Az egész autóiparban forradalom zajlik
Fejlett vezetői asszisztens rendszerek, biztonsági megoldások, a tisztább autózás koncepciói és holisztikus kapcsolódás: a Continental úttörő termékeinek köre folyamatosan bővül, ahogy az autóipar is egyre gyorsabban mozdul el a szoftverek és mobilitási szolgáltatások felé.
Az autóiparban rejlő digitalizációs lehetőségekről alkotott elképzeléseinek demonstrálására a világ egyik vezető autó- és gumiipari gyártója számos terméket és szolgáltatást mutat be az idei Fogyasztói Elektronika Show-n (CES).
„Jelenleg az egész autóiparban forradalom zajlik és a Continental aktív szerepet játszik ennek alakításában. A rendszerintegrációk terén meglévő komoly szakértelmünknek, és a járművek kapcsolódásában szerzett sokévnyi tapasztalatunknak köszönhetően a termékeinket folyamatosan a legújabb piaci trendek által támasztott igényekhez igazítjuk. Többek között az új mobilitási megoldások építőköveit fejlesztjük ki vásárlóink számára, és aktívan részt veszünk a jövő mobilitásának kialakításában. A Las Vegas-i CES-en azokat a legújabb innovációinkat mutatjuk be, amelyek a jövőbe repítenek minket” – mondta el Helmut Matschi, a Continental Igazgatótanácsának tagja, az Interior Divízió vezetője.
A Continental bemutatja a járműn belüli biometrikát
Az innovatív hozzáférési rendszerek már sokkal többre képesek, mint pusztán az autóajtók kinyitása vagy a motor beindítása. A kulcs nélküli hozzáférési irányítási és indítási rendszer (PASE – Passzív Indítás és Nyitás) és a biometrika elemeinek kombinálásával még magasabb szintű biztonság és valódi személyre szabhatóság érhető el. Ahhoz, hogy például a motort beindíthassuk már nem lesz elegendő, hogy a megfelelő kulcs az autón belül legyen. A sofőr csak akkor fogja tudni beindítani a motort, ha azonosította magát az ujjlenyomat érzékelő segítségével. Ez a kétszintű azonosítási rendszer a korábbiaknál magasabb szintű védelmet nyújt a lopás ellen. A belső térben elhelyezett kamera pedig a jármű személyre szabhatóságát helyezi egy újabb szintre. Az arcfelismerő rendszer automatikusan beállítja az adott személyre vonatkozó preferenciákat, mint az ülés- és tükörpozíciók, zene, hőmérséklet és navigáció. A biometrika bármelyik intelligens rendszerbe beépíthető, függetlenül attól, hogy a jármű milyen hozzáférési technológiát alkalmaz (Bluetooth Low Energy vagy Low Frequency).
Intelligens és rugalmas szórakoztatási rendszer felhővel
A Continental új felhő terminálja maximális rugalmasságot biztosít a sofőröknek. Azok az alkalmazások, amelyek korábban közvetlenül a fejegységbe voltak integrálva, most átkerültek a felhőbe mielőtt megjelennének a nagy teljesítményű böngészőben. Ennek köszönhetően a rendszer mindig naprakész, és bármikor hozzáadhatunk új funkciókat.
A felhő terminál emellett a sofőr digitális asszisztenseként is funkcionál: elemzi a sofőr szokásait a nap és a hét különböző szakaszaiban, és ez alapján automatikusan beállítja például, hogy a munkahelyre való reggeli út során a kedvenc rádióállomása szóljon. A többi alkalmazás is hasonlóképpen optimalizálható: egy másik kényelmi lehetőség, ha a sofőr például minden szerda délután a konditerembe megy, a rendszer indításakor automatikusan a konditeremhez vezető út jelenik meg a navigáción.
Még egy egyszerű rádió is érdemben optimalizálható az extra felhő szolgáltatások és mesterséges intelligencia rendszerek segítségével. A rádióadó például automatikusan átkapcsolhat, ha a sofőr kedvenc előadója szól a másik adón. A szolgáltatást a rendszernek az a képessége teszi teljessé, hogy egyéb, specializált rádióállomásokra is javaslatot tesz a sofőr hallgatási szokásai alapján.
