Valós üzleti problémák az Év Esetoldója versenyen
Április 29-én a Vialto Consulting, a Magyar Telekom és a Case Solvers közös szervezésében került megrendezésre az Év Esetoldója Verseny döntője, ahol a legtehetségesebb diákok mérkőztek meg egymással és kerestek választ a Telekom üzleti kihívásaira, amelyet szakértő zsűri előtt prezentáltak.
Az immáron harmadik alkalommal megrendezett esemény célja, hogy valós üzleti problémák elé állítsa az üzleti szakok hallgatóit. A versenyen nem csak saját ismereteiket és tapasztalataikat bővíthették a hallgatók, hanem az ország legjobbjaival mérhették össze tudásukat.
A verseny döntője előtt az érdeklődők a „Szexi munkahely vs. versenyistálló?” című kerekasztal-beszélgetésen vehettek részt, ahol bárki a jelenlévők soraiból kérdezhetett a téma szakértőitől. A résztvevők Somorjai Éva, a Magyar Telekom humánerőforrás vezérigazgató-helyettese, Dr. Czakó Erzsébet, a Budapesti Corvinus Egyetem oktatója és a Vállalatgazdaságtan Intézet igazgatója, Ábrahám Zsolt a Case Solvers ügyvezetője, Maklári István a MasterCard Advisors tanácsadó cég regionális vezetője, valamint Nemes Orsolya Y-generációs szakértő tapasztalatait, tanácsait és a jövőre néző kilátásait ismerhették meg.
„Minél hamarabb, annál könnyebb” – összegezte a Case Solvers a fiatal egyetemisták körében végzett kutatásuk eredményét, amelynek témája az ambiciózus, tanácsadásban elhelyezkedni kívánó fiatalok fejlődési pályája volt. Az üzleti hallgatók már az egyetemi pályájuk elején tudatosan képzik önmagukat, előadásokon, tréningeken vesznek részt, hogy fejlesszék a munkaerő piac elvárt készségeiket és képességeiket.
Az esemény szervezői – Magyar Telekom, Vialto Consulting és Case Solvers – kiemelt hangsúly helyeznek a diákok és a fiatal munkavállalók képzésére. Ahogy változnak a munkaerőpiaci feltételek, jelennek meg új munkakörök és állások, úgy szükséges a munkáltatóknak is reagálni a képzési és fejlesztési technikákra a felsőoktatásban és a vállalaton belül egyaránt.
A Magyar Telekom ezért kiemelten fontosnak tartja a fiatal munkavállalók képzését és fejlesztését, mind gyakornoki programján, mind az ehhez hasonló esetoldó versenyeken keresztül. „A Telekomnál 15 éve működik gyakornoki program. Gyakorlatilag minden hazai felsőoktatási intézményből várják a diákokat, köztük kiemelten a leendő informatikusokat. Jelenleg több mint 10 főiskoláról és egyetemről vannak gyakornokaink, a Telekomnál és a T-Systemsnél összesen 450-500-an.” - mondta el Somorjai Éva. Kiemelt jelentősége van így a fiatalok integrálásának, gyakori feladatként jelenik így meg különböző korcsoportok munkájának összehangolása: „A közel 8000 fős vállalatnál 4 generáció munkavállalói dolgoznak együtt, köztük egyre jelentősebb az Y generáció tagjainak száma, így a generációk elvárásainak, elkötelezésének menedzselése a mindennapi feladatok egyike.” – értékelte Somorjai Éva.
Kapcsolódó cikkek
- SMART 2016: Budapesten versenyez az európai startup világ krémje
- iPhone SE előrendelés a Telekomnál
- A világon a kilencedik, Európában a harmadik leggyorsabb a Telekom 4G hálózata
- Idén harmadszor fogadta a Telekom a diákokat a Lányok Napján
- Sikeresen zárult a jövő informatikusait megmérettető INFOPROG2016
- Európa bajnok szállhat versenybe a jövő évi szakmai világbajnokságon
- Újra DELFIN Díj a felelősen működő magyar vállalatokért!
- A Magyar Telekom lesz a 2017-es vizes világbajnokság főtámogatója
- Legyen mindenkié a repülés élménye!
- MakTel közgyűlési határozat osztalékfizetésről
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban
A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.
Az LG 2025-ös QNED evo termékcsaládja jelentős technológiai fejlődésen ment át
Az LG Electronics (LG) bemutatja a megújult, 2025-ös QNED evo termékcsaládját egy újonnan szabadalmaztatott, széles színskálát biztosító technológiával. A készülékek valódi 4K felbontású képet és akár 144 Hz*-es képfrissítési rátát tesznek lehetővé vezeték nélküli kapcsolódással, ultraalacsony késleltetéssel. Emellett a széria tagjai továbbfejlesztett mesterséges intelligencia alapú kép- és hangfeldolgozást, és személyre szabhatóságot biztosítanak a webOS 25-ön keresztül.