Karrierközponttal az informatikushiány ellen
Magyarországon is elindult a Microsoft új karrierközpontja, az IT Pro Career Center. A kezdeményezés komoly segítséget jelent az állást kereső informatikusoknak és a vállalatoknak is.
Magyarországon is elindult a Microsoft új karrierközpontja. A már elérhető IT Pro Career Center segíti az informatikai szakembereket abban, hogy követhessék a gyors technológiai változást és mindig felkészültek legyenek arra, hogy a legjobb pozíciókba kerüljenek. Egyszersmind a vállalatoknak is támogatást nyújt ahhoz, hogy megfelelő felkészültségű informatikusokat találjanak.
A Microsoft IT Pro Career Center nemcsak tudást ad, hanem a technológiákhoz való hozzáférést is biztosítja, méghozzá egy évig ingyenesen. Tréningeket, támogatást és oktatást is nyújt a központ, beleértve az ingyenes Microsoft Azure hozzáférést, Pluralsight-előfizetést az online kurzusokhoz, támogatást a Technet fórumokon és számos más olyan hozzáférést, amely hatékonyan hozzájárul az új technológiák megtanulásához.
A gyors alkalmazkodás minden jel szerint elengedhetetlen: az IDC kutatásának adatai szerint a felhőalapú megoldások terjedése alapvetően változtatja meg az informatikai munkaerőpiacot is. A kutatócég felmérése alapján 2015 és 2020 között minden évben négy százalékkal nő az igény az informatikusokra, ám a felhőalapú megoldások használatával és üzemeltetésével kapcsolatos pozíciók száma háromszor ilyen gyorsan, minimum 12 százalékos mértékben bővül. Emellett 2020-ra minden három IT-pozícióból több mint egy lesz kapcsolatos a felhő alapú szolgáltatásokkal.
Az IDC tanulmánya szerint a tárhely, adatbázis- és felhő alapú technológiák az 50-250 fő közötti cégek több mint felénél (52 százalékánál) szignifikánsan növekednek, ötödüknél kifejezetten robbanásszerű a növekedés, és további negyedüknél a növekedés még jelentősnek mondható. A megkérdezetteknek 84 százaléka mondta azt, hogy a felhőalapú megoldások az üzlet minden területén kritikus fontosságúak. Mindez pedig azt jelenti, hogy az informatikusoknak kiemelt fontosságú ezen technológiák ismerete.
A felhőalapú technológiák terjedését is akadályozza a szakemberhiány. A RightScale tanulmánya szerint immár a vállalatvezetők 31 százaléka említi az első helyen érvként a szakemberhiányt a modern technológiák alkalmazása ellen, és csak 29 százalék nevezi meg a biztonsági kockázatot, pontosabban az azoktól való félelmet.Ebből az következik, hogy a naprakész tudással rendelkező informatikusok rekord gyorsasággal tudnak elhelyezkedni, míg a csak a hagyományos ismeretekkel rendelkező szakemberek versenyképessége a munkaerőpiacon folyamatosan csökken. A felhőalapú technológiákat ismerő szakemberek számának növekedése a vállalatok hatékonyságát és növekedését is javítja, ezzel pedig hozzájárul a gazdaság növekedéséhez.
Kapcsolódó cikkek
- Európában a Galaxy Note7 készülékek már közel 60 százalékát kicserélték
- Kizöldülnek a tech-óriások
- Németországi adatközpontokban is elérhetővé vált a felhőalapú szolgáltatás, a Microsoft Azure Germany
- A professzionális infokommunikációs megoldások használata felé kell fordulnia a hazai kis és közepes vállalkozásoknak
- Elindult a Microsoft Innovatív Iskola Programja a 21. századi oktatásért
- A Samsung lépései a Galaxy Note7 felhasználók biztonsága érdekében
- A fiatal informatikusokra már tanulókorukban lecsapnak a cégek
- Magyar fizikus nyerte a GE globális kódfejtő versenyét
- Történelmi pillanat: egyesült a Dell és az EMC
- A hagyományos informatikus oktatás kőbalta
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.