Célegyenesben a CEE Lift Off!: 23 ország 148 startupja jelentkezett a 150.000 euróért
Idén közel másfélszer annyian jelentkeztek a CEE Lift Off!-ra, mint tavaly: 2016-ban összesen 23 ország 148 startupja indult el az egyik legnagyobb regionális versenyen.
A megmérettetés 2. fordulójába bejutott 35 induló vállalkozásnak most egy videóinterjúban kell meggyőznie a bírákat, melynek eredménye május 23-án kerül nyilvánosságra, a 10 legígéretesebb kiválasztott cég pedig június 3-án szállhat ringbe a 150.000 eurós fődíjért.
Többek között orosz, szerb, horvát, szlovák, bolgár, román, olasz, francia, dán, ukrán és lengyel cégek is jelentkeztek a CEE Lift Off!-ra, így a hazai rendezvény minden valószínűség szerint a legsokszínűbb startup-palettát fogja felvonultatni június 3-án, a Brain Bar Budapest keretében megrendezett döntőn.
„A versenyre nevező cégek fókuszpontjain jól tetten érhetők a világban bekövetkezett változások: a tavalyihoz képest szignifikánsan megugrottak a terrorizmussal és a menekültekkel foglalkozó, társadalmi témák megoldását katalizáló projektek, ugyanakkor az egészségügy vagy a környezetvédelem területén és az üzleti szférában működő cégek hatékonyságnövelését célzó ötletek is nagy számban jelentkeztek” – mondta el Oszkó Péter. A zsűri által kiválasztott első körös shortlistre, amelyre összesen 12 országból 35 cég jutott be, többek között a fenntartható nagyvállalati működést támogató applikáció, a gyerekek olvasási szokásait fejlesztő program, jelszavainkat védő IT megoldás, intelligens evezőgép, a gyermekek egészségi állapotát felügyelő app és a WC-be helyezhető vizeletelemző (és ezáltal egészségességünket mérő) megoldás kapott helyet. A videós anyagokat az Indivizo által biztosított platform segítségével a Balogh Péterből, Késmárki Lászlóból, Botond Szabolcsból, Domonkos Andrásból, Peresztegi Zoltánból, Kátay Zoltánból, Makai Bencéből, Pongrácz Dávidból és Oszkó Péterből álló zsűri fogja kiértékelni, és választja ki a 10 legjobbat.
A győztes az OXO Labs által biztosított fél éves akcelerátor program mellett a hazai befektetők szupercsapataként aposztrofált Power Angelstől kap 150.000 eurós befektetési ajánlatot, és a co-working terek hazai pionírjának számító Lofficeban tölthet el 6 hónapot. Továbbá a tavalyi évhez hasonlóan egy közönség által választott különdíjas az Oppenheim ügyvédi iroda csapatának támogatását is élvezheti. Emellett újdonság, hogy a Kreatív magazin PR toplistáján 2015-ben második alkalommal is az év PR ügynökségének választott kommunikációs ügynökség, az UNIOMEDIA COMMUNICATIONS a verseny különdíjasának crowdfunding kampányához biztosítja majd teljes körű PR szolgáltatásait. „Bár a crowdfunding projektek aranykorukat élik, az, hogy egy PR kampány konkrét, számokban is kifejezhető módon hozzájáruljon az üzleti sikerhez nem új elvárás - minden ügyfelünkkel ezért dolgozunk. Új generációs PR ügynökségként számunkra természetes, hogy nagy lelkesedéssel támogatjuk az ébredező magyar start-up kultúrát.” – mondta el Balatoni Zsófia, a cég ügyvezetője.
Kapcsolódó cikkek
- SMART 2016: Budapesten versenyez az európai startup világ krémje
- SMART 2016: nemzetközi innovációs expót rendeznek Magyarországon
- Adj energiát ötletednek! ClimateLaunchpad 2016
- SMART 2016: Milyen magyar startupokra figyeljünk 2016-ban?
- Versenyben a versenyzőkért
- Két magyar csapat is bejutott a Challenge24 döntőjébe!
- Taroltak a kísérletek az interneten zajló kémiaversenyen
- A legnagyobb hazai turisztikai kezdeményezés újra elindult
- Rendi: terjeszkedik és nevet vált a magyar online takarításközvetítő startup
- Falakat készülnek ledönteni magyar fiatalok innovatív ötleteikkel
Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Flipperakadémiát indít jövőre a világhírű budapesti kiállítás
A részben egy 80-as évekbeli játékteremben játszódó Stranger Things című tévésorozat óriási sikere, a budapesti Flippermúzeum világhíre, vagy éppen a retró játékgépek árai egyaránt jól tükrözik az egykor népszerű automaták iránt újjáéledő általános nosztalgiát, rajongást. A flipperek világa azonban mára nemcsak a kiállításokról, vagy magángyűjteményekről szól: hosszú évek óta például komoly, országos és nemzetközi pontozásos versenysorozatokat is rendeznek ezeken a villogó, zenélő, csilingelő masinákon.
Már most nézőrekordot állított fel a Hogyan tudnék élni nélküled?
Még messze a december 12-ei premier, de az érdeklődés folyamatosan nő az év lejobban várt magyar filmjének ígérkező Hogyan tudnék élni nélküled? iránt. A Demjén Ferenc slágereire felfűzött zenés romantikus vígjáték első előzetese egy hónap alatt elérte az 1 millió megtekintést, ami azért kiemelkedő, mert ezt eddig idén sem hazai, sem külföldi film nem tudta utána csinálni. Sőt erre az eredményre az elmúlt évtizedben egyetlen magyar film sem volt képes.
Utazási konferencia az Angyalok városában
Egy új tévé színt visz a mindennapokba
Ma már nemcsak azért vásárolunk televíziót, mert a sugárzott műsorokat szeretnénk nézni, hanem mert a forradalmian új készülékek számtalan lenyűgöző funkcióval lettek ellátva. Hozzájárulnak ahhoz, hogy magasabb szintre emeljük a tévézés élményét.
A múlt feltárása, a jövő segítségével!
Kevés izgalmasabb terület létezik a régészetnél. Vajon mi rejtőzik a régi idők, épületek falai mögött? Felfedezések, meglepetések sokasága, amire nem igazán lehet felkészülni. Egy ilyen terepmunkát azonban nem lehet csak úgy, ásóval elvégezni, és még Indiana Jonesnak is óriási segítség egy-egy digitális, innovatív, 21. századi eszköz!