Gyorsulva bővül a hazai online kereskedelem
Egyre gyorsabban bővül Magyarországon az online B2B (business to business - vállalatok közti) kereskedelem, 2013-2015-ben csaknem 10 százalékkal nőtt az ajánlatkérések éves átlaga.
Ez derül ki a Tablazat.hu online beszerzési portál felméréséből, amelyet pénteken juttattak el az MTI-nek. A portál több mint 9000 aktív ipari beszerzőjének 40 ezer ajánlatkérését elemezve vizsgálta a beszerzői szokások változását az elmúlt három évben.
A felmérés szerint egyre több hazai cég használ online csatornákat beszállító-kereséshez és beszerzések lebonyolításához, ráadásul a beszerzők is egyre céltudatosabban keresnek beszállítói partnereket. Ezt az is erősíti, hogy a portálhoz 2015-ben több mint kétszer annyi visszajelzés érkezett sikeres beszerzésről, mint két évvel ezelőtt.
A közlemény szerint az egyre több, online csatornát használó hazai beszerzővel néhány éven belül itthon is hétköznapivá válhat az online B2B értékesítés. A közlemény idézi Kócsi Norbertet, a portál beszerzési szakértőjét, aki elmondta: míg egyes fejlettebb piacokon a cégek 30-40, Kínában pedig több mint 50 százaléka használja az online lehetőségeket az ipari beszerzések során, addig Magyarország egyelőre 4-5 éves lemaradásban van. A hátrány azonban ledolgozható- tette hozzá.
Évek során az online beszerzéshez egyre inkább hozzászokó beszerzők és beszállítók közötti kommunikáció minősége és intenzitása jelentősen változott, 2013-ról 2015-re több mint 60 százalékkal csökkent a beszerzési folyamat átfutási ideje.
Kapcsolódó cikkek
- Kína online vásárlással ünnepli a Szinglik Napját
- Digitális újdonságok a CES 2016 eCommerce Piacterén
- November 6: többszáz webáruház akciózik az Internetes Vásárlás Napján
- Új befeketetőhöz került a Mall.hu
- Befejeződött a Nemzeti Távközlési Gerinchálózat fejlesztése
- Online nemzeti helynévtárat mutattak be Budapesten
- Tízmilliárdos informatikai fejlesztés az államigazgatásban
- Díjmentes lett az internet-hozzáférés a Kossuth téren
- Csatlakozott a központi elektronikus fizetési és elszámolási rendszerhez a kereskedelmi engedélyezési hivatal
- Megnyílt a lehetőség a nemzeti egységes kártyarendszerhez való csatlakozásra
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.