Kétharmadával növelte okostelefon-eladásait a Huawei
Közel kétharmadával növelte okostelefon-eladásait a Huawei a harmadik negyedévben. Az eladott készülékek egyharmadát a közép- és felsőkategóriás modellek alkották.
A Huawei fogyasztói üzletága az idei harmadik negyedévben 27,4 millió okostelefont értékesített a világpiacon, 63 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Az eladott készülékek egyharmadát a közép- és felsőkategóriás modellek alkották.
A Huawei okostelefon-piaci stratégiáját a prémium kategóriás készülékek értékesítési részarányának növelésére alapozza. A prémium kategóriás készülékek értékesítése hét százalékkal nőtt a harmadik negyedévben a második negyedévihez képest.
A GfK piackutató intézet legutóbbi jelentése szerint a Huawei globális piaci részesedése az okostelefon-gyártók piacán 9,5 százalék volt 2015 januártól augusztusig terjedő időszakában.
A sencseni Huawei Technologies Co. az idei második negyedévben lépett előre a harmadik helyre a legnagyobb okostelefon-gyártók világranglistáján a listavezető Samsung Electronics Co. és a rangsorban második Apple Inc. mögé.
Richard Yu, a Huawei fogyasztói üzletágának vezérigazgatója a berlini IFA szórakoztató elektronikai vásáron szeptemberben a Wall Street Journal lapnak adott interjúban jelentette be, hogy a Huawei célja 2-5 éven belül átvenni a vezetést az okostelefonok világpiacán.
A harmadik negyedéves eredményt kommentálva Richard Yu sikeresnek ítélte az cég üzleti stratégiáját. Elmondta, hogy különösen büszkék a Kínán kívül tapasztalt kiemelkedő növekedésre, illetve a közép- és felsőkategóriás készülékeink iránt bővülő keresletre, a harmadik negyedévi eredmény alapján pedig teljesíthetőnek tűnik az idei cél teljesítése, a 100 millió darab okostelefon értékesítése.
A Huawei 2014-ben 75 millió okostelefont értékesített a világpiacon, 45 százalékkal többet, mint az előző évben. Az idei évre tervezett 100 milliós értékesítésnek 30 százalékát teszik majd ki a közép- és felsőkategóriás modellek.
Az amerikai IDC piackutató vállalat adatai szerint 2014-ben az okostelefonok világpiaci forgalma 27,5 százalékkal nőtt, az idén pedig a növekedés üteme 10,4 százalékra csökken.
A Huawei fogyasztói üzletága (Consumer Business Group) 2014-ben 75,1 milliárd jüan (12,1 milliárd dollár) forgalmat bonyolított, 32,6 százalékkal magasabbat az előző évinél.
A Huawei tíz éve van jelen Magyarországon és ma már közvetve több mint 2500 munkavállalót foglalkoztat és közel 600 beszállítóval áll kapcsolatban. A vállalat eddig 200 millió eurót, mintegy 65 milliárd forintot fordított magyarországi beruházásokra, és ezzel a második legnagyobb kínai befektetőnek számít.
Kapcsolódó cikkek
- Világpiaci elsőségre törekszik a Huawei
- 2020-ban érkezik a Huawei szupertelefon
- Coolpad - új telefonmárka érkezik Magyarországra
- Öt év múlva itt a szupertelefon!
- Frissül a Honor 3C
- Nő a Huawei márka nemzetközi ismertsége
- A Microsoft és a Sony lecsúszott a mobilgyártók sorában
- Rekorderedményt ért el tavaly a Huawei
- Európában is debütál a Honor 6+
- A Huawei 30 százalékkal növelte árbevételét tavaly
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.