Egységes digitális piacot akar az EU
Elérhetővé tenné a zenei és filmes előfizetéseket az uniós állampolgárok számára az EU-n belül történő utazásaik során is az Európai Bizottság 2017-től.
A digitális egységes piac létrehozásának célja, hogy lebontsa a szabályozási akadályokat és a 28 nemzeti piacból egységes piac épüljön ki - írták a kommünikében. Ez a bizottság szakértői szerint előreláthatólag évente mintegy 415 milliárd euróval járulna hozzá az Európai Unió gazdaságához és több százezer munkahelyet teremtene.
Szakemberek szerint sok a tennivaló a digitális tartalomhoz való hozzáférés területén, rendkívül problémás például, hogy a szabályozási akadályok miatt az online műsorszórók vagy az internetes zeneszolgáltatók magyarországi előfizetője az Európai Unió egy másik tagállamában nem éri el a szolgáltatást.
A történtekről beszámoló hírportálok megjegyzik, hogy az uniós állampolgárok évente több mint egymilliárd éjszakát töltenek egy másik EU-tagállamban, és ez a probléma különösen zavaró a számukra. A kezdeményezés ezért egyebek mellett változtatna a területi alapú indokolatlan tartalomkorlátozás szabályain is, és 2017-től biztosítanák a hasonló szolgáltatásokhoz való hozzáférést a közösség mind a 28 tagállamában.
A bizottság arról tájékoztatott, hogy a szerdán elfogadott digitális egységes piaci stratégia tizenhat intézkedést tartalmaz, amelyeket 2016 végéig kell végrehajtani. A stratégia központi eleme az internetes termékek és szolgáltatások elérhetőbbé tétele az európai fogyasztók és vállalkozások számára, a digitális hálózatok és szolgáltatások prosperálásához szükséges körülmények és egyenlő versenyfeltételek megteremtése, valamint az európai digitális gazdaság növekedési potenciáljának maximalizálása.
Az Európai Bizottság közleményében hangsúlyozták, hogy a jelenlegi akadályok miatt a polgárok nem férnek hozzá bizonyos termékekhez vagy szolgáltatásokhoz, csak 15 százalékuk vásárol másik uniós tagállamból online. Kiemelték továbbá, hogy az internetes és az induló vállalkozások nem tudnak teljes mértékben profitálni az online növekedési lehetőségekből, ezt jól jelzi, hogy csak 7 százalékuk folytat értékesítést másik tagállamban.
"Ma lefektetjük Európa digitális jövőjének alapjait. Olyan telekommunikációs hálózatokat szeretnék, amelyek az egész kontinenst behálózzák, olyan digitális szolgáltatásokat, amelyeknek a határok nem jelentenek akadályt, valamint szeretném, ha minél több innovatív, dinamikusan fejlődő európai kisvállalkozás jönne létre" - jelentette ki szerdán Jean-Claude Juncker, az Európai Bizottság elnöke.
"Stratégiánk nagyszabású és szükséges program, amelynek egyes kezdeményezései olyan területekre irányulnak, ahol az EU szerepvállalása igazán többletértéket jelent. E kezdeményezések hozzásegítik majd Európát ahhoz, hogy élvezhesse a digitális jövő gyümölcseit" - nyilatkozott Andrus Ansip, az Európai Bizottság digitális egységes piacért felelős biztosa.
A tervezetet még el kell fogadnia az Európai Parlamentnek és az uniós tagállamoknak is. A bizottság reményei szerint ezek 2016-ban megvalósulnak.
Kapcsolódó cikkek
- Merkel, Hollande és Juncker az egységes digitális piac kialakítását sürgeti
- GAFA-EU: a háború még csak most kezdődik a tech-óriásokkal
- Nem készültek fel a vállalatok az EU új adatvédelmi irányelvére
- Brüsszel a robotika kulcsszereplőjévé tenné Európát
- A felhőkre tekint az EU új digitális stratégiája
- Trend: az EU-polgárok kedvelik az online vásárlást, de saját hazájukban
- 40 százalékkal nőtt az online reklámra fordított összeg Európában
- Százmillió szélessávú internetező Európában
- Több mint 250 millió európai használja rendszeresen az internetet
- Újabb négy település előtt nyílt meg a digitális világ
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Ötödször is Családbarát Munkahely a Bridgestone
A Bridgestone Tatabánya 2024-ben ismét elnyerte a Családbarát Munkahely címet „Vállalati értékvállalásunk a mindennapokban is jelen van” című pályázatával. A vállalatnál megvalósuló változatos programok és kezdeményezések célja, hogy hozzájáruljanak a kollégák munkahelyi, családi és magánélete közötti egészséges egyensúly megteremtéséhez.
EY: csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán
Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében – derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat – emeli ki Szűcs Tamás, az EY autóipari iparági csoportjának vezető partnere.
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede kínálja ezt az átvételi módot, ami 12 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Az egyre növekvő kereslet az egyik fő oka lehet a szolgáltatók kapacitásproblémáinak – állapította meg a Nagy Webáruház Felmérés.
A digitális technológiák jelentik a jövő oktatásának alapját
Okostanterem, szupergyors Wi-Fi és innovatív tárolási megoldások – többek között ezek a technológiai fejlesztések alakíthatják az egyetemi oktatás és -kutatás jövőjét. Az Óbudai Egyetem és a Huawei Technologies „Digitális fokozatváltás a felsőoktatásban” című közös rendezvényén a digitális oktatás legújabb trendjeit és a Huawei legfejlettebb megoldásait mutatták be, amelyek hatékonyabbá és interaktívabbá tehetik a tanulási környezetet. Az Óbudai Egyetemen már telepítési fázisban lévő Wi-Fi 7 hálózati technológia például négyszer gyorsabb adatátvitelt kínál, míg a mesterséges intelligencia és a felhőalapú megoldások a személyre szabott oktatást és nemzetközi kutatási együttműködéseket támogatják.