Az LG az SES vállalati napján demonstrálta OLED televízióinak kiváló HDR tulajdonságait
A bemutatón az SES elindította saját, HDR tartalmakat sugárzó UHD tesztcsatornáját
Az LG Electronics (LG) bejelentette együttműködését a British Broadcasting Corporationnel (BBC), valamint az SES műhold-üzemeltetővel. A vállalat szakmai napján, Luxemburgban a HDR közvetítési technológiák, valamint az LG OLED és HDR technológiái kerültek a középpontba.
Világszerte egyre népszerűbbé és elérhetőbbé válik a HDR formátumú televíziózás. Az LG úttörőnek számító együttműködése — ami kiválóan kiegészíti a vállalat OLED televízióinak egyedülálló képességeit — azt bizonyítja, hogy a HDR méginkább teret nyer a közeljövőben.
Az LG legújabb OLED tévéin fognak megjelenni azok az élőben, műholdas kapcsolaton keresztül sugárzott kiváló minőségű HDR tartalmak, amelyek a lefelé kompatibilis HLG (nagy dinamikatartományú szabvány) technológiát alkalmazzák. A lefelé kompatibilitás a HLG technológia esetén azt jelenti, hogy a csupán standard dinamikatartományú (SDR) tartalmak megjelenítésére képes televíziók kontrasztarányát és színvisszaadási képességeit is javítani tudja. A HDR műsorsugárzás bemutatására az LG és a BBC az SES Astra műhold-hálózatát fogja használni.
A HDR HLG tartalmak megjelenítésére az LG OLED televíziói tökéletesen alkalmasak, hiszen igazán valósághű élményt, nagy színmélységet és tökéletes mélyfeketét nyújtanak. Az LG OLED televíziók — mint az első végtelen kontrasztaránnyal és külön háttérvilágítás nélküli panelekkel rendelkező síkképernyős készülékek — egyedülálló HDR élményt kínálnak a felhasználók számára.
A HLG technológiát a BBC és az NHK (Japan Broadcasting Corporation) fejlesztette ki azért, hogy olyan megoldáshoz jussanak, amellyel lefelé kompatibilis módon lehet HDR-tartalmakat továbbítani. Azzal, hogy az adatfolyamot mind a HDR-dekóderrel ellátott vevőkészülékek, mind pedig a régebbi, nem HDR-képes tévék is dekódolni képesek, a műsorsugárzáshoz nincs szükség további metaadatok továbbítására, így ez a technológia kompatibilis a meglévő televíziós infrastruktúrákkal. Ez azt is jelenti, hogy a HLG technológia közvetlenül bevezethető a HDR minőségű televíziós tartalmak gyártásába.
A BBC innovatív és rugalmas HDR HLG technológiája kitűnő választás a HDR tartalmak közvetítésére, míg az SES új HDR tesztcsatornája lehetővé teszi a partnerek számára, hogy teszteljék a különböző kijelzőszabványokat és tartalmakat.
„Az LG már évtizedek óta a televíziós technológiák élvonalában van” – mondta Wayne Park, az LG alelnöke és az európai üzletágak vezetője. „Elkötelezettek vagyunk amellett, hogy támogassuk partnereinket a HDR műsorszolgáltató technológiák szabványosításában, valamint abban, hogy a fejlett kijelző-technológia még szélesebb körben váljon elérhetővé.”
Kapcsolódó cikkek
- CES 2016: hamarosan új korszakba lép a digitális televíziós sugárzás
- Jason Statham főszereplésével érkezik az LG első G5-reklámfilmje
- Az LG megkezdi a régóta várt LG G5 okostelefonok értékesítését a legfontosabb nemzetközi piacokon
- Tévénézési Guinness-világrekord az LG OLED TV-maratonon
- Rekordszámú díjjal lett az LG az iF Design 2016 verseny nagy nyertese
- Jön a GameFly Streaming videójáték-szolgáltatás
- Hátulról is látható az LG szupervékony OLED kijelzőjének képe
- HDR és Ambilight a Philips idei UHD tévéiben
- Az LG OLED tévéivel válik még teljesebbé az űr-élmény
- Az LG OLED televíziói nyáron is elhozzák a sarki fényt
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.