Otthonról hozzák a digitalizációt a KKV-k
A kis- és középvállalkozások vezetői sok esetben előbb használnak magáncélra modern infokommunikációs megoldásokat, és csak később alkalmazzák ezeket az üzleti tevékenységüknél – mutat rá a Magyar Telekom friss KKV kutatásának még nem publikált speciális része.
Az egyes megoldások használati gyakorisága alapján jelentősek az eltérések regionális szempontból, és a megkérdezettek iskolai végzettsége alapján is. A KKV-k egyrészt megértek az infokommunikációs környezetre, másrészt vannak még tovább fejlődési pontok is, például a magáncélú alkalmazások vállalati alkalmazását illetően.
A kanapéból az irodai székbe
A kis- és középvállalkozások vezetőinek jelentős része előbb magánemberként használ modern infokommunikációs megoldásokat, és csak később alkalmazza azokat az üzleti működés során is – állapította meg az a felmérés, amelyet a BellResearch és a Magyar Telekom közösen készített. Ez annak ellenére van így, hogy a magyar kkv-k többsége tisztában van azzal, hogy az informatikai fejlesztések üzletfejlesztési és költséghatékonysági szempontból is segíthetik a vállalkozás működését. Érettek tehát abból a szempontból, mit lehetne használni, más kérdés, hogy mennyit használnak valójában az infokommunikációs megoldásokból otthon, vagy a vállalkozásukban.
Nem az életkor a döntő faktor
A magáncélú és a cégszerű használat közötti eltéréseket jól mutatja, hogy közel másfélszer annyi kkv-vezető használ okostelefont vagy tabletet otthon a levelezéséhez, mint a munkahelyén. Az e-mailt, mint kommunikációs formát pedig magánemberként szinte minden, felsőfokú végzettségű cégvezető alkalmazza mindennapi élete során, ám a vállalkozásánál még nem feltétlenül van így. A felmérés szerint viszont sokat számít az is, hogy a cégvezető milyen képzettséggel rendelkezik: minél magasabb ugyanis az adott vezető iskolai végzettsége, annál nagyobb a valószínűsége a fejlett infokommunikációs eszközök használatának – magán- és vállalati célra egyaránt. Szintén komoly eltéréseket mutatott ki a felmérés a vállalkozások földrajzi elhelyezkedése alapján – minél fejlettebb egy régió, annál intenzívebben használják a modern megoldásokat a cégek -, ugyanakkor az életkornak már jóval kevesebb a szerepe a digitalizációhoz való viszonyban.
„A felmérés eredményei alapján egyértelműen látszik, hogy a hazai kis- és középvállalkozások vezetői amellett, hogy tisztában vannak a digitalizáció nyújtotta lehetőségekkel, és nagy arányban képesek használni a modern infokommunikációs megoldásokat, még nem minden esetben jutottak el odáig, hogy ezeket a vállalkozásuknál is alkalmazzák. Az is látszik, hogy amilyen informatikai megoldásról a döntéshozó nem tud, azt nem fogja a vállalkozás életébe bevezetni, ezért a szolgáltatóknak nemcsak felelősségük, hanem üzleti érdekük is a kis cégek digitális edukációja” – hangsúlyozta Lakatos Péter, a Magyar Telekom a Magyar Telekom kis- és középvállalati szolgáltatások vezérigazgató-helyettese.
