Huawei: 41 százalékos bevételnövekedés piaci ellenszélben is
A vállalat fogyasztói üzletága közzé tette első féléves üzlet eredményét
A Huawei fogyasztói üzletága közzétette idei első féléves üzleti eredményét: az üzletág bevétele 41 százalékkal 77,4 milliárd kínai jüanra (11,59 milliárd amerikai dollár) növekedett 2015. első félévéhez képest, és az okostelefon kiszállítások meghaladták a 60 millió 560 ezer darabot, amely 25 százalékos növekedést jelent a tavalyi év ugyanezen időszakához képest.
A Huawei annak ellenére érte el ezt a nagyarányú fejlődést, hogy az okostelefon kiszállítások mértéke csak 3,1 százalékkal nőtt globálisan az IDC szerint. Ezzel az eredménnyel a vállalat felülmúlta az iparág teljesítményét, és piaci részesedése elérte a 11,4 százalékot a globális okostelefon piacon a GfK Piackutató Intézet szerint.
A Huawei jó pozíciókkal rendelkezik ahhoz, hogy a jövőben is folytassa terjeszkedését az okostelefonok, a hordozható eszközök, az okos otthonok és felhő üzletek piacán. Ezzel a vállalat a végfelhasználóknak kívánt megoldások és platformok szolgáltatójává alakul, a felhasználók számára kényelmesebb és intelligensebb lehetőséget kínál ahhoz, hogy digitális összekapcsoltságban élhessenek.
Richard Yu, a Huawei fogyasztói üzletágának elnöke elmondta: „Különösen gyors növekedést tapasztaltunk az olyan hagyományos fogyasztói piacokon, mint Európa, illetve a feltörekvő piacokon is, beleértve Észak-Afrikát, Közép-Ázsiát és Latin Amerikát. Ráadásul a kiemelkedő sikereket olyan piacon könyvelhetünk el, mint az okostelefonoké, ahol rendkívül nagy a verseny. Ez is tanúsítja a Huawei hosszú távú elkötelezettségét az innováció, a fogyasztói trendek, valamint a hazai és a nemzetközi piacokra való összpontosítás iránt. A jövőben tovább folytatjuk együttműködésünket iparági partnereinkkel annak érdekében, hogy kiváló minőségű szolgáltatást nyújtsunk, és olyan innovatív új termékeket fejlesszünk, amelyek egyesítik magukban a technológiát, a minőséget és a stílust”.
Az optimalizált bevételszerkezetnek köszönhetően a tengerentúli növekedés túlszárnyalta a kínait
A Huawei fogyasztói üzletága tovább optimalizálta bevételszerkezetét a 2016 első felében szerte a világon tapasztalható gyors piacnövekedést követően. Ennek eredményeként az anyaországon kívüli piacok 1,6-szor gyorsabban növekedtek, mint az anyaországi kínai. A nemzetközi okostelefon-piacon a Huawei részesedése elérte a 11,4 százalékot. Az 500-600 dolláros okostelefon-piacon a Huawei részesedése a 2015. júniusában mért 15,2 százalékról 25,7 százalékra nőtt.
A hagyományosan felső kategóriás okostelefon-piacon kivételesen erős eredményeket láthatunk. A Huawei a nyugat-európai piacon harmadik helyezést ért el, 11,5 százalékos okostelefon-piaci részesedéssel. Spanyolországban a Huawei-nek sikerült betörnie a csúcskategóriás 600 euró feletti okostelefon-piacra, 9,6 százalékos helyi piaci részesedéssel. Az Egyesült Királyságban és Franciaországban a gyors bevételnövekedés a P9 okostelefon jelentős eladási számainak köszönhető, a piacvezető készülékből ugyanis jelentősen több fogy, mint elődjéből a P8-ból.
Lengyelországban és Finnországban a Huawei okostelefon-piaci részesedése a 2015. januári 1,8 és 1,4 százalékról 2016. májusára 22,3, valamint 22,1 százalékra emelkedett. A Huawei okostelefon-piaci részesedései Csehországban, Magyarországon, Romániában és Ausztriában mind meghaladják a 10 százalékot.
