Újabb Fortune 500-as skalpokat gyűjtött be a budapesti IT-tanácsadó cég
2016-ban tovább folytatódott az üzleti intelligencia és big data technológiákkal foglalkozó Starschema Kft. térnyerése az amerikai piacon.
A cég ügyféllistáján olyan nevek sorakoznak, mint az Apple, a Facebook, a Walt Disney vagy a Netflix. Az új megbízásoknak köszönhetően a budapesti IT-csapat árbevétele elérte a 2 milliárd forintos határt, miközben foglalkoztatottainak száma 57-ről 132 főre nőtt.
Az elmúlt évekhez hasonlóan 2016-ban is óriási fejlődési ugrást hajtott végre a budapesti székhelyű Starschema. A nagy mennyiségű adatok (big data) kezelésével és elemzésével foglalkozó cég 2015 höz képest mintegy 67 százalékos bevétel növekedést produkált, és elérte a 2 milliárd forintos határt. A fejlődés erőteljes dinamikáját mutatja az is, hogy foglalkoztatottainak száma az egy évvel ezelőtti 57-ről 132-re nőtt, ezzel a Starschema hazai viszonylatban jelenleg az egyik legnagyobb adatelemzésre és adatvirtualizációra specializálódott szakembergárdával rendelkezik.
A cég megrendeléseinek jelentős része, mintegy 70 százaléka a tengerentúlról, főként Fortune 500-as nagyvállalatoktól érkezik. A Starschema ügyfelei között olyan óriások találhatók, mint az Apple, a Tesla, a Boston Scientific és a Walt Disney. De ezen a hosszú listán szerepel a Facebook és a világ legnagyobb streaming szolgáltatója, a Netflix is. Előbbi adatvizualizációs szervereit egy ideje már a budapesti cég algoritmusaival felügyelik, utóbbi pedig a magyar szakemberek segítségével jut hozzá valós időben legfontosabb mutatószámaihoz, mint a nézettség, a sorozatöregedés és a folytatási hajlandóság.
A Starschema az elmúlt években mutatott teljesítménye alapján felkerült az amerikai Inc. magazin által 2016 elején kiadott listára, amelyen a leggyorsabban növekvő európai vállalkozások szerepelnek. Ezen felül idén novemberben a feltörekvő vállalkozások kategóriájában elnyerte a Pegazus Díjat, amely Magyarország legdinamikusabban fejlődő kis- és középvállalkozásainak rangos elismerése.
A cég a további terjeszkedés érdekében ez év elején alapította meg amerikai leányvállalatát, ahol a sales tevékenység mellett a tervek szerint 2017-ben egy fejlesztő csapat is megkezdi munkáját. A
Starschema vezetői az elkövetkező évekre 50 százalékos növekedési ütemet jósolnak a piaci trendek és a megrendelői oldalon mutatkozó igények alapján. Optimizmusokat igazolja, hogy legújabb ügyfeleik között található a harmadik legnagyobb amerikai hitelkártya szolgáltató, a mintegy 60 millió kártyatulajdonost kiszolgáló Discover, valamint a hálózati eszközök és telekommunikációs berendezések gyártásával foglalkozó technológiai óriás, a Cisco Systems. A két Fortune 500-as céggel várhatóan 2017 első negyedévében kezdődik meg a közös munka.
Földi Tamás, a Starschema ügyvezetője szerint gyors növekedésük kulcsa, hogy mindig is nyitottak voltak a big data területén megjelenő új technológiákra és megoldásokra, amelyeket az elsők között sajátítottak el. „Sikerünk másik fontos összetevője, hogy olyan szolgáltatásokat nyújtunk magas színvonalon, amelyekre nemzetközi szinten nagy az igény, és amelyekhez rajtunk kívül csak nagyon kevesen rendelkeznek a megfelelő kompetenciákkal. Ezzel gyakorlatilag bármelyik nagyvállalat érdeklődését fel lehet kelteni. A jövőben tovább szeretnénk erősíteni azt a Starschemáról kialakult képet, hogy ez egy olyan cég, amely kifejezetten szereti a komplex, nehezen megoldható technológiai feladatokat” – mondta Földi Tamás.
Kapcsolódó cikkek
- További összeolvadások és cégfelvásárlások várhatók a globális tech piacon
- Felhőbe költöznek a HR rendszerek
- Több mint 12 ezer gyerekhez jutott el 2016-ban a Legyél Te is Informatikus! program
- Mikor hívd fel az ügyfeleidet? – Ebben segít a mesterséges intelligencia
- Magyar sikersztori: miénk a régió legnagyobb gamer rendezvénye
- IT szakemberek ingyenes képzése a digitális transzformáció kapcsán a Microsoftnál
- Többet költenek a cégek IT eszközökre?
- Fujitsu Fórum 2016
- Versenyben az okosautókért
- Kihirdették a „Digitális Esély 2016” pályázat nyerteseit
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.