Könnyebben váltanak, már nem ragaszkodnak annyira cégükhöz a munkavállalók

Megfordult a trend, a legjobb munkahelyek könnyebben tudják megtartani a dolgozókat

forrás: Prím Online, 2016. október 31. 10:10

2005 óta először csökkent a dolgozói elkötelezettség, a munkavállalók magabiztosabbak lettek és könnyeben váltanak, mint korábban –  ez derül ki az AON Hewitt Legjobb Munkahely Program kutatásából.

A 91 hazai cég 44 ezer munkavállalójával végzett felmérése alapján a vállalat 16. alkalommal adta át az Aon Legjobb Munkahely Díjat. Az idei 10 győztes vállalat a gyógyszeripar, a kereskedelem, valamint az IT és a telekommunikációs szektor képviselői közül került ki. A legjobbakat az erős dolgozói elkötelezettségen kívül a vonzó munkáltatói márka, a felsővezetés őszinte kommunikációja és a kollégáknak biztosított ígéretes jövőkép különbözteti meg az átlagtól. 

 

Magabiztosabbak és kritikusabbak a munkavállalók  

Az elmúlt 5 év adatai alapján egy átlagos magyar vállalatnál a dolgozók 61%-a elkötelezett a cége felé. Ők azok a munkavállalók, akik szívesen ajánlják a munkahelyüket másoknak, nem terveznek állást változtatni és elváráson felül teljesítenek a vállalat céljai érdekében. Bár ez meghaladja mind az európai (55%), mind a globális szintet, mégis csökkenő tendenciát mutat. Idén először ugyanis megfordult a sokéves trend. 

 

„A dolgozók a felmérés szerint 2016-ban már sokkal határozottabbak, magabiztosabbak lettek a munkahely váltást illetően – mondta Venesz-Kormos Judit, az Aon Hewitt Elkötelezettség üzletág vezetője. Ez azt jelenti, hogy a munkavállalók határozottabbak abban, hogy könnyebben találnának munkát, mint egy évvel korábban. Idén a kollégák 48%-a úgy nyilatkozott, hogy nem fél kimenni a munkaerő-piacra. Ez jelentős emelkedés a korábbi évekhez képest. Ezzel párhuzamosan gyengült a kötődés a jelenlegi munkahelyükhöz, 38%-uknak egyáltalán nem okoz lelki válságot a váltás.”

 

Csökkent az elégedettség mind az erkölcsi mind az anyagi elismerés tekintetében az átlagos magyar munkahelyen dolgozóknál. Mindössze 40%-uk ért egyet azzal, hogy az elvégzett munkájuk és felelősségük arányos a fizetésükkel és úgy látják, hogy a környezet, amiben dolgoznak és a munkavégzéshez biztosított felszereléseik is kevésbé támogatják a hatékonyságukat. 

 

Az átlag magyar vállatok dolgozói egyre kritikusabbak. A munkaerőpiacon kevésbé tudnak vonzóak lenni a rátermett jelöltek számára, a korábbi évekhez képest nehezebben tudják elérni, megtartani és ösztönözni a tehetségeket és a jó munkaerőt. 

 

A legjobb munkahelyek tovább erősítik pozíciójukat

Az Aon Hewitt humánerőforrás-tanácsadó vállalat 16. alkalommal készítette el a Legjobb Munkahely Programjának keretében a dolgozói elkötelezettséget vizsgáló kutatását. Idén 91 cég 44 000 munkavállalója válaszolt a kérdésekre. A felmérés azokra a mutatókra koncentrál, amelyek a munkavállalói elkötelezettséget és a kulcsfontosságú folyamatokkal való elégedettséget – például a karrier, szakmai fejlődés lehetősége, a közvetlen- és felsővezetésbe vetett bizalom - nézi.   

