Az európai kiskereskedők lassan reagálnak az online „flex vásárlókra”
A UPS, vezető logisztikai cég friss kutatása azokat a kihívásokat helyezte előtérbe, amelyekkel az európai kiskereskedőknek meg kell küzdeniük ahhoz, hogy működésüket az online vásárlókra hangolhassák.
A UPS „Pulse of the Omni-channel Retailer” felmérése kiemeli az innováció szükségességét a stabil és növekvő piaci részesedés megtartása és elérése érdekében. Ennek oka, hogy a kiskereskedelmi piacokon is egyre inkább a globális és határokon átívelő kereskedést folytató szereplők dominálnak.
„A fogyasztók ma már különböző online és tradicionális értékesítési csatornákat is megvizsgálnak és azt választják, amelyik a leginkább megfelel az igényeiknek – mondta Carrie Royle a UPS európai kiskereskedelmi marketing vezetője. – A fogyasztók a közösségi oldalakat is használják, hogy a kiskereskedelmi ajánlatokat összehasonlítsák és megítéljék.”
A kutatás keretén belül, több mint 700 európai kereskedelmi cég logisztikai szakembere osztotta meg tapasztalatait az év korábbi szakaszában. Az európai kiskereskedők különleges befektetési és szerkezetátalakítási tervekkel bírnak, hogy lépést tarthassanak a vezető versenytársakkal. A megkérdezett üzleti vezetők több mint 30 százaléka nyilatkozott úgy, hogy nagy kihívást jelent megfelelő összegeket fordítani az IT-fejlesztésekre, kellőképp megszervezni a logisztikát, megérteni a fogyasztók viselkedését, valamint ösztönözni a cégvezetők reagáló készségét a több értékesítési csatornás műveletek esetében.
Miközben a kiskereskedők ellátási láncukat a rendszeresen online vásárló - más néven „flex vásárló” - ügyfelekhez igazítják, három kulcsfontosságú területet kell szem előtt tartaniuk: a hagyományos üzleteket, a raktárhiányos helyzeteket és a határokon átívelő visszaküldéseket.
1. A hagyományos üzletek jobb kihasználása
Ha az európai kiskereskedők versenyképesek akarnak maradni, akkor figyelembe kell venniük, hogy az online eladás térnyerésével párhuzamosan zsugorodik a hagyományos üzletek részesedése. Ez egyben azt is jelenti, hogy a kiskereskedőknek túl kell lépniük a kereskedelmi üzletek hagyományos szerepmeghatározásán és a készletezés, valamint a terjesztési hálózat részeként kell használniuk azokat.
Az európai kiskereskedelmi cégek közel harmada (27%) már jelenleg is az online rendelések teljesítésére használja az üzlethelyiségeit, bár ebben a kérdésben nagy különbségek figyelhetők meg az egyes országok között.
A UPS adataiból az is kiderül, hogy az európai kereskedők 31 százaléka a következő 12-24 hónapban tervezi, hogy az üzlethálózatot és a további alternatív átvevőpontokat arra használja fel, hogy nagyobb átvételi kényelmet nyújtson az online vásárlók számára. „A kiskereskedelmi kutatás alátámasztja tapasztalatainkat a ’flex vásárlókkal’ kapcsolatban. A hálózatunkban az ügyfelek csomagjaikat a nekik megfelelő helyen, vállalatunk 24 000 európai és észak amerikai UPS Access Point helyszínek egyikén veszik át – tette hozzá Royle. – Világszerte több mint 25 millió ügyfél iratkozott már fel a UPS My Choice online szolgáltatásra is. Ez az eszköz a felhasználó kényelmi szempontjai alapján lehetővé teszi a szállítások átütemezését és átirányítását.”
2. A raktárhiányos helyzetből eladás
Egy korábbi UPS fogyasztói kutatás eredménye alapján, ha egy európai vásárló azzal szembesülne, hogy a keresett termék nincs raktáron, akkor 41 százalékuk egy versenytárs honlapját, vagy applikációját látogatná meg. A megkérdezettek 20 százaléka pedig úgy nyilatkozott, hogy egy ilyen helyzetben egy versenytárs üzletébe térne be. Alig 17 százalék nyilatkozta azt, hogy hajlandó lenne a vásárlás után várni. A mostani többcsatornás kérdőíves kutatás azt is megmutatta, hogy az online üzletek megfelelő gyorsasággal reagálnak azokra a kihívásokra, amelyek akkor jelentkeznek, ha egy termék nincs raktáron: az online kiskereskedők 68 százaléka biztosít csomagkövetést és a preferált címre való kiszállítást, ha a termék újra elérhetővé válik. 59 százalékuk nyomon követi a rendelést és proaktív módon értesíti az ügyfelet a termék hozzáférhetőségéről. A hagyományos üzletek ebben a tekintetben elmaradnak a versenytársaktól. A hagyományos kiskereskedelmi üzletek közel fele (45%) ebben a szituációban egyszerűen azt tanácsolja a vásárlóknak, hogy várjanak, anélkül, hogy alternatívát kínálnának.
