Ebben jobbak vagyunk az európai átlagnál: a magyarok rákattannak az új kütyükre

forrás: Prím Online, 2016. június 16. 11:08

A magyarok az európai átlagnál sokkal intenzívebben érdeklődnek a technológiai innovációk iránt – derül ki a Samsung 18 európai országot érintő felméréséből. A kutatás azt is feltárta, hogy bár a magyar férfiak – egy bizonyos korig – fogékonyabbak az új kütyük iránt, mégis a nők jobban élvezik azok előnyeit.

A Samsung fogyasztói szokásokat vizsgáló friss kutatásból kiderül, hogy a magyarok jóval nyitottabbak a technológia újdonságok iránt, mint az európai átlag: 58 százalékuk nyilatkozta, hogy figyelemmel kíséri az új innovációkat, és 86 százalékuk mondta, hogy foglalkoztatják a közeljövőben vásárolni tervezett elektronika eszköz tulajdonságai, szemben az európaiak 25, illetve 45 százalékával. A kinézett új készükékkel szemben mindemellett sokkal nagyobb elvárásaink is vannak, mint az európai átlagnak. Míg a magyarok 59 százaléka várja el az új berendezéstől vagy készüléktől, hogy megkönnyíti, egyszerűbbé teszi az életét, az átlagos európaiak csak 42 százalékának van ilyen elvárása. 

 

A magyarok információ éhsége a témában szintén jócskán meghaladja az európai átlagot: a megkérdezettek mindössze 2 százaléka érzi úgy, hogy leterhelik a folyamatos innovációkról szóló hírek, szemben az európaiak 13 százalékával. 

 

 

 

A rendelkezésre álló információk értelmezésével viszont gyakrabban gyűlik meg a bajunk: a magyarok 21 százaléka nyilatkozta, hogy összezavarják az újabb és újabb technológiai szakkifejezések, míg az európai átlag csupán 12 százalék. Előbbi adat összhangban van azzal is, hogy míg itthon a megkérdezettek alig 5 százaléka merte kijelenti, hogy köztudatban forgó minden technológiai kifejezést érti, míg európai viszonylatban a megkérdezettek több mint 12 százaléka bízik az ilyen irányú jártasságában. 

 

Arról viszont az európai átlaghoz nagyon hasonlóan gondolkozunk, hogy a technológiai fejlődés elkerülhetetlen. A magyarok 39 százaléka, ami két százalékkal magasabb, mint az európai átlag. 

 

A férfiak inkább követik a technológiai trendeket, egy darabig…

A Samsung kutatása kitért arra is, hogy a férfiak és nők, valamint a különböző korcsoportok mennyire érzik úgy, hogy a technológiai fejlődés elszaladt mellettük, vagy mennyire félnek attól, hogy nem tudják majd követni az újabb és újabb funkciók, kifejezések és eszközök rohamléptékű megjelenését és terjedését. Általánosan elfogadott nézet, hogy a férfiak sokkal fogékonyabbak a technológiai újításokra, jobban érdekli őket az elektronikai cikkek világa. Ezt a sztereotípiát a hazai válaszok is alátámasztják a 16 és 54 éves kor között. Ebben a korosztályban háromszor több nő válaszolta azt, hogy úgy érzi, nem tudja nyomon követni a technológiai fejlődést, mint férfi. 55 év felett azonban érdekes módon fordul a kocka, és – ha nem is ekkora arányban, de – több férfi aggódik amiatt, hogy nem tud lépést tartani a fejlődéssel. Ez a fordulat Európában csak a 65 éves kor felett következik be. 

 

Amikor arról kérdezték a kutatásban résztvevőket, hogy a technológiai fejlődés segítséget jelent-e számukra az élet minden területén, ugyancsak érdekes eredmény született. Bármelyik korosztályt vizsgáljuk is, a nők minden esetben nagyobb százalékban válaszolták, hogy az élet minden területén élvezik a technológia vívmányok előnyeit. A 16-24 éves korosztályban a legszembetűnőbb a különbség (férfiak 3%-a, nők 20 %-a), ami a kor előre haladtával mérséklődik, de még 65 év felett is kétszer annyi nő érzi így, mint férfi.

 

Innováció a vállalatok szemével

A fent említett nagyfokú érdeklődés is jól mutatja, hogy a világ technológiai vállalataira milyen hatalmas nyomás nehezedik abban a tekintetben, hogy folyamatosan túl kell szárnyalniuk a saját és a konkurencia eredményeit. Ebben az iparágban a gyártók egyetlen pillanatra sem ülhetnek a babérjaikon, hiszen egy végtelen versenyben kell kielégíteniük vagy éppen előre megjósolniuk a felhasználók gyorsan változó igényeit. 

 

A Samsung éppen ezért a kutatás és fejlesztés terén mind létszámban, mind erőforrásban a világ egyik legnagyobb kifejezetten erre specializálódott apparátusával rendelkezik. 2010 óta a vállalat 27 %-kal növelte az ezen a területen dolgozók számát, így mára közel 70 000 alkalmazott dolgozik a cég 34 K+F központjaiban világszerte. Ez létszám a cég alkalmazottainak 22 százalékát teszi ki. 2015-ben a Samsung költötte a legtöbbet K+F tevékenységre az IT szektorban (14,1 milliárd dollárt), az összes iparágat nézve pedig az ugyancsak előkelő második helyet tudhatta magáénak. Ez napi szinten közel 40 millió dolláros fejlesztésre szánt összeget jelent. Ennek köszönhető, hogy a Samsung a világ vezető innovátoraként nem csak követi, de sok esetben alakítja is a technológiai trendeket.  

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne

Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.  

2024. december 21. 13:49

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Az ázsiai autóipar lehagyta digitalizációban Európát

2024. december 21. 10:22

Új platform köti össze a vállalkozókat és partnereiket

2024. december 16. 13:25

CES 2025 előzetes: Elon Musk Amerikája, avagy a világ Musk-ja

2024. december 9. 16:46

Újabb részvételi rekordot döntött az e-Hód

2024. december 9. 11:32