így az USA-ban, Kanadában, az Egyesült Királyságban és Németországban már több techvállalkozás indult el ebben a szegmensben, melyek közül a legsikeresebbek – a Helpling, a Hassle vagy a Handy – a befektetők számára is vonzóak, hiszen a három cég átszámítva összesen több tízmilliárd forintnyi tőkéhez is hozzájutott már.
A takarítás-közvetítés az úgynevezett megosztás alapú gazdaság (sharing economy) elvén alapszik, amiből az utóbbi években olyan, mára már techpiaci óriások nőttek ki, mint az Über, vagy az Airbnb. A takarítási szolgáltatás, vagy „bejárónő” alkalmazása tipikusan az a terület, ami nem intézményesült, tehát teljesen informális utakon, szájról-szájra terjedő módon működik. Éppen ezért lehet létjogosultsága az online üzleti modelleknek a területen.
A teljesen magyar tulajdonú, Drukka startup stúdió által fejlesztett és menedzselt Helpy gyorsan, megfizethető áron tud megbízható takarítás-szolgáltatást közvetíteni a felhasználóinak. Az egyelőre budapestiek részére elérhető szolgáltatás nemrégiben indult el, de már naponta több százan keresik fel az oldalt, és napi szinten érkeznek megrendelések is. A platform segítségével egyszerűen rendelhetünk takarítást lakásunkba, a kívánt időpontban, fizetnünk pedig csak utólag kell, ha elégedettek vagyunk a szolgáltatással. Erre biztosíték a Helpy szigorú kiválasztási rendszere, melynek segítségével szűrik partnereiket.
A Helpy külön Airbnb csomagot is kínál azoknak, akik az online platform segítségével adják bérbe lakásukat – hiszen az ő esetükben viszonylag gyakran van szükség takarításra.
A startup régiós szintű terjeszkedést tervez és a későbbiekben további házi munkákra, kisebb javításokra is szeretné kiterjeszteni közvetítői szolgáltatását, illetve még ebben az évben további magyar városokban – így Debrecenben, Szegeden, Miskolcon, Pécsett és Kecskeméten is elérhetővé teszik a szolgáltatást.
A platformban rejlő potenciált jelzi az is, hogy a Helpy bejutott a Central European Startup Awards verseny tízes döntőjébe.
Kapcsolódó cikkek
- Gyökeresen új üzleti modell adhat lökést a hazai startup világnak
- Sikeresen mutatkoztak be a magyar startup-projektek Tel-Avivban
- Európa legígéretesebb cleantech startupjai a ClimateLaunchpaden
- Online takarítás-közvetítő lehet a következő magyar siker startup
- Jobb játékstreamelési képességeket kapott az Xbox One
- Magyar startup vállalkozásoknak hirdettek versenyt, a győztesek Tel-Avivban mutatkozhatnak be
- Keresik Magyarország 3 legjobb startupját
- Jó start volt a Sziget a startupoknak
- Nyílt napot hirdetett a spermabankokba a világ legnagyobb webáruháza
- Google Timeline – fedezd fel újra, ahol jártál
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.