Ebben jobbak vagyunk az európai átlagnál: a magyarok rákattannak az új kütyükre
A magyarok az európai átlagnál sokkal intenzívebben érdeklődnek a technológiai innovációk iránt – derül ki a Samsung 18 európai országot érintő felméréséből. A kutatás azt is feltárta, hogy bár a magyar férfiak – egy bizonyos korig – fogékonyabbak az új kütyük iránt, mégis a nők jobban élvezik azok előnyeit.
A Samsung fogyasztói szokásokat vizsgáló friss kutatásból kiderül, hogy a magyarok jóval nyitottabbak a technológia újdonságok iránt, mint az európai átlag: 58 százalékuk nyilatkozta, hogy figyelemmel kíséri az új innovációkat, és 86 százalékuk mondta, hogy foglalkoztatják a közeljövőben vásárolni tervezett elektronika eszköz tulajdonságai, szemben az európaiak 25, illetve 45 százalékával. A kinézett új készükékkel szemben mindemellett sokkal nagyobb elvárásaink is vannak, mint az európai átlagnak. Míg a magyarok 59 százaléka várja el az új berendezéstől vagy készüléktől, hogy megkönnyíti, egyszerűbbé teszi az életét, az átlagos európaiak csak 42 százalékának van ilyen elvárása.
A magyarok információ éhsége a témában szintén jócskán meghaladja az európai átlagot: a megkérdezettek mindössze 2 százaléka érzi úgy, hogy leterhelik a folyamatos innovációkról szóló hírek, szemben az európaiak 13 százalékával.
A rendelkezésre álló információk értelmezésével viszont gyakrabban gyűlik meg a bajunk: a magyarok 21 százaléka nyilatkozta, hogy összezavarják az újabb és újabb technológiai szakkifejezések, míg az európai átlag csupán 12 százalék. Előbbi adat összhangban van azzal is, hogy míg itthon a megkérdezettek alig 5 százaléka merte kijelenti, hogy köztudatban forgó minden technológiai kifejezést érti, míg európai viszonylatban a megkérdezettek több mint 12 százaléka bízik az ilyen irányú jártasságában.
Arról viszont az európai átlaghoz nagyon hasonlóan gondolkozunk, hogy a technológiai fejlődés elkerülhetetlen. A magyarok 39 százaléka, ami két százalékkal magasabb, mint az európai átlag.
A férfiak inkább követik a technológiai trendeket, egy darabig…
A Samsung kutatása kitért arra is, hogy a férfiak és nők, valamint a különböző korcsoportok mennyire érzik úgy, hogy a technológiai fejlődés elszaladt mellettük, vagy mennyire félnek attól, hogy nem tudják majd követni az újabb és újabb funkciók, kifejezések és eszközök rohamléptékű megjelenését és terjedését. Általánosan elfogadott nézet, hogy a férfiak sokkal fogékonyabbak a technológiai újításokra, jobban érdekli őket az elektronikai cikkek világa. Ezt a sztereotípiát a hazai válaszok is alátámasztják a 16 és 54 éves kor között. Ebben a korosztályban háromszor több nő válaszolta azt, hogy úgy érzi, nem tudja nyomon követni a technológiai fejlődést, mint férfi. 55 év felett azonban érdekes módon fordul a kocka, és – ha nem is ekkora arányban, de – több férfi aggódik amiatt, hogy nem tud lépést tartani a fejlődéssel. Ez a fordulat Európában csak a 65 éves kor felett következik be.
Amikor arról kérdezték a kutatásban résztvevőket, hogy a technológiai fejlődés segítséget jelent-e számukra az élet minden területén, ugyancsak érdekes eredmény született. Bármelyik korosztályt vizsgáljuk is, a nők minden esetben nagyobb százalékban válaszolták, hogy az élet minden területén élvezik a technológia vívmányok előnyeit. A 16-24 éves korosztályban a legszembetűnőbb a különbség (férfiak 3%-a, nők 20 %-a), ami a kor előre haladtával mérséklődik, de még 65 év felett is kétszer annyi nő érzi így, mint férfi.
Innováció a vállalatok szemével
A fent említett nagyfokú érdeklődés is jól mutatja, hogy a világ technológiai vállalataira milyen hatalmas nyomás nehezedik abban a tekintetben, hogy folyamatosan túl kell szárnyalniuk a saját és a konkurencia eredményeit. Ebben az iparágban a gyártók egyetlen pillanatra sem ülhetnek a babérjaikon, hiszen egy végtelen versenyben kell kielégíteniük vagy éppen előre megjósolniuk a felhasználók gyorsan változó igényeit.
A Samsung éppen ezért a kutatás és fejlesztés terén mind létszámban, mind erőforrásban a világ egyik legnagyobb kifejezetten erre specializálódott apparátusával rendelkezik. 2010 óta a vállalat 27 %-kal növelte az ezen a területen dolgozók számát, így mára közel 70 000 alkalmazott dolgozik a cég 34 K+F központjaiban világszerte. Ez létszám a cég alkalmazottainak 22 százalékát teszi ki. 2015-ben a Samsung költötte a legtöbbet K+F tevékenységre az IT szektorban (14,1 milliárd dollárt), az összes iparágat nézve pedig az ugyancsak előkelő második helyet tudhatta magáénak. Ez napi szinten közel 40 millió dolláros fejlesztésre szánt összeget jelent. Ennek köszönhető, hogy a Samsung a világ vezető innovátoraként nem csak követi, de sok esetben alakítja is a technológiai trendeket.
Kapcsolódó cikkek
- A világ első virtuális olimpiai közvetítése a Samsunggal
- Nagy bejelentésre készül a Telenor
- Már a Samsung SMART kijelzőin is a Tizen operációs rendszer fut
- Nokia Nyílt Innovációs Kihívás 2016
- Budapesten derült fény a nyomtatóipar következő nagy dobására
- 5 találmány, amiről talán nem is gondolta volna, hogy a természet inspirálta!
- A Cisco kutatása szerint ma még kiaknázatlan a digitalizációban rejlő üzleti lehetőségek 80 százaléka
- A Samsung nyílt IoT ökoszisztémát fejleszt
- Lassan többet facebookozunk mobilon, mint PC-n
- Nyolcmilliárd forint támogatás innovációs célra
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.