IDC IoT Fórum 2016

Értékoptimalizáció IoT-val

forrás: Prím Online, 2016. december 14. 12:42

Az IDC Magyarország 2016. december 9-én idén másodszorra rendezte meg hazai IoT Fórumát (dolgok internete). A rendezvény a több, mint 100 fős hallgatóság számára az aktuális trendeket és a jövőbeni növekedés lehetséges területeit három jól körülhatárolható területen vizsgálta meg: ipar, kereskedelem és biztonság.

A bevezető szekcióban az IDC magyarországi ügyvezető igazgatójának, Fauszt Gábornak, témafelvezető előadását a T-Systems Magyarország Zrt. vezérigazgató-helyettesének, Németh Mihálynak, gondolatébresztő előadása követte az IoT által újradefiniált vállalati és fogyasztói szerepekről, valamint azokról a látásmódokról és képességekről, amelyek ebben az új világban meghatározóvá válnak. Az Informatikai, Távközlési és Elektronikai Vállalkozások Szövetsége (IVSZ) képviseletében Vityi Péter alelnök a mindent behálózó digitalizáció jelenlegi értékláncokat felforgató hatásairól és az ezt kiaknázó innovációról beszélt.
 
 
Az Ipar 4.0 esettanulmányi szekcióban vezető globális nagyvállalatok hazai leányvállalatai mutatták be IoT fejlesztéseiket. Bodó Sándor, a Siemens Zrt. informatikai vezetője, és Ács István, a Bosch Rexroth Kft. ügyvezető igazgatója, egyaránt a Németországból indult Ipar 4.0 program keretében bevezetett, a gyártás folyamatokat optimalizáló és költséghatékonyabbá tevő fejlesztéseket és megoldásokat mutatott be, míg a GE és a T-Systems a vállalati környezetben nyújtott, saját létesítményeikben már bizonyított, szolgáltatási portfoliójukat prezentálták.
 
 
 
Hasonlóan a többi globális nagyvállalathoz az Oraclenek is kiforrott jövőképe van az IoT piac alakulásáról és cégük ott betöltött szerepéről minden vertikumot illetően. Ezt a jövőképet ismertette Blahut Boglárka, az Orcale digitális stratégiáért felelős igazgatója a kereskedelem esettanulmányi szekcióban. Ugyancsak a kereskedelem tematikájú szekcióban került sor az Opel nemrégiben bevezetett, a hazai gépjárműpiacon újfajta monetizálási lehetőséget biztosító OnStar asszisztens szolgáltatás bemutatására. A kiskereskedelem számára már elérhető, a vásárlókról és a vásárlóknak is újfajta információt nyújtó IT rendszereket mutatott be mind
a T-Systems, mind az EnITLab, egy fiatal hazai startup. A Decathlon sportlánc képviseltében pedig Román Gergely stratégiai igazgató beszélt a nyáron megnyitott okos áruházuk által kínált omnichannel élményről és okos megoldásokról.
 
 
A hálózatra kötött eszközök és gépek a lehetőségek mellett kockázatokat is magukban rejtenek. Az újfajta biztonsági kihívásokra nyújtott védelem csak akkor lehet teljes, ha abban a felhasználók, a gyártók és a szabályozók egyaránt közreműködnek - hangoztatta mind a Cisco, mind a T-Systems szakértője.
 
 
Az előadásokat tematikus interaktív kerekasztal beszélgetések követték, ahol a hallgatóság és az előadók a szekciók központi témáiról, valamint az IoT mindennapi életünkre gyakorolt hatásáról folytathattak kötetlen eszmecserét.
 
 
A piacon már elérhető IoT megoldások és termékek a rendezvény egésze alatt megtekinthetők és kipróbálhatóak voltak a partnerek standjainál.
Kulcsszavak: IoT IDC IoT Fórum IDC

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01