Milliárdos befektetéssel erősít az SAP
Kétmilliárd eurót fektet a dolgok internetéhez (Internet of Things- IoT) kapcsolódó fejlesztésekbe az SAP. Az üzleti szoftvergyártó nemcsak új innovációk kifejlesztésével, felvásárlásokkal, hanem fokozott értékesítési, és marketing tevékenységgel erősíti jelenlétét az IoT világpiacon, amelynek nagyságát négy éven belül kétszázötven milliárd eurósra becsüli.
2020-ra több mint ötvenmilliárd eszköz lesz hálózatba kötve, mely új lehetőségeket jelent nemcsak a gazdaság, hanem a társadalom számára is. A vállalat ezért az üzleti és a kormányzati szektor számára egyaránt olyan megoldásokat kíván adni, amelyekkel kihasználhatóak a szenzorok, okos eszközök, gyors adatelemzés adta előnyök.
Eurómilliók megtakarítása megelőző karbantartással
Az IoT használatát jól illusztrálja az olasz állami vasút, a Trenitalia példája. A több tízezer szerelvénnyel rendelkező vasúttársaság a berendezéseit, járműveit látta el szenzorokkal, és az innen származó adattömeget elemzi a valós idejűséget kínáló SAP HANA technológiával. Így válik lehetővé többek közt a megelőző karbantartás, azaz az előtt tudják javítani az adott darabot, hogy az zavart okozna a szolgáltatásban, a menetrendben. A naponta kétmillió utast szállító társaság becslése szerint ez az innováció éves szinten körülbelül 100 millió eurónyi megtakarítást jelent számukra.
Új IoT szoftverek a piacon, mesterséges intelligenciával
A szoftvergyártó új megoldásokat is piacra dobott az IoT-val elindulni kívánó cégek számára. Az alapcsomag a gyártói és üzleti rendszerek összekötését ígéri, míg az „accelerator” csomag többek közt fejlett analitikai, automatizációs képességeket tartalmaz.
Az SAP további megoldáscsomagok kiadásán is dolgozik, amelyekkel a városok, a mezőgazdaság, az energiaipari szereplők speciális IoT igényeire ad választ. Az új termékvonal a hálózatba kötött eszközök adatainak villámgyors elemzése mellett mesterséges intelligencia funkcionalitással egyaránt fog bírni.
Kapcsolódó cikkek
- Megnyílt a Samsung és az SAP nyílt kutatási központja
- AR? VR? Távmunka?
- Egyre élesebb harc a rosszindulatú programok ellen
- A jövő okosépületei már ma is megépíthetők
- Hogyan változtatja meg a Big Data és az IoT a környezetünkkel való kapcsolatunkat, a viselkedésünket?
- Karrier lehetőséget kínáló programozói verseny indul
- Tovább turbózza sportanalitikai megoldását a német válogatott
- A korszerű gyártóknak és szolgáltatóknak már csak múlt az állásidő
- A Schneider Electric támogatja az otthoni IoT-megoldások elterjesztését
- Még fejlettebb elemzések a Dell Statistica szoftver legújabb kiadásával
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.