Díjazták a legjobb munkahelyeket: a Budapest Bank a legvonzóbb a pályakezdők között
Az Audi, az Ericcson, a Nestlé, a Vodafone SSC és az Unilever is nyert a Colibri versenyén
2000 gyakornoki pozícióval, 6 szektor 47 munkáltatója szállt ringbe a Colibri Internship Awards 2016 versenyén. Zsűritagokként Nemes Orsolya, Y generációs szakértő, és a a Gyakornok.com alapítója, Balogi Attila is segítettek eldönteni – szigorú szakmai szempontok alapján –, hogy melyek a legvonzóbb munkahelyek a jövő munkavállalói számára. A versenynek teret adó, fiatal munkavállalóknak szóló információs online felület, a www.internshipawards.com egész évben innovatív és egyedi megoldásokkal engedi be a cégek kulisszái mögé az érdeklődőket, a potenciális új kollégákat.
20 tagú szakmai zsűri (köztük HR tanácsadók, szervezet fejlesztők, fejvadászok, coaching cégek, illetve diákszervezetek és karrier irodák képviselői) értékelte a cégek által nyújtott lehetőségeket, és a közönség is leadhatta szavazatait a videókkal pályázó cégekre a Colibri Internship Awards oldalon.
„Egy jó employer branding videó pontosan azt mutatja, amire a jelöltnek szüksége van: bele képzeli magát a gyakornok helyzetébe, felveszi a cipőjét, és abban sétál végig az irodán, az ő szemszögéből nézve a céget, és számára releváns információkról beszélve. A zsűrizés során úgy néztem a videókat, hogy ha én ide akarnék gyakornokként, jelöltként jelentkezni, választ kapnék-e a bennem felmerülő kérdésekre, és valóban bepillantást kapok-e a kulisszák mögé. Elsősorban hitelességet, relevanciát es a szervezeti kultúrát néztem.” – mondta el Nemes Orsolya, Y generációs szakértő, a Milestone Solutions Lab vezető tanácsadója, a zsűri tagja.
“Egy gyakornoki program akkor jó ha a teljes folyamat minden lépése, a meghirdetéstől kezdve a kiválasztáson át a beilleszkedésig és szakmai fejlődésig alaposan ki van dolgozva és egy hasznos tanulási élményt nyújt a pályakezdő számára. Fontos, hogy a pályakezdő megértse a folyamatokat, belelásson a területek együttműködésébe, szakmailag hasznos feladatokkal találkozzon. Növeli a fiatal kolléga elköteleződését, ha fel van vázolva a karrierútja, ha a gyakornoki program hosszútávú fejlődési lehetőséget, pályát kínál a számára. Többek közt ezeket a szempontokat néztem a zsűrizésnél.” – mondta el Balogi Attila zsűritag, a Gyakornok.com alapítója.
2016-ban a következő cégek bizonyultak legjobbnak a szavazó, potenciális munkavállalók és a szakmai zsűri szerint:
Fődíj (Valamennyi kategóriát átfogó, összesített értékelésben a legeredményesebb)
Budapest Bank
Engineering szektor
I. Audi Hungaria Motor Kft.
II. Continental Automotive Hungary
III. E.ON
Finance & Business szektor
I. Budapest Bank
II. Raiffeisen Bank
III. WTS Klient
FMCG szektor
I. Unilever
II. Nestlé Hungária
III. British American Tobacco
IT & Telco szektor
I. Ericsson Magyarország
II. Accenture
III. SAP Hungary
SSC & Services szektor
I. Vodafone Shared Services
Közönség Díj
I. Nestlé Hungária
II. Raiffeisen Bank
III. Budapest Bank
Az értékelés menete
A végeredményt a szakmai zsűri (70%) és a közönségszavazat (30%) együttes eredménye adta.
A zsűri
A zsűri tagjait megtalálhatók a Colibri weboldalán, összesen 27 szervezet (HR cégek, karrier irodák, diákszervezetek) alkotta a csapatot, amelyben részt vett többek között Kalocsai Lea, a Karrier Hungária ügyvezetője, Balaton Anita, a Café PR ügyvezetője, valamint Radnai-Tóth Judit a Talentbrand alapítója és Fehér Zsolt, az Assessment Systems International vezérigazgatója is.
Az ünnepélyes díjátadón 2 zsűritag, Nemes Orsolya, az Y Consulting alapítója, illetve Balogi Attila, a Gyakornok.com alapítója, szóban is értékelte a díjazottokat.
A zsűri értékelési szempontjai
1. Kiválasztási folyamat (bekerülés)
2. Élet a cégnél (munkakörnyezet, programok, kollégák)
3. Fejlődés gyakornokként
4. Továbblépési lehetőség (cégen belül)
Díjak
A kategória győztesek és a különdíjasok a dicsőség mellett kipróbálhatják a Colibri HR Solution legújabb szolgáltatását: a Colibri elkészíti a cég 360 fokos iroda bemutató videóját. A 2. helyezettek 150.000, a 3, helyezettek 100.000 Ft értékű hirdetési csomagot kapnak a Colibri felületein.
Statisztikák
3 hetes kampányidőszak
47 bemutatkozó munkaadó
7 800 szavazat
23 000 egyedi látogató a Colibri Internship Awards oldalán
Kapcsolódó cikkek
- Egy ponttal győzte le a női különdíjast az Ericsson első egyéni c# programozó versenyének nyertese
- SMART 2016: Budapesten versenyez az európai startup világ krémje
- A magyarok nem beszélik a digi-nyelvet
- Az eurosport közvetíti novembertől a dr1 drónversenyt
- Eredményt hirdettek az 1app 2016 mobilalkalmazás-fejlesztő versenyen
- Országos Ifjúsági Tudományos és Innovációs Tehetségkutató Verseny középiskolásoknak
- Megvan az Internet Hungary innovációs versenyének nyolc döntőse
- Két magyar energetikai fejlesztés a varsói döntőben!
- Magyar fizikus nyerte a GE globális kódfejtő versenyét
- A legütősebb HR-es projekteket keresik
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.