 

„Ma már a vállalatok többsége felismerte, hogy üzleti sikerességének egyik alapköve a munkatársak elkötelezettsége. A Legjobb Munkahelyeken mért magas dolgozói elkötelezettség az üzleti mutatószámok alakulásán is látszik. Ezek a vállalatok magasabb pénzügyi eredményre képesek a bennük rejlő potenciálhoz képest, ügyfeleik elégedettsége és ajánlási valószínűsége magasabb, valamint jobbak a tehetséges munkatársaik megtartásában, a felsővezetés megítélésben és a teljesítményarányos ösztönzésben az átlagos elkötelezettségű vállalatokhoz képest” - mondja Köcse Bálint, a Legjobb Munkahely Program projektvezetője. 

 

A hazai vállalatok 3 méretkategóriában nyerhették el az Aon Legjobb Munkahely címet. Idén a gyógyszeripar, a kereskedelem, valamint az IT és telekommunikáció területén működő cégek kaptak elismerést.  

 

A 250 fő alatti kategóriában Aon Legjobb Munkahelyek:

  • Glaxosmithkline Gyógyszer- és Egészségvédelmi Termékek Kft.
  • Jungheinrich Hungária Kft.
  • Sz+C Stúdió Kft.
  • Sodexo Pass Hungária Kft.

 

A 250 és 1000 fő közötti cégek legjobbjai:

  • B.Braun Avitum Hungary Zrt.
  • EuroFamily
  • Microsoft Magyarország Kft.

 

Az 1000 főnél többet foglalkoztató cégek:

  • DECATHLON Magyarország
  • Sodexo Magyarország Kft.
  • Vodafone Magyarország Zrt.

 

 

A legjobb munkahelyek 25-30 százalékponttal eredményesebbek a magyar átlagnál. A legnagyobb különbség az, hogy hogyan vélekednek a saját vállalatuk tehetségvonzó képességéről. Míg a legjobbaknál a megkérdezettek 72%-a vallja, hogy a tehetségeket könnyebben megszerzik és a nyitott pozíciók betöltése nem jelent számukra gondot, addig az átlagnak mindössze 43%-a mondhatja el magáról ugyanezt. A Legjobb Munkahelyek a felsővezetést is sokkal pozitívabban értékelik. 84%-uk ért egyet azzal, hogy a felsővezetők eredményesen vezetik a vállalatot és az embert tekintik a legértékesebb erőforrásnak. Ezek a cégek jobban elismerik a kiemelkedő teljesítményt, a munkavállalók úgy vélekednek, hogy a teljesítményük közvetlen hatással van a javadalmazásukra, tehát ha jobban dolgoznak, többet is keresnek. Elégedettebbek azzal is, hogy fizetésük mennyire van arányban a munkájukkal és a rájuk bízott felelősséggel. A vállalatot vonzó munkáltatóként értékelik és pozitívabban ítélik meg a munkaerőpiacon betöltött szerepét is.

 

“Az Aon Legjobb Munkahely Programban azok a vállalatok vesznek részt, akik már felismerték, hogy az Employer Branding, vagyis a munkáltatói márkaépítés nem a külső kommunikációnk javításáról szól, hanem a falakon belül kezdődik – mondta Uzsák Éva Virág, az Aon Hewitt Innováció és PR vezetője. Kemény munkával nap, mint nap tesznek azért, hogy munkatársaikat elkötelezetté tegyék. A Legjobb Munkahely cím hozzájárul az elkötelezett kollégák büszkeségének növeléséhez és egyértelműen megkülönböztet a piacon. Azt hitelesíti a külvilág felé, hogy a vonzó ígéretek nem csupán szavak, hanem a mindennapok során beváltásra is kerülnek.”

 

A legjobb munkahelyek az átlaggal ellentétben folyamatos növekedést tudnak felmutatni, a dolgozók 85%-a elkötelezett a cég felé és azt vallja, hogy mindent megtesz azért, hogy a lehető legjobban teljesítsen.

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán

A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.

2024. november 22. 13:17

Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz

Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére. 

2024. november 22. 11:39

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01