Mobilra költözik a céges informatika

forrás: Prím Online, 2016. október 18. 08:03

A levelezés után a vállalatirányítási rendszerek és főként a rájuk épülő kimutatások, az értékesítők, illetve „terepen” dolgozók munkáját segítő alkalmazások költözhetnek át leghamarabb mobilplatformra – derült ki a BellResearch T-Systems Magyarország ügyfelei körében végzett kutatásából. 

A nagyvállalati felhasználók körében már most is a mobiltelefon a cégen belüli kommunikáció legfontosabb eszköze, de még nagy potenciál áll a mobil és az informatikai rendszerek összehangolása előtt. 

 

A kutatásból kiderül, a mobilok mára a levelezőrendszerek alapeszközeivé váltak, a legtöbb vállalatnál okostelefonról könnyedén elérhető a céges postaláda, sokszor annak összes adatával. Az ehhez kapcsolt adatbiztonság viszont még nincs kellő fókuszban.  Az adatvédelem általában azoknál a társaságoknál nagyobb, ahol a céges levelezésen kívül más vállalati alkalmazásokat is futtatnak a mobilokon, habár ez a megoldás egyelőre nem igazán terjedt el. Leginkább kereskedelmi társaságok használnak vállalati mobilalkalmazásokat, jellemzően az értékesítők munkáját segítő megoldásokat, de van a terepen dolgozó műszerészeket segítő és a vállalatirányítási rendszerekhez kapcsolt mobilalkalmazásra is példa. Utóbbinál a vezetők munkáját könnyítik azzal, hogy a kimutatásokat mobilról is el lehet érni.

 

A vezetők körében elterjedt az okostelefon és mobilinternet, ám a hazai vállalatok elenyésző részénél van minden munkatársnak céges mobilja, és ahhoz vállalati internet-előfizetése is. A társaságok egyelőre leginkább a legfelső vezetőiknek biztosítanak Magyarország határain kívül is hozzáférést a világhálóhoz. 

 

 

A felmérés szerint a vállalatok jellemzően megtalálták az igényeiknek megfelelő alapvető infokommunikációs megoldásokat, bár az egyre intenzívebb hálózati használat miatt a nagyobb sávszélességet, és persze még alacsonyabb árakat mindenki el tudna képzelni. A vállalatok fejlődésével párhuzamosan minden társaság tervez kisebb-nagyobb beruházásokat is, miközben sokan örömmel fogadnának egy olyan egyszerű árazású csomagot, amelyben a mobilhoz kapcsolt szolgáltatások egyszerre érhetőek el. 

 

A T-Systems Magyarország ezekre az igényekre alapozva hozta létre a First Class integrált csomagot, amely a cég infokommunikációs és a Magyar Telekom mobil telekommunikációs szolgáltatásait egyesíti.  A First Class csomagnak prémium jellegéből adódóan célcsoportja a T-Systems nagyvállalati ügyfeleinek vezetői, döntéshozói, hiszen olyan egyedi szolgáltatásokat tartalmaz, amely az ő munkájukat teheti rugalmasabbá, hatékonyabbá.  A csomag részeként az előfizető belföldi és az Európai Unión belüli korlátlan beszédforgalom mellé – akár- korlátlan hazai mobilinternet-előfizetést, és  - akár -  12 GB benne foglalt uniós internet roamingot kap. A díjcsomaggal rendelkező előfizetők készülékére a Mobile Iron telefon- és adatbiztonsági megoldását telepítik, amely a telefon elvesztése esetén nemcsak a készülék helymeghatározását és zárolását, de a kényes adatok távoli törlését is lehetővé teszi. 

 

Ügyfélkiszolgálásban is kiemelkedő a First Class, amelyben megkülönböztetett figyelmet, prémium kijáró szolgáltatást is kapnak a csomaggal rendelkezők.  A kijáró szolgáltatás a mobileszközök meghibásodása esetén is helyszíni segítséget nyújt.

 

Lehetőség nyílik konzultációs órák igénybevételére is a First Class keretében, melynek során a T-Systems szakértői segítik az informatikai és telekommunikációs témákban felmerülő tervezési, optimalizálási és döntési folyamatokat. Ezen kívül a szolgáltatás kedvező áron kínál céges alkalmazásokat, mint például az E-RECEPCIO ügyfélregisztrációs platform, vagy a TSMaps, amely az épületen belüli tájékozódást könnyíti. 

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01