Jöttem, Láttam, Megvettem

Mennyi ideig tart igazából az online vásárlás?

forrás: Prím Online, 2017. január 25. 10:46

Az internetes vásárlás rengeteg időt spórolhat nekünk, extra kényelemmel és számos egyéb előnnyel járhat, de vajon tényleg rövidebb ideig tart, mintha besétálnánk a boltba? Vagy esetleg a hatalmas kínálatnak és a túl nagy kényelemnek köszönhetően hajlamosak vagyunk még többet böngészni online?

Az online vásárlói magatartás a mai adatgyűjtési módszerek segítségével mélységeiben kielemezhető, így az előbbi kérdésre is könnyedén megtalálhatjuk a választ, bár ez a válasz a ShopAlike 12 európai országban elvégzett kutatásából igencsak összetettnek látszik.

 

A megvásárolt termék első megtalálása és a tényleges vásárlás között eltelt idő nem csak termékcsoportonként más és más, hanem bizonyos esetekben országonként is nagy eltéréseket mutathat. A franciák átlagosan jóval több időt töltenek a végső döntés meghozásával a ruházati cikkeknél (4 óra), mint az átlag (1 óra), a norvégok viszont sportcipőknél rekordidő alatt pontot tesznek a vásárlás végére (átlagosan 10 perc).

 

A kategóriánkénti eltérések könnyen magyarázhatók, az olcsóbb termékeknél sokkal gyorsabban beadjuk a derekunkat, mint a drágább daraboknál. Ruházati kiegészítők, pólók és kisebb játékok esetében egy óránál is rövidebb idő alatt hozunk döntést, a legtöbbet - átlagosan egy napnál is többet – pedig a bútorokon vacillálunk. Divatcikkek közül a pólóvásárlás kevesebb, mint egy óráig, cipők és bakancsok esetében 2,5 óráig, kabátok és ruhák esetében viszont átlagosan több, mint 5 óráig tart, a tökéletes magassarkú kiválasztásához pedig még egy fél nap sem elég.

 

A ShopAlike a kutatást 12, Európában működő vásárlási platformján végezte el összesen több mint 100 millió termék és több millió vásárlás 2016-os adatainak elemzésével.

Részletesebb adatok és további érdekességek találhatók a ShopAlike infografikáján.

 

 

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is. 

2024. november 21. 13:12

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01