Minden bejön a Facebooknak
forrás: Prím Online, 2015. november 9. 14:22
Elképesztő arányban növelte nyereségét a mobil eszközökön szerzett reklámbevételeivel a közösségi portál.
A harmadik negyedévben bő negyven százalékkal 4,5 milliárd dollárra emelkedett a Facebook bevétele, a nyereség pedig a fejlesztési beruházásokra fordított nagy összegek ellenére is tizenegy százalékkal 891 millió dollárra nőtt.
Szeptemberben már napi átlagban egymilliárd felhasználó lépett be a közösségi hálózatba. Az egymilliárdos napi felhasználói küszöböt augusztusban lépte át a Facebook. A regisztrált felhasználók száma pedig 1,55 milliárd.
A bevétel növekedése elsősorban a mobil készülékek használatának tulajdonítható: a 4,3 milliárd dolláros reklámbevétel 78 százalékát generálták az idei harmadik negyedévben mobil eszközök, szemben az egy évvel korábbi 66 százalékkal. Az egymilliárd napi látogatóból 894 millió mobil készüléken használta a közösségi hálót.
Mikor a Facebook 2012-ben belecsapott a mobilhirdetési piac közepébe, még senki nem gondolta volna, hogy ekkora pénzügyi sikere lesz belőle. A Statista alábbi diagramja a azt mutatja, hogy negyedévenként (Q = quarter, azaz negyedév) hány millió dollárra nőtt hirdetésekből a közösségi oldal bevétele. Az ábrán a fekete szín jelzi a mobilos bevételeket.
A Facebook 780 millió dollárt fordított fejlesztési beruházásokra a negyedévben. A beruházások elsősorban a nagy adatmennyiségek kezeléséhez és feldolgozásához szükséges infrastruktúra kiépítését, az Oculus Rift háromdimenziós szemüveg fejlesztését, valamint a fejlődő régiókban egymilliárd ember internet kapcsolathoz való juttatását szolgálták.
Sheryl Sandberg, a Facebook ügyvezetője szerint az Egyesült Államokban már minden öt perc internetes csatlakozási időből egy percet a Facebook hálózatán töltenek el a felhasználók. A közösségi hálón napi nyolcmilliárd alkalommal tekintenek meg videókat, a Messenger csevegőben pedig havonta 9,5 milliárd fotót küldenek egymásnak.
A Facebook tulajdonában lévő Instagram fotómegosztó közösségi hálózat 400 millió, a Messenger csevegő szolgáltatás 700 millió, a WhatsApp csevegő szolgáltatás pedig 900 millió felhasználóval rendelkezik.
A Facebook már megkezdte a reklámok közvetítését az Instagram fotómegosztó szolgáltatáson is, ennek bevételéről azonban egyelőre nem tett közzé adatokat. Az eredmény beszámolóról tartott telekonferencián megválaszolatlan maradt az az újságírói kérdés, hogy a tavaly 22 milliárd dollárért megvásárolt WhatsApp szolgáltatást mikor fogja be bevétel termelésre a Facebook.
A Facebook részvénye a beszámolót követően a tőzsdén kívüli kereskedelemben három százalékkal erősödött.
Szeptemberben már napi átlagban egymilliárd felhasználó lépett be a közösségi hálózatba. Az egymilliárdos napi felhasználói küszöböt augusztusban lépte át a Facebook. A regisztrált felhasználók száma pedig 1,55 milliárd.
A bevétel növekedése elsősorban a mobil készülékek használatának tulajdonítható: a 4,3 milliárd dolláros reklámbevétel 78 százalékát generálták az idei harmadik negyedévben mobil eszközök, szemben az egy évvel korábbi 66 százalékkal. Az egymilliárd napi látogatóból 894 millió mobil készüléken használta a közösségi hálót.
Mikor a Facebook 2012-ben belecsapott a mobilhirdetési piac közepébe, még senki nem gondolta volna, hogy ekkora pénzügyi sikere lesz belőle. A Statista alábbi diagramja a azt mutatja, hogy negyedévenként (Q = quarter, azaz negyedév) hány millió dollárra nőtt hirdetésekből a közösségi oldal bevétele. Az ábrán a fekete szín jelzi a mobilos bevételeket.
A Facebook 780 millió dollárt fordított fejlesztési beruházásokra a negyedévben. A beruházások elsősorban a nagy adatmennyiségek kezeléséhez és feldolgozásához szükséges infrastruktúra kiépítését, az Oculus Rift háromdimenziós szemüveg fejlesztését, valamint a fejlődő régiókban egymilliárd ember internet kapcsolathoz való juttatását szolgálták.
Sheryl Sandberg, a Facebook ügyvezetője szerint az Egyesült Államokban már minden öt perc internetes csatlakozási időből egy percet a Facebook hálózatán töltenek el a felhasználók. A közösségi hálón napi nyolcmilliárd alkalommal tekintenek meg videókat, a Messenger csevegőben pedig havonta 9,5 milliárd fotót küldenek egymásnak.
A Facebook tulajdonában lévő Instagram fotómegosztó közösségi hálózat 400 millió, a Messenger csevegő szolgáltatás 700 millió, a WhatsApp csevegő szolgáltatás pedig 900 millió felhasználóval rendelkezik.
A Facebook már megkezdte a reklámok közvetítését az Instagram fotómegosztó szolgáltatáson is, ennek bevételéről azonban egyelőre nem tett közzé adatokat. Az eredmény beszámolóról tartott telekonferencián megválaszolatlan maradt az az újságírói kérdés, hogy a tavaly 22 milliárd dollárért megvásárolt WhatsApp szolgáltatást mikor fogja be bevétel termelésre a Facebook.
A Facebook részvénye a beszámolót követően a tőzsdén kívüli kereskedelemben három százalékkal erősödött.
Forrás: hirado.hu
Kapcsolódó cikkek
- Május 18-án kerül tőzsdére a Facebook
- Invitel: a közösségi média dzsungele [2. rész]
- Invitel infografika – a közösségi média dzsungele [1. rész]
- Csökkent a Magyar Telekom nyeresége a harmadik negyedévben
- Az Intel idei startup-beruházásainak értéke meghaladja a fél milliárd dollárt
- Már nem csak valós névvel regisztrálhatunk a Facebookra
- Sony Pictures: lezárult a két Viasat-csatorna felvásárlása
- Egyre többen a közösségi médiából kapnak állástippet
- Még mindig harmadik a világon a Nokia
- Az OKI akvizícióval lépett be a széles formátumú nyomtatási piacra