Tökéletesített és továbbfejlesztett Intelligens Üveg
A Continental tovább fejlesztette Intelligens Üveg technológiáját, amely egy gombnyomással lehetővé teszi szinte az összes autóablak szelektív és fokozatos besötétítését. Az Intelligens Üveg
Vezérlését már a jármű elektronikai kommunikációs rendszerébe integrálták, így az üveg dinamikusan, magától alkalmazkodik a különböző közlekedési helyzetekhez. Mivel a rendszer a fényérzékelőkkel is összeköttetésben áll, így például az ablaküveg pontosan addig a pontig fog beárnyékolódni, amilyen szögben a nap azt éri.
A PASE kulcsnélküli hozzáférési és indító rendszer (Passzív Indítás és Nyitás) szintén összekapcsolódott az Intelligens Üveg Vezérléssel, ami azt jelenti, hogy az ablak sötétítési preferenciája beállítódik, amint a kulcsot birtokló sofőr megközelíti a járművet. A Continental megoldása nem korlátozott a különböző típusú fóliákra és több technológiával is kompatibilis.
A repüléstechnikából a közútra: nagyfelbontású 3D Flash LIDAR
A nagyfelbontású 3D Flash LIDAR (HFL) jármű-környezet szenzor lehetővé teszi az autó környezetének valósidejű 3D monitoringját, és semmilyen mechanikai alkatrészt nem tartalmaz. A technológia, amely már ismert és jól bevált a repüléstechnikában, jelentősen átfogóbb és részletesebb képet ad a jármű teljes környezetéről – nappal és éjjel egyaránt –, ezen felül kedvezőtlen időjárási körülmények között is megbízhatóan működik. A Continental a „Jármű Intelligencia” kategóriában a jármű környezetérzékelő radarjával a CES 2017-es Innovációs Díját is.
Kapcsolódó cikkek
- CES 2017: Tarolnak a HP új kiemelkedő teljesítményű számítógépei
- Nagy kontraszt, élénk színek és egyenletes mozgásmegjelenítés jellemzi az új Ultra HD Blu-ray lejátszókat
- A Panasonic újjáalkotta az OLED-technológiát
- Megújultak A LUMIX G objektívek a még jobb teljesítmény és képminőség érdekében
- A Panasonic ismételten kitolja a fényképezés és mozgókép-felvétel határait a LUMIX GH5-tel
- A tévé-formatervezés új dimenzióját hozza el az LG SIGNATU-RE OLED W modell
- Family Hub 2.0 és intelligens beépített háztartási eszközök a CES-en
- Partizz bárhol EXTRA BASS vezeték nélküli hangszórókkal és fejhallgatókkal
- Esztétikus kompakt hangsugárzók a nappaliba
- Az otthoni kijelzők új korát nyitja meg a Sony
Automobil ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Környezetbarát és csendes – ezek az e-autó legnagyobb előnyei a magyarok szerint
A magyarok ötöde vezetett már elektromos autót, és legtöbben a környezetbarát és csendes működést emelték ki – többek között ez derült ki az OMODA5 és az OMODA5 EV autók gyártója, a Chery Group megbízásából készült felmérésből.
Budapesten tanítják vezetni a jövő autóit a Bosch mérnökei
A Bosch Budapesti Fejlesztési Központjában számtalan jövőbemutató autóipari fejlesztés zajlik, melyek a vezetés biztonságát és kényelmét szolgálják. Az egyik leghasznosabb extrát jelentik a parkolást segítő rendszerek, a Bosch szakemberei pedig már olyan járműveket fejlesztenek Budapesten, amelyek emberi beavatkozás nélkül képesek parkolni. Ehhez minden részletre kiterjedő tesztelésre, az autók szigorú „oktatására” van szükség. A jövő autóinak titkait tárja fel a Bosch Magyarország Podcast aktuális adása, melyben a parkolási megoldások fejlesztésének legaktuálisabb és legizgalmasabb kérdései kerülnek reflektorfénybe.
EY: csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán
Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében – derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat – emeli ki Szűcs Tamás, az EY autóipari iparági csoportjának vezető partnere.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Elektromobilitás: több mint egymillió töltőállomáshoz kínál hozzáférést a Bosch világszerte
Az elektromos autónk gyors, kényelmes és – ami a legfontosabb – bárhol rendelkezésre álló töltése: az elektromos autók vezetői számára világszerte mindez gyakran sokkal inkább vágy, mint valóság. A hatótáv és a költségek mellett a töltés az e-autósok egyik legfőbb gondja, ahogy az a Német Energia- és Vízgazdálkodási Szövetség (BDEW) tanulmányából is kiderül.