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
A csomagalapú szolgáltatás kedvező alternatívát jelenthet
A Magyar Telekom Magenta 1 Business néven indította el új üzleti ajánlatát, amelyben együtt, kedvezőbb feltételekkel vehetők igénybe a szolgáltató mobil- és vezetékes szolgáltatásai, valamint informatikai megoldásai. Az ajánlat minden olyan infokommunikációs szolgáltatatást tartalmaz, amely a cégek számára elengedhetetlen a gördülékeny üzletmenethez (mobiltelefon, mobilnet, vezetékes internet, vezetékes telefon, valamint informatikai megoldások). A kedvezménycsomag számos előnyt jelent az előfizetők számára, a vállalkozók egy szolgáltatótól vehetik igénybe az üzletvitelhez szükséges telekommunikációs és informatikai szolgáltatásokat, mindezt kedvező havi díjjal, amely minden említett szolgáltatást magában foglal. A Magenta 1 Business előfizetői dedikált ügyfélkiszolgálásban részesülnek az üzleti telefonos ügyfélszolgálaton, illetve az online chat funkcióval kényelmesebben intézhetik ügyeiket. A kedvezménycsomag optimális összeállításának érdekében az ügyfeleinknek lehetőségük van nemcsak új szolgáltatáselemeket igényelni, hanem - az esetek többségében - a bevált, megszokott szolgáltatásaikat is bevonni az új ajánlatba. Az informatikai megoldással díjmentesen lehet hozzájutni az adatok biztonságát garantáló vírusvédelem szolgáltatáshoz, továbbá a jogtiszta szoftvereket és üzleti levelezést kínáló Office 365 Vállalati Alapverzióhoz. A Magenta 1 Business-be vonható szolgáltatásokról és igénybevételének feltételeiről részletek itt találhatók: www.telekom.hu/magenta1-business
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
Észak-Dunántúliak és diplomások előnyben
A modern infokommunikációs eszközök otthoni és vállalati használata alapján egyértelmű különbségeket mutatott ki a kutatás az előbbiek javára: dokumentumkezelő alkalmazásokat például a felsőfokú végzettséggel rendelkező kkv-vezetők 73 százaléka használ a munkája során, miközben magánemberként már jóval magasabb, 81 százalékos a mért arány. Hasonló a helyzet az okostelefon, vagy tablet segítségével folytatott levelezésnél, ahol 44, illetve 61 százalékos az arány az egyetemet vagy főiskolát végzett vezetőknél. Érdekes emellett, hogy miközben az e-mail-t, mint a kommunikáció eszközét személyes célra a felsőfokú végzettségű cégvezetők szinte mindegyike – 97 százaléka – használja, addig a vállalati vonalon már csak 83 százalék ez az arány.
A modern infokommunikációs eszközök elterjedtségében viszont még látványosabbak az eltérések a felmérés eredményei alapján, ha az iskolai végzettség a vizsgálati szempont. A dokumentumkezelő alkalmazásokat például a felsőfokú végzettségű cégvezetők 73 százaléka használja vállalati munkája során, miközben a középfokú végzettségű vezetőknél már csak 43, míg az érettségivel nem rendelkezőknél mindössze 28 százalék az arány. Regionális szempontból szintén komoly eltéréseket térképezett fel a felmérés. A dokumentumkezelő alkalmazásokat például – a többnyire legjobb eredményeket mutató - észak-nyugati országrészben a vállalkozások vezetőinek 73, illetve 81 százaléka használja vállalati, illetve magáncélra, miközben a dél-nyugati régióban csak 49, illetve 58 százalékos penetrációt regisztráltak.
Figyelemre méltó viszont, hogy a digitalizáció folyamatát az egyes korosztályok szerint vizsgálva jóval kisebbek az eltérések, mint regionális szinten vagy az iskolai végzettség alapján. Jellemzően néhány százalékpontos az eltérés a legfiatalabb és legidősebb korosztály eredményei között: így például a munkahelyi e-mail használatban 67 és 73 százalék között szóródnak az eredmények, és a magáncélú alkalmazásnál is 6 százalékpontnyi a szórás (86, illetve 92 százalékos eredmény mellett).
Kapcsolódó cikkek
- A Magyar Telekom megállapodott az érdekképviseletekkel
- 1000 Mbps: eljött a gondtalan netezés korszaka
- Európa középpiaca kedvezőbb törvényi feltételeket kér
- Ha tetszik, ha nem, a dolgozószoba is az otthon része
- Új ügyletek és növekvő tranzakciók előtt a befektetői piac
- A magyarok nem beszélik a digi-nyelvet
- Gyakrabban nyaralnak külföldön az egyedülállók
- Mobilra költözik a céges informatika
- Digitalizáció: a cégeknek költségcsökkentést, a fogyasztóknak minőségjavulást hoz
- Egyre nő, de külföldi zsebekbe vándorol a magyar kkv-k reklámköltése
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.