Az emberek személyes áldozatokat hoznának a vásárlási kedvezményekért
Akár még személyes áldozatokat is hoznánk, ha elég nagy vásárlási kedvezménnyel kecsegtetnek – derült ki egy kutatásból. Alvást, sportot és az étkezést is kihagynánk, hogy jelentősen olcsóbban szerezhessünk meg egy-egy műszaki cikket. Családi eseményt, munkát, illetve baráti találkozót azonban már nem halasztanánk el. Emellett kiderült az is, hogy inkább az év második feléhez kötjük a műszaki cikkek vásárlását.
A Black Friday kedvezménynap alkalmából készített reprezentatív kutatást a Media Markt és az NRC Marketingkutató. A felmérésben azt vizsgálták, hogy miről mondanának le a vásárlók a komoly kedvezményekért, illetve, hogy mennyire tartják jó alkalomnak az eseményt műszaki cikkek vásárlására.
Bár a Black Friday típusú kedvezménynapok jelentősége egyre növekszik hazánkban is, a külföldön gyakori viselkedéstípusok (hisztéria, áruházak megrohamozása, szabadság kivétele) még nem figyelhetőek meg itthon. Ugyanakkor Magyarországon is lemondana a felnőtt korú internetezők fele valamilyen napi feladatáról, hogy a Fekete Pénteken vásárolhasson. A válaszadók közel harmada (29%) aludna kevesebbet, ötöde (22%) sportról, közel ötöde (18%) pedig étkezésről is lemondana. Azonban családi eseményt mindössze 7% halasztana el, munkából csak a válaszadók egytizede lógna, de szabadnapot is csak a válaszadók 14%-a venne ki a nagy kedvezményekért.
Ezekről a dolgokról mondanának le az emberek
Akik hallottak már a Black Friday-ről, azok legtöbbjét (61%) az zavarja a legjobban, ha az általuk megvásárolni kívánt terméket nem találják meg akciósan. Emellett majdnem ugyanennyi válaszadót zavarnak a hosszú sorok a kasszáknál, valamint a nagy tömeg is. Mindemellett szintén sokan érzik úgy, hogy egyes áruházakban csak az olcsóbb termékeket adják nagy kedvezménnyel.
Idegesítő tényezők
„A bosszúságok jó része megelőzhető” – vallja Szánthó Balázs, a Media Markt Árkád ügyvezető igazgatója. „Mi mindig a hivatalos, magyar beszállítóktól beszerzett készlettel indulunk a nagy kedvezménnyel kínált cikkeinkből, amelyek között nagyobb árú termékek is elérhetőek, de a tartalékok nálunk sem végtelenek. A nagyon jó árak, valamint a termékekre elérhető gyártói garancia következtében előfordulhat: délutánra már az utolsó darab is gazdára talált. Ezért azt tanácsoljuk, hogy jó előre nézzék ki a megvásárolni kívánt termékeket, s jöjjenek korán, hogy ne maradjanak le. Idén ráadásul Facebook oldalunkon megkérdeztük a vásárlókat, hogy melyik terméket vásárolnák meg nagy kedvezménnyel, és ezek közül többet (például kávéfőzőt, porszívót, fejhallgatót, hűtőt, mobiltelefont, mosogatógépeket) is beemeltünk az akciós körbe. Ezen kívül rengeteg terméket fogunk még akciós áron kínálni a Black Friday napján, ezért nálunk minden bizonnyal mindenki talál számára vonzó ajánlatot.” – tette hozzá Szánthó Balázs.
Inkább az év második feléhez, karácsonyhoz, illetve a Black Friday eseményhez kötik a legtöbben műszaki cikkek vásárlását. Arra a kérdésre ugyanis, hogy az egyes akciós időszakokhoz mennyire illik a műszaki cikkek vásárlása a válaszadók túlnyomó többsége az előbbi kettőt, illetve a ballagást és az iskolakezdést említette. A Valentin nap, az anyák napja, a nőnap és a húsvét igen alacsony százalékokat ért el.
Kapcsolódó cikkek
- Számos kedvezménnyel készül az eMAG az idei Black Fridayre
- Közeleg a Black Friday – 5 hasznos tipp a biztonságos online vásárláshoz
- Az Euronics a konzolok, a mobiltelefonok és a TV-k népszerűségét jósolja
- Az Extreme Digital idei fekete péntekének új slágere a szárítógép volt
- Több mint tízezer darab eladás az első órában az Extreme Digital fekete péntekjén
- Első alkalommal rendezik meg az eMAG Black Cat Day-t, a fekete állatok örökbefogadó napját
- A legtöbb vállalat örökre elbúcsúzna a papírhasználattól
- Készülékeinket vírusok fertőzik, de nem tudjuk hogyan
- Így bukják el üzleti lehetőségeiket a hazai beszállítók
- Egyre többen keresik a Black Friday akciókat Magyarországon
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
HMD: A szülők fele szerint megváltozott a gyerekük személyisége a telefonhasználattól
A HMD friss kutatásai szerint az okostelefonok negatívan hatnak a fiatalokra. A szülők háromnegyede aggódik a telefonhasználat miatt, és több mint fele úgy érzi, túl korán vásárolt okostelefont a gyerekének. A fiatalok harmada megerősítette, hogy valóban hajlamosabb a szorongásra, amióta telefont használ, de azt is bevallották, hogy túl sok időt töltenek a közösségi médiában.
Ezekből a nyomtatókból 100 millió darabot adott el az Epson
A Seiko Epson Corporation (TSE: 6724, „Epson”) 2010 októberében indította útjára első nagy kapacitású tintatartályos tintasugaras nyomtatóját Indonéziában. 2024-re ezeket a nyomtatókat mintegy 170 országban és régióban értékesítették. Az Epson nagy kapacitású tintatartályos nyomtatóinak összesített globális értékesítése mára meghaladta a 100 millió darabot.
Ötödször is Családbarát Munkahely a Bridgestone
A Bridgestone Tatabánya 2024-ben ismét elnyerte a Családbarát Munkahely címet „Vállalati értékvállalásunk a mindennapokban is jelen van” című pályázatával. A vállalatnál megvalósuló változatos programok és kezdeményezések célja, hogy hozzájáruljanak a kollégák munkahelyi, családi és magánélete közötti egészséges egyensúly megteremtéséhez.
EY: csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán
Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében – derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat – emeli ki Szűcs Tamás, az EY autóipari iparági csoportjának vezető partnere.
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede kínálja ezt az átvételi módot, ami 12 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Az egyre növekvő kereslet az egyik fő oka lehet a szolgáltatók kapacitásproblémáinak – állapította meg a Nagy Webáruház Felmérés.