Indul az Imagine Cup Academy, a Microsoft diákoknak szóló startup programja
Januárban újra indul a Microsoft Imagine Cup Academy, amely immár harmadik éve gyakorlati, a mindennapi munka során nélkülözhetetlen ismeretekkel segíti azokat a magyar fiatalokat, akik egy jó ötletet szeretnének megvalósítani a digitális világban. A program céltudatos felkészítő a világ egyik legnevesebb technológiai versenye, a Microsoft Imagine Cup helyi fordulójára. Hatékonyságára bizonyíték, hogy a magyarországi győztesek mindkét évben díjazottként tértek haza a nemzetközi döntőből. Ráadásul a program résztvevői közül többen az ötletükből azóta működő, ígéretes jövő előtt álló vállalkozást indítottak el. Jelentkezzetek Ti is, ha van egy ötletetek, és szeretnétek azt megvalósítani. Jelentkezni december 6-ig lehet a Microsoft Imagine Cup Academy weboldalán.
A mozgásra és az egészséges életmódra ösztönző alkalmazás, a Tep igazi sztár lett a globális döntőben. Az innováció kategória második díját és az AppCampus különdíját hozták el Seattle-ből, valamint az ezzel együtt járó tízezer dollárt és húszezer eurót. A szegedi főiskolás csapat azóta is hangsúlyozza, hogy a Microsoft Imagine Cup mennyi mindennel – többek között üzleti szemlélettel, technológiai támogatással, gyakorlattal, prezentációs felkészítéssel – járult hozzá ahhoz, hogy igazán sikeresek legyenek. A pénz ehhez képest „csak” másodlagos.
„A Microsoft Imagine Cup segítségével kapcsolhattunk magasabb fokozatba. A hat hónap kemény munka, a felkészítő programok, a döntőben szerzett kapcsolatok és erős sajtóvisszhang nélkül nem jutottunk volna el a célunkig” – mondta a sikert sikerre halmozó TEP vezére, Boros Ákos. A szegedi csapat a Triaction Tribe befektetésének segítségével folytatja a munkát, írt már róluk elismerően a Cnet és a TechCrunch is. Sikereik nyomán megszámlálhatatlan helyre hívják a csapat tagjait előadni.
A 2015-ös győztes, a Mistory fejlesztésére felfigyeltek a kereskedelmi és a turisztikai cégek is. A fiatalok már az első fizető ügyféllel dolgoznak együtt, pedig még egy év sem telt el azóta, hogy elvégezték a Microsoft Imagine Cup Academy kurzusait és diadalmaskodtak a helyi döntőben. Mindez persze nem csoda, hiszen eredeti ötlettel varázsolják új élménnyé a városnézést. Az alkalmazásukkal bármelyik városnéző túrát felfűzhetjük egy valós, vagy kitalált történetre, és ennek segítségével a városnézés olyan lehet, mint egy igazi kalandjáték. Közönségdíjat nyertek a Microsoft Imagine Cup világdöntőjében valamint találkozhattak és eszmét cserélhettek Jean-Philippe Courtois-val, a Microsoft International elnökével.
Ígéretes üzleti alkalmazást alkotott, és már befektetést is kapott a ClipWarehouse, a tavalyi magyarországi döntő harmadik helyezettje. Az üzleti életben praktikus fejlesztésük lényege, hogy az alkalmazás akkor is megőrzi a vágólap tartalmát, ha új dolgot másolunk rá, és ez a felhőn keresztül megosztható más kollégákkal vagy más eszközökkel is. Mivel a fejlesztés forradalmasítja a közös munkát, felfigyelt rá az MFB Invest is. A cég befektetést is nyújtott a csapatnak, amely bekerült egy San Francisco-i startup programba. Jelenleg is a Plug and Play Accelerator program képzésén vesznek részt, és az elmúlt fél évben szintén találkoztak a Microsoft International elnökével.
A Microsoft Imagine Cup helyi fordulója és az azt előkészítő Microsoft Imagine Cup Academy során a valós életben használható tudtást nyújtanak a legjobb csapatoknak. A legfantáziadúsabb és leghasznosabb, valamint az üzleti életben el is adható ötleteket profi technológiai és üzleti szakemberek segítségével valósíthatják meg a nyertesek. A verseny végig követi egy projekt teljes életét az ötlet megszületésétől a részletek kidolgozásán át a megvalósításig.
A Microsoft a tehetségre, a kreativitásra Magyarország egyik legfontosabb erőforrásaként tekint. „Az Imagine Cup hagyományainak megfelelően az idei képzési szakaszban és a hazai döntőben is azon leszünk, hogy minél több magyar fejlesztőt segítsünk ötleteik megformálásában és minőségi megvalósításában, ezzel is támogatva újabb sikeres vállalkozások megjelenését a digitális gazdaságban.” – mondta mondta Kiszely László, a Microsoft Magyarország platform és fejlesztési evangelista vezetője
Kapcsolódó cikkek
- Első IoT ötletverseny: okosházak, intelligens mérőórák, szenzoros játékmackó
- Világelsők a magyar fejlesztők
- A Cellum meghívást kapott a Ford alkalmazásfejlesztői versenyére
- Jön az első IoT ötletverseny
- A városi élet jövője - elkezdődött a regisztráció az Ericsson Innovation Awards 2016-ra
- SAP képzés és verseny startupoknak
- Virtuális tanulmányi versenyt indított a Videotanár
- Magyarok fogják össze Közép-Európa legtehetségesebb vállalkozóit
- Állásajánlattal a Mobile World Congressre viszi a legjobb programozókat az NNG
- Vakoknak szánt okostelefon és olcsó napelemes rendszer
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.