3. Határokon átívelő visszaküldések
Köztudott tény, hogy a visszaküldések kezelése kulcsfontosságú szerepet játszik minden kiskereskedelmi vállalkozás sikerében, beleértve az online kereskedőket is. Az ügyfelek bizalma és a márkaintegritás a visszaküldések hatékony kezelésén múlik. A kiskereskedők szerint a legnagyobb kihívás ezen a területen a hibás áruk kezelése (64%) és a minőség ellenőrzés végrehajtása (50%). A felmérés eredményei alapján, úgy tűnik hogy a kiskereskedőknek külsős logisztikai partnerek segítségére van szüksége. A válaszadók több mint 60 százaléka jelezte, hogy több külső logisztikai partnerre is szüksége volt ahhoz, hogy a visszaküldéseket kezelni tudja. Több mint 70 százalékuk szerint ezek a partnerek hozzájárulnak a költséghatékonysághoz. „A vásárlók rendeléseinek kezelése és a határokon átívelő visszaküldések bonyolítása komoly kihívást jelenthet – mondta Royle. – A UPS a visszaküldési lehetőségek széles körét kínálja a kiskereskedők számára. A vásárlók európai UPS Access Pointjaink bármelyikén leadhatják az előre kifizetett és előre felcímkézett visszaküldendő csomagokat.”
Kapcsolódó cikkek
- A magyar idősebb korosztály szükségesnek tartja a technológiai fejlődést, de nehezen tart lépést vele
- Dinamikusan növekszik az eMAG Marketplace
- Számkivetett a keresőoptimalizálás az amerikai vállalatoknál
- A statisztikák szerint a magyarok valódi e-utazókká válnak
- Vodafone IoT barométer: A „dolgok internete” nélkülözhetetlen a sikerhez
- Az intelligens antenna a kulcs a „Wi-Fi kihívás” teljesítéséhez
- Minden ötödik családban konfliktusforrás az internet
- Limitált kiadású, prepaid MasterCard kártyát dob piacra a Festipay a Sziget Fesztiválon
- A szabadidőnk eltöltéséhez választunk párt
- Kelet-Közép-Európában több okostelefonos tranzakciót bonyolítanak Androiddal, mint iPhone-nal
Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Már most nézőrekordot állított fel a Hogyan tudnék élni nélküled?
Még messze a december 12-ei premier, de az érdeklődés folyamatosan nő az év lejobban várt magyar filmjének ígérkező Hogyan tudnék élni nélküled? iránt. A Demjén Ferenc slágereire felfűzött zenés romantikus vígjáték első előzetese egy hónap alatt elérte az 1 millió megtekintést, ami azért kiemelkedő, mert ezt eddig idén sem hazai, sem külföldi film nem tudta utána csinálni. Sőt erre az eredményre az elmúlt évtizedben egyetlen magyar film sem volt képes.
Utazási konferencia az Angyalok városában
Egy új tévé színt visz a mindennapokba
Ma már nemcsak azért vásárolunk televíziót, mert a sugárzott műsorokat szeretnénk nézni, hanem mert a forradalmian új készülékek számtalan lenyűgöző funkcióval lettek ellátva. Hozzájárulnak ahhoz, hogy magasabb szintre emeljük a tévézés élményét.
A múlt feltárása, a jövő segítségével!
Kevés izgalmasabb terület létezik a régészetnél. Vajon mi rejtőzik a régi idők, épületek falai mögött? Felfedezések, meglepetések sokasága, amire nem igazán lehet felkészülni. Egy ilyen terepmunkát azonban nem lehet csak úgy, ásóval elvégezni, és még Indiana Jonesnak is óriási segítség egy-egy digitális, innovatív, 21. századi eszköz!
Megéri-e az elektromos autózás?
Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.