Vodafone IoT barométer: A „dolgok internete” nélkülözhetetlen a sikerhez

Az IoT elérte a széles közönséget

forrás: Prím Online, 2016. július 18. 15:12

A Vodafone IoT (Internet of Things, a dolgok internete) Barométer 17 országra kiterjedő nemzetközi felmérése szerint a vállalatok 28 százaléka már ma is használ IoT megoldásokat, további 35 százalékuk pedig egy éven belül kíván ilyeneket bevezetni. 

Az 1096 megkérdezett vállalat több mint 75 százaléka úgy véli, hogy az IoT megoldások jelentik a jövőbeli siker kulcsát, emelte ki Király István a Vodafone Magyarország Vállalati szolgáltatásokért felelős vezérigazgató-helyettese a most megjelent Vodafone IoT Barométer 2016 jelentést bemutatva.

 

A megkérdezett vállalatok több mint háromnegyede már felismerte, hogy a dolgok internete egy új ipari forradalmat jelent, ami örökre megváltoztatja az emberek életét és munkáját. A cégek fele úgy vélte, hogy már a következő két évben az intelligens hálózatokon keresztül kapcsolnának össze több millió eszközt és folyamatot, így idén elérkezett az az év, amikor a dolgok internete elérte a széles közönséget, tette hozzá Király István.

 

A Vodafone által negyedik alkalommal kiadott IoT Barometer egy mérvadó nemzetközi felmérés arról, hogy a vállalatok miként ítélik meg az innovációt, és mennyit fektetnek be a dolgok internetébe, vagyis az olyan újgenerációs eszközökbe, amelyek intelligens hálózaton kapcsolódva nyújtanak új és jobb szolgáltatásokat. 

 

 

Az IoT alkalmazásokra számos példa van, ilyenek a vezető nélküli autók, a közműfogyasztás okos mérése, valamint otthonok és gyárak távfelügyelete. 

 

Az IoT Barométer felmérést a Circle Research végezte április és május között több mint 1096 cég részvételével Ausztráliában, Brazíliában, Kanadában, Kínában, Németországban, Indiában, Írországban, Olaszországban, Japánban, Hollandiában, Dél-Afrikában, Dél-Koreában, Spanyolországban, Törökországban, az Egyesült Arab Emírségekben, Nagy Britanniában és az Egyesült Államokban.

 

Az idei jelentés leglényegesebb megállapításai a következők:

  • Az IoT-ba fektető cégek 89 százaléka növelte ráfordítását az elmúlt 12 hónap során.
  • A kutatásban résztvevő cégek 76 százaléka úgy gondolja, hogy az IoT technológiák kihasználása elengedhetetlen bármilyen szervezet jövőbeni sikeréhez.
  • Az IoT beruházás a felhasználók 63 százalékának jelentős megtérülést hozott – egy évvel ezelőtt a mutató 59 százalékos volt.
  • Az IoT befektetések immár az átlagos informatikai költés 24 százalékát teszik ki, arányosan ugyanannyit, mint amennyit a cégek a felhőalapú megoldásokra vagy az adatelemzésre költenek.
  • A jelentés azt is megállapította, hogy az IoT technológiák egyre fontosabb szerepet játszanak az egyes cégek fő üzleti tevékenységének támogatásában.
  • A cégek 48 százaléka (az Ázsia/Csendes Óceán térségben 61 százalék) üzletvitelük alapvető átalakításához használ IoT technológiákat.
  • A fogyasztási elektronikai termékekkel foglalkozó cégek 52 százaléka használ IoT technológiákat az alkalmazások új generációjához és az otthonok összekötéséhez.
  • A megkérdezett cégek 46 százaléka mondta azt, hogy új, IoT alapú termékeket fejleszt ki a következő két évben.

 

 

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01