A magyar könyvrajongók negyede már kizárólag digitális formában olvas
Felsőfokú végzettséggel rendelkező, középkorú, nő – ilyen az átlagos magyar könyvrajongó. Felmérés szerint közülük egyre többen hajlanak az elektronikus könyvek felé.
Emellett elmondható, hogy a magyar könyvrajongók csaknem negyede már kizárólag digitális formában olvas, amihez képest a papír alapú könyvek forgatásához mindössze 10 százalékuk ragaszkodik.
A digitális tartalomért pénzt is hajlandóak vagyunk adni. A válaszadók egyötöde a nyomtatott könyv árának 80 százalékát is hajlandó kifizetni az elektronikus változatért, a magyar olvasótábor 60 százaléka azonban a papír-változat árának felfeljebb a felét adná ki egy e-könyvért. Mindez nem feltétlenül jó hír a kiadók és szerzők számára, hiszen a nyomtatott és az e-könyv előállítási költsége között alig van különbség. A tapasztalatok szerint jelenleg mindössze 17 százalékkal kerül kevesebbe egy e-könyv előállítása.
Az elektronikus könyvolvasók magyar piacát a felmérés eredményei szerint két márka dominálja. A magyarok 70 százaléka ugyanis a Kindle és az egyre népszerűbb PocketBook készülékei közül választ. A piac maradékán további 10 gyártó, például az Onyx, a Prestigo és a Koobe osztozik.
Forrás: hirado.hu
Kapcsolódó cikkek
- E-könyv olvasó alkalmazás az új Windows 8-hoz
- Előtérben az e-könyvek
- Obama egymilliárd dolláros digitális elnöki könyvtárat tervez
- Az e-olvasók lassan de biztosan veszik be a piacot
- PocketBook Ultra frissítés ISBN-felismerővel
- Ingyenes e-könyveket olvashatnak a pekingi metró utasai
- E-olvasó szakembereknek, terepre is
- Hogyan válasszunk e-könyv olvasót?
- LCD vs. E Ink: ezért ne olvassunk tableten
- A játékosok tabletje és a divatikonok e-könyv olvasója a PocketBooktól
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Mennyire vannak biztonságban a jelszóval védett adataink?
Manapság egyre több és egyre nagyobb volumenűek az adatlopások, ráadásul az adatszivárgások egyre többe is kerülnek a szervezetek számára. A technológiai újításoknak köszönhetően a kibertámadások napról napra kifinomultabbak, és a legerősebb jelszót is feltörik. Ennek ellenére továbbra is ez a vállalatok által leggyakrabban használt biztonsági módszer világszerte.
A Seco honlapja az ügyfelek kezébe adja a hatékonyság erejét
A Seco weboldala új, úttörő funkcióval bővül, amely segítségével az ügyfelek azonnal összehasonlíthatják a rendelkezésre álló lapkákat, így gyorsan megtalálhatják és megrendelhetik a jelenlegi szerszámaiknak megfelelő, illetve az azoknál akár kiválóbb cseretermékeket a Seco kínálatából.
Magyar klíma-körkép: a többség klíma nélkül várja a kánikulát
A magyarok 67 százalékának nincs otthon klímája, legnagyobb arányban ventilátorral hűtenek a nyári melegben. Akik mégis vásárolnak, azok egyértelműen az ár és az energiafogyasztás alapján hozzák meg a döntésüket – derül ki a Hisense friss reprezentatív kutatásából.
Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt
Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit.
A SteelSeries bemutatja a fehér színű Arctis Nova Pro sorozatot
A SteelSeries, a gaming kategóriában legtöbbet díjazott Arctis audiótermékek megalkotója, az eredeti esport márka, amely egyesíti a gaminget a kultúrával, ma bemutatta a díjnyertes Arctis Nova Pro sorozatú headset vadonatúj fehér változatát.