ABB gyorstöltő technológia segíti Genf tömegközlekedését
Az ABB nyerte el a Transports Publics Genevois (TPG) – genfi tömegközlekedési vállalat – és a svájci székhelyű HESS autóbuszgyártó cég összesen 16 millió dollárt meghaladó értékű megrendelését 12 db teljes mértékben elektromos árammal hajtott TOSA busz (Trolleybus Optimisation Système Alimentation) (ún. „e-busz”) gyorstöltő és fedélzeti elektromos járműtechnológiájának szállítására.
Ezek a buszok a 23-as vonalon, Genf reptere és elővárosa között fognak közlekedni. Az e-buszok forgalomba állítása nyomán a jelenleg használt dízelmotoros autóbuszok károsanyag-kibocsátásához képest évente akár 1.000 tonnával kevesebb széndioxid kerülhet a levegőbe.
Az ABB 13 db gyorstöltő állomást szállít és telepít a városi területen áthaladó autóbuszjárat útvonalán, ezenkívül három végállomási és négy darab garázsban elhelyezett busztöltő állomást is kiépít. Ez a rendszer lesz a világ leggyorsabb villámtöltő csatlakoztatástechnikai megoldása, hiszen 1 másodperc sem kell ahhoz, hogy a busz rákapcsolódjon a töltőpontra. Ezt követően a fedélzeti akkumulátorok 15 másodperc alatt töltődnek fel 600 kW elektromos energiával az arra kijelölt megállókban. A buszjárat végállomásain további 4-5 perces gyorstöltés elegendő az akkumulátorok teljes újratöltéséhez. Ezt az innovatív technológiát az ABB svájci mérnökei fejlesztették ki.
„Büszkék vagyunk erre az áttörést jelentő technológiára, amellyel a magunk részéről hozzá kívánunk járulni Genf csendes, és a káros anyagok kibocsátásától mentes városi tömegközlekedésre vonatkozó jövőképének megvalósulásához. Technológiánk modellértékű megoldást kínál a jövő városi közlekedése számára, és visszaigazolja az élhetőbb világot szolgáló fenntartható mobilitásról alkotott elképzelésünket" – állítja Claudio Facchin, az ABB Power Grids Divíziójának elnöke. ”Next Level stratégiánk részeként cégünk elkötelezetten törekszik olyan vevőorientált megoldások és technológiák kifejlesztésére, amelyek elősegítik a környezetterhelés csökkenését."
A 23-as vonalon üzemeltetett TOSA rendszer kiépítésére vonatkozó döntés azután született meg, hogy az e-buszok próbajáratai egy ideje már hibamentesen közlekedtek a genfi repülőtér és a város kiállítási központja, a Palexpo között. A 23-as járat útvonala némileg módosulni fog, hogy az újonnan épülő Praille-Acacias-Vernet elővárost is érintse, ahol 11.000 lakás és mintegy 11.000 munkavállaló számára elegendő területű irodahelyiség fog létesülni. A rendszer 2018-ra tervezett teljes beüzemelését követően a nagy befogadóképességű csuklós buszok tízpercenként indulnak majd mindkét végállomásról a csúcsforgalmi időszakban. A járat naponta 10.000-nél is több utast szállíthat, és a dízelmotoros autóbuszok kiváltása TOSA e-buszokkal nemcsak a zajterhelést fogja csökkenteni, hanem az üvegházhatást okozó gázok kibocsátását is.
A HESS-től kapott megrendelés részeként az ABB 12 darab, egybeépített vontató és kiegészítő áramátalakító egységekből, tetőre szerelt akkumulátor egységekből, energiaátadó rendszerekből (ETS), továbbá állandó mágneses vontató motorokból álló erőátviteli megoldást biztosít a buszokhoz. A járatok megbízható, hatékony és biztonságos üzemeltetése érdekében mindkét szerződés ötéves karbantartási és szervizelési kötelezettséget ír elő.
„A TOSA rendszer kiépítése a 23-as vonalon a közös jövőképpel rendelkező, és arra áldozni kész állami és magánszektorbeli szereplők együttműködésének gyümölcse. Ez az innovatív projekt a jövő közlekedése felé nyit utat azzal, hogy fenntartható és környezetbarát tömegközlekedési megoldást kínál, mely közösségünk jólétét szolgálja” – fejti ki Luc Barthassat, Genf városának közlekedésért és környezetvédelemért felelős állami tanácsosa.
Genf a világ legfontosabb városainak egyike, elismerten a diplomácia egyik globális központja, ezenkívül pénzügyi, technológiai és innovációs központ is. Mindezek mellett közkedvelt idegenforgalmi célpont, ahol kiemelkedően magas az életszínvonal. Ez az a város, ahol a legtöbb nemzetközi szervezet képviselteti magát, az olyan hatalmas intézmények globális központjait is ideértve, mint az ENSZ és a Vöröskereszt.
Az ABB egy sor olyan technológiát kínál, amelyek a közlekedés fejlődését szolgálják, legyen szó vasútról, metróról, elektromos buszokról vagy más járművekről. A közlekedés és annak infrastruktúrája a közműágazat és az ipar mellett a harmadik olyan megrendelői csoportot alkotja, amelyet az ABB tömegesen szolgál ki. A fenntartható közlekedés az ABB Next Level stratégiájának egyik kulcsfontosságú területe.Az ABB idén ünnepli, hogy jogelődje épp 125 éve jött létre Svájcban, és a közlekedési ágazat, ezen belül is a vasúti közlekedés aktív szereplőjévé vált, aminek egyik legújabb példája, hogy a nemrég átadott 57 km hosszú Gotthard-bázisalagút – a világ leghosszabb vasúti alagútja, amely az Alpok alatt húzódik – energiaellátása és szellőztetése ABB-technológiák alkalmazásával történik.
Kapcsolódó cikkek
- Az ABB a SafeMove2 bevezetésével bővíti kollaboratív robotportfólióját
- Lopásbiztos ABB transzformátorok az ELMŰ-ÉMÁSZ villanyoszlopain
- Kairóba tart a Solar Impulse napelemes repülőgép az atlanti-óceáni átkelés után
- Kétéves a Nemzeti Mobilfizetési Rendszer
- Az ABB fényekkel színezi ki az „Office of the Future”-t, a világ első 3D-nyomtatású irodaépületét
- Rendszerbővítés ABB megoldásokkal a Richter Gedeon gyógyszergyár dorogi üzemében
- A közösségi személyszállítást választanánk munkaügyekben is, ha fizetné a cég
- A Solar Impulse átkelt az Atlanti-óceánon és megérkezett Európába
- A Fujitsu AI-fejlesztésének köszönhetően biztonságosabban vezethetünk
- Jegymentesíti a tömegközlekedést a Xerox
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.