Évmilliárdokon át működőképes 5D-s adattárolást fejlesztettek brit kutatók
Évmilliárdokon át működőképes, ötdimenziós digitális adattárolót fejlesztettek nanoszerkezetű üveg felhasználásával a Southamptoni Egyetem kutatói. Az egyetem optoelektronikai kutatóközpontjának (ORC) tudósai a digitális adatok 5D-s rögzítési és visszakeresési eljárását az ultragyors lézerírásra alapozva alkották meg.
Az új technológia egyedülálló tulajdonságokkal rendelkezik: tárolókapacitása lemezenként 360 terabyte, akár ezer Celsius-fokot elvisel, szobahőmérsékleten az élettartama virtuálisan korlátlan (13,8 milliárd év 190 fokon). A tudósok szerint ezzel megnyílik az út az adatok örök tárolása előtt - írta a Phys.org.
A rendkívül stabil és biztonságos technológiát leginkább a hatalmas archívummal rendelkező szervezetek, országos levéltárak, múzeumok és könyvtárak hasznosíthatják. A technológia első, kísérleti bemutatóját 2013-ban végezték, akkor egy szöveges dokumentum 300 kilobájtos digitális másolatát rögzítették 5D-ben.
Most az emberiség történelmének jelentős dokumentumait, többek között az Emberi Jogok Egyetemes Nyilatkozatát, Newton Optikáját és a Magna Chartát tárolták olyan digitális eljárással, amely hosszabb életű lehet az emberiségnél. Az Emberi Jogok Egyetemes Nyilatkozatának 5D-ben tárolt változatát a fény nemzetközi éve mexikói záróünnepségén mutatták be nemrég.
A dokumentumokat ultragyors lézerrel rögzítették, mely igen rövid és intenzív fényjelekkel működik, az adatokat öt egymástól öt mikrométerre (a méter egy milliomod része) lévő nanoszerkezetű pontok három rétegére írták. A maguktól összeálló nanoszerkezetek megváltoztatják az üvegen átfutó fény útját, módosítják a fény polarizációját, melyet optikai mikroszkóp és a polarizáló lencsékben működőhöz hasonló szerkezet kombinációja olvas ki. Az információt öt dimenzióban kódolják, a nanostruktúrák elhelyezkedésének három dimenziójához a méretet és az irányt is hozzáadják.
Kapcsolódó cikkek
- A Fujitsu segít a vállalkozásoknak kézben tartani a növekvő adattömeget
- A Fujitsu három évig a legnagyobb tárolói helyett fizet
- Önállósodott a Veritas a Symantec-től
- USB flash drive termékek a Samsung adattároló portfóliójában
- A Dell új flash-alapú tárolójával lényegesen csökkenthetők az adattárolási költségek
- Új rendszerfelügyeleti szoftver és hálózati megoldások a Lenovótól
- Adattárolás új alapokon a SUSE-tól
- A gyakori adatvesztés veszélye
- Technológia elérhető áron: a Dell megnyitja az adattárolók piacát
- Könnyebb tároláskezelés Lenovo REACHit alkalmazással
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Seco honlapja az ügyfelek kezébe adja a hatékonyság erejét
A Seco weboldala új, úttörő funkcióval bővül, amely segítségével az ügyfelek azonnal összehasonlíthatják a rendelkezésre álló lapkákat, így gyorsan megtalálhatják és megrendelhetik a jelenlegi szerszámaiknak megfelelő, illetve az azoknál akár kiválóbb cseretermékeket a Seco kínálatából.
Magyar klíma-körkép: a többség klíma nélkül várja a kánikulát
A magyarok 67 százalékának nincs otthon klímája, legnagyobb arányban ventilátorral hűtenek a nyári melegben. Akik mégis vásárolnak, azok egyértelműen az ár és az energiafogyasztás alapján hozzák meg a döntésüket – derül ki a Hisense friss reprezentatív kutatásából.
Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt
Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit.
A SteelSeries bemutatja a fehér színű Arctis Nova Pro sorozatot
A SteelSeries, a gaming kategóriában legtöbbet díjazott Arctis audiótermékek megalkotója, az eredeti esport márka, amely egyesíti a gaminget a kultúrával, ma bemutatta a díjnyertes Arctis Nova Pro sorozatú headset vadonatúj fehér változatát.
Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!
Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.