Tickething: közel 50 milliós befektetést kapott egy frissen indult magyar startup
Idén március végén indult a Tickething nevű, e-belépőjegyek adás-vételére szakosodott magyar startup, mely a feleslegessé vált koncert-, fesztivál és egyéb esemény belépőjegyek adás-vételére kínál online piacteret.
A hazánkban hiánypótló szolgáltatás a nyár egyik legnagyobb durranása lehet, és ezt már egy befektető is felismerte: a Prosperitás Tőkealap közel 50 millió forintot fektetett a cégbe.
Alig több mint két hónap alatt már több száz regisztrált felhasználó vette igénybe a Tickething jegy újraértékesítő platformját. A gyorsan jött népszerűség nem véletlen: kivel ne fordult volna elő, hogy egy-egy koncertre, fesztiválra az utolsó pillanatban szeretett volna jegyet venni, vagy fordítva: feleslegessé vált belépőjét eladni. Eddig erre szervezetlen keretek között jórészt a közösségi média volt a kézenfekvő eszköz, ami az esetleges visszaélések kiküszöbölésére nem jelentett megoldást.
A Drukka Startup Stúdió „cégnöveldéjében” induló Tickething ezen a téren hoz óriási újítást: az online felületen bárki biztonságosan, ellenőrzött módon adhat el és vásárolhat magánszemélytől elektronikus belépőjegyet bármilyen eseményre, legyen az koncert, színház, fesztivál vagy akár sportesemény.
Régiós terjeszkedés a cél
Bár világszerte, főleg tőlünk nyugatra már több hasonló szolgáltatás is sikerrel működik – pl. Ticketbis, Seatwish, Viagogo – Magyarországon ezek a cégek nincsenek jelen, és a közép-kelet-európai régióban sem túl aktívak.
„A GB & Partners alapkezelő által menedzselt Prosperitás Proseed Közös Magvető Kockázati Tőkealap befektetéséből a szolgáltatásunk minőségét szeretnék továbbfejleszteni, illetve a következő másfél évben a régió további két országában szeretnénk megjelenni és jelentős piaci részesedést elérni. Középtávon pedig Közép-Kelet-Európa vezető jegy újraértékesítő portáljává válni” – fogalmazott Töreky Bence, a Tickething alapítója.
Sorra kapják a befektetéseket a Drukka cégek
Az utóbbi hónapokban ez a harmadik komoly befektetés, amit egy, a Drukka Startup Stúdióból induló cég kapott. A Képáruház tavaly novemberben jutott több mint 130 milliónyi tőkéhez, míg az online takarításközvetítő Rendi (korábbi nevén Helpy) idén márciusban kapott 50 millió forintnyi befektetést. Ezen felül a szintén a Drukka portfóliójába tartozó Neatly tőkebefektetése is hamarosan lezárul, amelyet újgenerációs startupok megjelenései fognak követni, és várhatóan az év második felében egy dedikált startup stúdió befektetésekre szakosodott tőkealapot is indít a Drukka.
Kapcsolódó cikkek
- Vége az otthoni internetes fenyegetettségnek a Sophos Home ingyenes biztonsági szoftverrel
- Eljött a telekomosok nyara
- Sikerrel zárult az ABB első hazai női mentorprogramja
- Magyar győzelem a CEE Lift Off!-on: a BOOKR Kids nyerte a 150.000 eurót
- Magenta 1 Business – már vállalkozásoknak is!
- E-TOPLISTA 2016 – A legnagyobb webáruházak listája
- Így óvd gyermeked az online világban
- A Telekom új Travel&Surf roaming csomagokat kínál az utazóknak
- WiFi-rakéta okosotthonokba
- A Telekom Buddy Guide-okat toboroz a fesztiválokra
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban
A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.