Az eladások a fejlődő országok piacain is erős növekedést mutatnak: Egyiptomban a Huawei márkaismertsége a 2014-es 11 százalékról 2016-ra elérte a 93 százalékot. Argentínában, Chilében és Törökországban a Huawei okostelefon eladások egy év alatt 200 százalékkal nőttek.
Kínában a Huawei 18 százalékos okostelefon-piaci részesedéssel továbbra is az iparág vezetője. A GFK felmérése alapján a 4-5 ezer kínai yüan árú okostelefonok piacán a Huawei elérte a piaci részesedés 36,7 százalékát.
Az innováció fókuszában a prémium kategóriás termékek
A Huawei az innováció elkötelezettje: a vállalat az elmúlt 10 évben több mint 240 milliárd kínai jüant (megközelítőleg 37 milliárd amerikai dollárt) fordított kutatás-fejlesztésre és éves szinten árbevételének legalább 10 százalékát invesztálja ebbe a területbe. Világszerte 17 kutatás-fejlesztési központot, 36 innovációs központot és 45 képzési központot tart fent, és a több mint 170 ezer fős dolgozói gárdájának 45 százaléka dolgozik a kutatás-fejlesztés területén.
Beruházásainak meg is van az eredménye: a Huawei zászlóshajó termékei, mint a P9, az üzleti felhasználóknak szánt Mate 8, a Honor 8 okostelefonok, és a vállalat első 2 az 1-ben notebookja, a MateBook jó piaci fogadtatásban részesültek. A vállalt nemzetközi szinten 4,5 millió darab P9 és P9 Plus készüléket adott el, 130 százalékkal többet, mint a P8-ból 2015 azonos időszakában. A Mate 8 kiszállításai is meghaladták az 5,5 millió darabot, a MateBook pedig a világ számos országában elérhetővé vált, beleértve az Egyesült Államokat is.
Világszerte kétszer annyi kiskereskedelmi értékesítési pont
A Huawei megduplázta kiskereskedelmi értékesítő pontjainak is a számát 2016 első félévében: az idei év májusában már 35 ezer kiskereskedő kínálta a vállalat termékeit világszerte, ami 116 százalékos növekedés az előző év hasonló időszakához képest. A GfK szerint a Huawei termékek világszerte 150 ezer üzletben elérhetőek.
Globális együttműködések világszínvonalú partnerekkel
A Huawei továbbra is marketing erőforrásokat fordított többek között a sport, az életmód, a divat és a szórakoztatás területére. A vállalat örömmel kérte fel a márka szóvivőinek a világhíres futballistát Lionel Messit, valamint olyan hollywoodi szupersztárokat, mint Henry Cavill és Scarlett Johannson. Az ő együttműködésük is segítségére volt a márkának, hogy növelje ismertségét világszinten.
A Huawei folytatja az együttműködést piacvezető partnereivel, többek között a Leicával, a Swarovskival, a Harman Kardonnal, az Audival, a Google-lel, a Microsofttal és az Intellel azért, hogy a felhasználóknak fejlett ipari innovációt kínáljon.
A Huawei 2016-ban ismét felkerült a BrandZ Top 100 legértékesebb márkáinak listájára, ahol a 2015. évi 70. pozícióját 20 hellyel javította, így most a listán 18,652 millió amerikai dollár márkaértékkel az 50. helyen szerepel.
Kapcsolódó cikkek
- Példátlan eredményt ért el a Huawei a P9 és a P9 Plus kiszállításaival
- Messi lett a Huawei új márkanagykövete
- Szoftvertesztelési program Huawei GX8 okostelefonnal rendelkezők számára
- Értékesítési rekord az okostelefonok világpiacán tavaly
- Egyedülálló szoftvertesztelési program Huawei résztvevőkkel
- Íme a Huawei P9 okostelefon belülről, ahogy talán még soha nem láthattad
- A Huawei fotópályázatot hirdet az Instagramon
- Városi fiatalok a NUDE by NUBU új kampányának arcai, akik smink nélkül álltak a kamerák elé
- Teszt - itt a látható különbség az egy kamerás és a két kamerás mobillal készített képek között
- A Huawei 20 helyezést javított a BrandZ legértékesebb márkáinak 2016-os listáján
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.