Hamis jegy kizárva!
Eddig közel kétezer jegyet hirdettek meg az első magyar jegyközvetítő platformon
Több ezer regisztrált felhasználó, közel kétezer meghirdetett jegy – ez a mérlege az áprilisban indult startupnak, amely a feleslegessé vált jegyeknek kínál online értékesítési felületet.
Jelentős az érdeklődés a szolgáltatás iránt, az eddigi leglátogatottabb időszak a Rihanna-koncert idejére esett. Az alapítók a húszas éveik elején járó fiatalok, akiket a kezdetektől támogat a Drukka Startup Studio és a GB & Partners Kockázati Tőkealapkezelő Zrt., szeptemberben pedig bekerültek a Telenor első európai vállalati akcelerátor programjába.
Nehéz pontos adatot mondani a jegyekkel való visszaélések számáról Magyarországon, hiszen ezek többségét a szervezők nem rögzítik vagy nem összesítik. Ami jól látható, hogy egyre többen vásárolnak jegyet a másodlagos piacról – például mert az utolsó pillanatban döntenek arról, hogy mégsem mennek el vagy mégis szeretnének ott lenni egy koncerten. Többek között számukra kínál egyszerű és biztonságos megoldást a Tickething.
"Külföldön töltött éveim során több olyan online felületet is rendszeresen használtam, ahol biztonságosan lehet magánszemélyek között eladni, illetve vásárolni feleslegessé vált jegyeket. Hazaköltözve rendkívül hiányoltam egy ilyen szolgáltatást a magyar piacról. Tavaly decemberben kezdtünk el gondolkodni egy, a régiós közönségre és eseményekre fókuszáló másodlagos piactér létrehozásán, majd márciusban el is indítottuk a béta-verziót" – magyarázta a mindössze 22 éves Töreky Bence, a Tickething alapító-ügyvezetője.
Az oldal áprilisban már működött, május végén pedig befektetőt – a GB & Partners Kockázati Tőkealapkezelő Zrt. által kezelt Prosperitás Proseed Közös Magvető Alapot – is találtak. A gyors indulást a startup-inkubátorként működő Drukka Startup Studio segítette, amely 2015-ben csaknem tíz cég indulását támogatta, amelyek közül már öt kapott ún. seed-befektetést (kb. 50-130 millió forint értékben). A Tickething szeptemberben bekerült a Telenor első európai vállalati akcelerátor programjába, a Telenor Accelerate-be is, amely többek között mentorálással támogatja a résztvevő startupokat.
Biztonság és transzparencia – trükközés kizárva!
A Tickething legfontosabb működési elve a biztonság. Az első magyar jegyközvetítő rendszerén keresztül csak akkor és csak annak a vevőnek továbbítják a jegyet, aki azt korábban már egy ellenőrzött csatornán keresztül, bankkártyával kifizette. Ez sokkal biztonságosabb és átláthatóbb a közösségi oldalakra feltöltött, vagy az átutalás előtt emailben elküldött jegyeknél.
Az alapítók egyre több pozitív visszajelzést kapnak azoktól, akik már eladtak vagy vásároltak az oldalon. A Tickething ugyanis – mint az eladó és a vásárló közötti harmadik fél – egészen az adott eseményt követő első munkanapig visszatartja az eladó felé a kifizetést. Amennyiben a vevő nem küld visszajelzést az esemény zárását követő 24 órán belül, a rendszer automatikusan úgy értékeli, hogy rendben zajlott a csere, és ezután megtörténik az eladónak az utalás. A pénzvisszatartási rendszerrel a hamis jegyekkel üzérkedőket is távol tartják, hiszen legkésőbb a beváltásnál kiderül, ha a jegy nem valódi. Ezt a vevő jelzi a Tickething felé, a trükköző pedig nem jut hozzá a pénzéhez.
Más értékesítési oldalakhoz képest nagy előny, hogy a vevő nem csupán a jegyet, hanem az eladót is látja, aki saját profillal, fényképpel és az ismerősök számával is rendelkezik, továbbá nyilvános az eddigi sikeres tranzakcióinak a száma is.
„Sold-out” - Rihanna volt a legnépszerűbb
Az oldalnak november elején már több ezer regisztrált felhasználója van, és közel kétezer jegyet hirdettek meg a jegyközvetítő platformon. A felhasználók jellemzően három időpontban töltenek fel jegyet az oldalra. „Ha egy koncertről kiderül, hogy sold out, vagyis az összes jegyet eladták, általában már aznap délután feltöltenek jegyeket. Az is jellemző, hogy az esemény előtti héten kapnak észbe a látogatók, hogy szükségük van jegyre, a harmadik hullámot pedig közvetlenül a programok előtti egy-két napban regisztráljuk” – mondta el Töreky Bence.
A legtöbb jegyet eddig egyébként az augusztusi Rihanna-koncertre adták el.
Átlagár: 4-5 ezer forint
Az áprilisi indulás óta a Tickething oldalán meghirdetett jegyek átlagára kb. 4-5 ezer forint. „Különösen érdekes, hogy akár 1500-1600 forintos jegyet is meghirdetnek az oldalon. Korábban arra számítottunk, hogy az ilyen kategóriájú jegyekről inkább lemondanak, mintsem hogy azok eladására külön időt szánjanak. Most azt látjuk, hogy az eladók az alacsonyabb összegek esetében sem szeretnék, hogy kárba vesszen a jegyük és a pénzük” – mondja az ügyvezető.
A Tickething célközönsége jellemzően a 16-34 éves korosztály, akik elsősorban a könnyűzenei koncertjegyeket keresik, de az elmúlt hetekben egyre több komolyzenei- és színházjegy is gazdára talált. Az alapítók célja, hogy piacvezetőkké váljanak Magyarországon, év végén pedig már szeretnének kilépni a nemzetközi színtérre is. Úgy gondolják, ha itthon működik a rendszer akkor egész Európában sikeresek lehetnek.
Kapcsolódó cikkek
- Folytatódik a kémiai időutazás
- Több mint 2600 kistelepülésre jut el egy éven belül a Telekom 4G!
- Multi minőség startup áron: ENGINY néven új, startupokkal foglalkozó divíziót indít a FLOW PR
- 1000 Mbps: eljött a gondtalan netezés korszaka
- Új ügyletek és növekvő tranzakciók előtt a befektetői piac
- November 1-től tételesen kiderül, mennyivel csökken jövőre az internetszámlánk
- A londoni Broadband World Forum-on mutatta be újdonságait a Zyxel
- Belehúztunk az Instagramon, de támad a Snapchat
- Gyakrabban nyaralnak külföldön az egyedülállók
- Fókuszban a biztonság
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.