1app mobilalkalmazás-fejlesztő verseny diákoknak
Negyedik alkalommal hirdet mobilalkalmazás-fejlesztő versenyt a BME Mobil Innovációs Központ. A versenyre középiskolás és felsőoktatásban tanuló fiatalok jelentkezését várják, akik ötletes, jól működő alkalmazást fejlesztenek valamelyik elterjedt mobil platformra (Android, iOS, Windows Phone). A verseny szakmai együttműködő partnere a Nemzeti Hírközlési és Informatikai Tanács.
A versenyre egyéni indulók és néhány fős csapatok egyaránt nevezhetnek, a nevezés feltétele mindössze a pályamunka leadásakor betöltött 14. életév, és ugyanebben az időpontban aktív középiskolai tanulói vagy felsőoktatási hallgatói jogviszony. A felkészülést mentorációs napok támogatják, ahol a szervezők konzultációs lehetőséget biztosítanak az érdeklődőknek (a részvétel nem előfeltétele a versenyre történő nevezésnek). A szervezők segítséget nyújtanak azoknak is, akiknek van egy jó ötletük, de nincsenek csapattársaik, vagy jártasak a mobil fejlesztésben, de jelenleg nincsen alkalmazás ötletük, amelyet megvalósíthatnának.
Az 1app versenysorozat versenyei nem hagyományos értelemben vett programozói versenyek, ahol a versenyzők egy teremben, a számítógépek előtt ülve oldanak meg programozási feladatot: ezeken a versenyeken az otthon, előre elkészített alkalmazások, és rajtuk keresztül készítőik, fejlesztőik versengenek.
A szervezők szeretettel várják az érdeklődőket az első konzultációs és tájékoztató napon, 2016. április 29-én a BME I épületében, ahol a verseny további részleteire is fény derül.
Nevezni kereken 100 napon keresztül lehet majd, három kategóriában: „oktatás”, „játék” valamint „egyéb”. Az online nevezési felület 2016. május 20-án nyílik meg az 1app.mik.bme.hu címen, és a nevezési időszak végéig, 2016. augusztus 27-én éjfélig lesz elérhető.
A versenyre nevezett alkalmazásokat szeptemberben egy többtagú zsűri vizsgálja meg, akik többek között az alkalmazások eredetiségét, a megvalósítás során alkalmazott megoldásokat, a felhasználói élményt, valamint a forráskód és a dokumentáció minőségét is pontozzák. A legjobb alkalmazásokat nevező csapatok alkalmazásaikat 2016 szeptemberében, egy egynapos zárókonferencia keretében mutathatják be.
Schulcz Róbert, a Mobil Innovációs Központ ügyvezetője elmondta, hogy a negyedik 1app versenyen a tavalyinál is nagyobb érdeklődésre és több benevezett alkalmazásra számítanak.
A Központ hosszú távú célja tehetséges fejlesztők felfedezése, kinevelése, és egy Magyarországon meghatározó alkalmazásfejlesztői közösség szervezése, ahol a fejlesztők egymástól tanulva, egymást segítve dolgoznak és fejlesztenek világszínvonalú, innovatív alkalmazásokat.
A verseny részletes kiírása, a nevezési feltételek, valamint a mentorációs napok tervezett programja a 1app.mik.bme.hu oldalon olvasható.
Kapcsolódó cikkek
- A BME MIT FTSRG csapat 3. helyezést ért el az IoT fejlesztői versenyen
- Megújul az informatikai Országos Szakmai Tanulmányi Verseny
- SAP képzés és verseny startupoknak
- Virtuális tanulmányi versenyt indított a Videotanár
- Eredményt hirdettek az első közigazgatási mobilalkalmazás-fejlesztő versenyen
- Közigazgatási mobilalkalmazás-fejlesztő versenyt hirdet a BME
- Robotdarut programoznak 24 órás versenyen
- Jelnyelv oktató mobilalkalmazás nyerte az 1app alkalmazásfejlesztő versenyt
- Az elektronikai eszközök globális hatását kutathatják diákok egy vetélkedőn
- Imagine Cup Academy: ontják a remek ötleteket a magyar diákok
Hirek.com - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Innovációs versenyen méretik meg magukat a világ egyetemistái
A Red Bull Basement kezdeményezés a bolygó ifjú koponyáinak ad lehetőséget, hogy kibontakoztassák ötleteiket, ezzel pozitív hatást gyakorolva világunkra. Az egyetemista versenyzők idén a mesterséges intelligenciát is segítségül hívhatják kiemelkedő innovációik megvalósítása érdekében.
Országos kutatásból netezési körkép: a magyarok többségének élete elképzelhetetlen net nélkül
Rengeteget internetezünk, leginkább okostelefonon, és minden második fiatal napi 2-3 órát tölt el chateléssel – derül ki a Yettel országos, reprezentatív kutatásából. Bár minél fiatalabb valaki, annál valószínűbb, hogy gyakrabban használja mobilon az internetet, de még az X generáció 85 százaléka is naponta többször felmegy a netre. A legnépszerűbb közösségi platform továbbra is a Facebook, de a Z generációsok körében a TikTok és az Instagram is hódít.
Éppen most robban a hazai előfizetéses e-kereskedelem
Idén nyáron a hazai webshopok 4 százaléka kínált valamilyen terméket előfizetéses formában, azonban az adatok szerint ez az arány két-három éven belül várhatóan 23 százalékra nő. Az, hogy közel ötszörösére nőhet az előfizetéses vásárlást kínáló webáruházak száma, jól mutatja a piacon zajló jelentős változásokat – ismertette a Visa támogatásával készült friss kutatásának* eredményeit a Shoprenter.
Ezek a MI legnagyobb veszélyei az oktatásban
Két szemeszteren keresztül kísérelték meg matematikai kurzusaikon ChatGPT-szerű mesterséges intelligencia használatát a Corvinus oktatói: diákjaik mindvégig szabadon használhatták feladataik elkészítéséhez, sőt, vizsgáikhoz is a MI-t. Az eredmény a két oktatót is meglepte: csökkent a hallgatók motivációja és a csoport általános tudásszintje, valamint jobban kiéleződtek a hallgatók közötti társadalmi egyenlőtlenségek is.
Techóriások özönlöttek a Városligetbe
Az AI Summit 2024 grandiózus eseményként vonzotta a mesterséges intelligencia iránt érdeklődőket a Városligetbe szeptember 9-én és 10-én. Az Indamedia kiadó által szervezett konferenciára a jegyek már az indulást megelőző napokban elfogytak – a rendezvény két napjára közel 3000-ren léptek be. Itt az AI-t gyakorlatilag minden aspektusból megközelítették, és olyan nemzetközi technológiai nagyágyúk is képviseltették magukat, mint a Microsoft, az Amazon, a Google, de még a Financial Times is.