Tíz százalék alá csökken az idén az okostelefon-világpiac növekedési üteme
Az idén csökken első alkalommal egy számjegyű százalékosra az okostelefon-világpiac növekedési üteme - közölte az amerikai International Data Corporation (IDC) informatikai és távközlési kutatóintézet.
Az IDC prognózisa szerint az idén 1,429 milliárd okostelefont értékesítenek a világpiacon, 9,8 százalékkal többet, mint 2014-ben. Az idei lesz az első év, amikor az okostelefonok eladása "mindössze" egy számjegyű százalékos növekedési ütemet ér el.
Az IDC előrejelzése szerint a növekedési ütem az elkövetkező években tovább lassul, 2019-ig évi átlagban 7,4 százalék lesz.
A világpiaci forgalom legfőbb mozgatóereje továbbra is a gazdaságilag feltörekvő régiók alacsony árszintű modellek iránti kereslete lesz - kommentálta a tanulmány megállapításait Ryan Reith, az IDC mobiltelefon piaci kutatásainak a vezetője.
A legnagyobb okostelefon-piacon, Kínában egyre inkább a készülékek cseréje határozza meg a keresletet, így a növekedés az idén már csak "alacsony egyszámjegyű százalékos" lesz. A legnagyobb növekedés a készülék értékesítésekben a Közel-Keleten és Afrikában történt az idén, közel ötven százalékos. A térség ezzel lekörözte az eddigi leglendületesebb piacokat, Indiát és Indonéziát is.
Az Android operációs rendszer megőrzi uralkodó szerepét az okostelefon-piacon az IDC mostani előrejelzésének 2019-ig tartó távlatán belül. Az idén 1,161 milliárd androidos okostelefont értékesítenek, 9,5 százalékkal többet mint tavaly, ami a rendszer 81,2 százalékos piaci részesedésének felel meg. 2019-re az eladási volumen évi 7,7 százalékos növekedési ütemben 1,538 milliárdra emelkedik, ami a mostaninál kicsit nagyobb, 82,6 százalékos piaci részesedésnek felel majd meg.
Az iOS operációs rendszer az idén 15,8 százalékos részesedést szerez magának az okostelefon piacon 226,0 millió, a 2014-esnél 17,3 százalékkal több készülékkel. Az eladások azonban 2019-ig az androidos készülékeknél kisebb, 6,5 százalékos ütemben növekednek majd. A 2019-re jelzett 263,4 milliós értékesítés a mostaninál kisebb, 14,1 százalékos piaci részesedést tesz majd lehetővé.
A Windows operációs rendszeren futó telefonok értékesítésében nagy, 10,2 százalékos visszaesés történt az idén. Az eladott 31,3 millió készülék a piac 2,2 százalékának felelt meg. Az eladások azonban 2019-ig évi 4,5 százalékos ütemben 43,6 millióra emelkednek. Ez a mostaninál kissé magasabb, 2,3 százalékos piaci részesedéshez lesz majd elegendő.
Az egyéb más operációs rendszeren futó okostelefonokból 11,3 millió kelt el az idén, 16,8 százalékkal kevesebb, mint tavaly. Az eladások ebben a kategóriában is növekednek majd az elkövetkező években, átlagosan évi 4,7 százalékkal. A 2019-ben értékesített 17,1 millió készülék 0,9 százalékos piaci részesedéshez lesz majd elegendő az idei 0,8 százalék után.
Kapcsolódó cikkek
- A harmadik negyedévben is nőttek a világpiaci okostelefon-eladások
- Alig volt hatással a PC-piacra a Windows 10
- Tartós növekedés előtt a magyar IT-biztonságtechnikai piac
- Az idén és jövőre is folytatódik a PC-eladások csökkenése
- Csökken a táblagépek világpiaci eladása
- A többség szerint az okostelefon változtatta meg leginkább az életet
- Kevesebb táblagépet értékesítettek világszerte
- Nőttek a Mac eladások, a PC-piac azonban csökkkenő tendenciát mutat
- Lassul az okostelefon-eladások növekedési üteme
- Nagy a kínai mobilpiac, de már nem lesz nagyobb
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.