Amit mindig is tudni akart az adatközpontokról, de nem merte megkérdezni
Ha azt hitte, hogy az adatközpontok világa egy, az átlagos internet-felhasználótól távoli univerzum, téved. Ez, az első ránézésre titokzatos létesítmény ott van mind a lakossági, mind pedig a vállalati felhasználók mindennapjaiban, akkor is ha videót nézünk, közösségi oldalakon kommunikálunk, vagy egy receptet keresünk a neten. Emellett a munkahelyünkön felhalmozott óriási adatmennyiség tárolásáról és biztonságáról is egyre inkább ilyen központokban gondoskodnak.
Magyarország egyik legkorszerűbb adatközpontján, az Invitel budapesti, Kozma utcában található Datacenterén keresztül bemutatjuk, milyen léptékben kell gondolkodnunk, ha el akarjuk képzelni egy ilyen összetett, hatalmas értéket koncentráló létesítmény berendezéseinek és eszközparkjának főbb számait.
Tudta-e Ön például, hogy a Datacenterben a klímaberendezések ventilátorai annyi hideglevegőt szállítanak, hogy mindössze 40 perc elég lenne az Országház teljes légtartalmának klimatizálásához? Kitalálnák-e, hogy az épületben található akkumulátorok, amelyek a szünetmentes működést is biztosítják, akkora kapacitással rendelkeznek, hogy segítségükkel egy középkategóriás, ötszemélyes elektromos autó oda-vissza akár négyszer is megtenné a Budapest-London távolságot?
Habár ezen adatközpontok bonyolult működése kevésbé érthető a laikusok számára, a mellékelt infografika ábráinak segítségével hamar nyilvánvalóvá válhat mindenkinek, hogy a pár éve még csak a sci-fikben látott technológiák ma már itt vannak köztünk. Jól őrzött, jól hűtött épületekben gondoskodnak arról, hogy akár otthon, akár a munkahelyünkön, de még a közintézményekben is élvezni tudjuk a XXI. század nyújtotta technikai vívmányokat.
Az Invitel négy létesítményből álló, összesen mintegy 3000 négyzetméter hasznos alapterületű adatközponti flottájának zászlóshajója a Kozma utcai, több mint 1500 négyzetméteres Datacenter. A létesítmény által nyújtott szolgáltatások iránt az utóbbi időben nagymértékben megnőtt a kereslet, ezért az Invitel előrehozta az adatközpont jelentős mértékű bővítését, melynek munkálatai már meg is kezdődtek.
Kapcsolódó cikkek
- Az ABB innovatív, moduláris energetikai megoldással bővíti kínálatát
- A Schneider Electric legújabb DCIM megoldása nagyobb rálátást biztosít az adatközpontokra
- A Lenovo segít az Európai Űrügynökségnek a Tejútrendszer feltérképezésében
- A jövő hálózatai
- (Adat)központban a biztonság
- A Lenovo vállalati és adatközponti termékek gyártásába kezd Magyarországon
- Továbbfejlesztett intézményi és adatközponti hálózati megoldások a Dell jövőálló technológiáival
- A nagykereskedelemben erősít az Invitel
- Hibrid flash: az adatközpontok jövője
- A Schneider Electric már lítium-ion akkumulátorokkal is szállítja háromfázisú UPS-eit
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.