Elavult vállalatokat vezetnek a magyarok

forrás: Prím Online, 2017. január 26. 11:05

A magyar cégek nem tartanak lépést a technológiai fejlődéssel, az elavult informatikai rendszerek pedig a gazdasági növekedésnek is gátat jelenthetnek. 

Az ACE Telecom szakértőinek véleménye szerint a vállalatok hosszú távon éves büdzséjük 30%-át megtakaríthatnák, ha a régi, korszerűtlen informatikai rendszerükről adatközponti szolgáltatásokra váltanának. Az ACE Telecom felismerte, mi tartja vissza a vállalatvezetőket a felhőalapú megoldásoktól, ezért úgy alakította ki kapacitásait, hogy a legkomolyabb biztonsági kérdésekre és a jövő kihívásaira is választ adhasson. A vállalat tisztában van azzal, mekkora felelőssége van, amikor ügyfelei rábízzák legféltettebb adataikat, ezért nagy hangsúlyt fektet a személyes kapcsolatokra, és az adatközpont bejárására is lehetőséget ad.

 

„A gyorsan változó piaci környezet rugalmas és stabil informatikai infrastruktúrát követel, ám a legtöbb cég sokszor még mindig saját, házon belüli szervereket üzemeltet. Évek óta olvashatunk arról, hogy emelkedik a felhőalapú szolgáltatásokat használó kkv-k és nagyvállalatok száma, de ez legtöbbször mindössze annyit jelent, hogy nem vállalati felhasználásra tervezett, publikus felhőszolgáltatásokat használnak a részfeladatok megoldására. Pedig a privát felhő használata vagy egy komplex adatközponti infrastruktúra kialakítása nagyobb biztonságot és költséghatékonyabb megoldást jelentene számukra” – osztotta meg tapasztalatait Farmosi Attila, az ACE Telecom ügyvezető igazgatója.

 

 

A döntéshozók számára a legerősebb gát a felhőszolgáltatások bevezetésénél továbbra is a biztonság kérdése, pedig valójában a saját telephelyen tárolt szerverek jelentenek kockázatot: a legkisebb áramkimaradás is végleges lehet, semmilyen tartalékolás vagy rendszeres mentés nem véd az adatvesztéstől, az üzemeltetés és a karbantartás pedig operatív szempontból és anyagilag is komoly terhet jelent a vállalatok számára. Egy virtuális szervert ezzel szemben nem kell megvenni, üzemeltetni vagy karbantartani, és az adatok elvesztésétől sem kell tartani. 

 

„Korábbi lassú internetkapcsolatunk komoly problémákat jelentett ügymenetünkben, ráadásul drága is volt. 2013-ban azért fordultunk az ACE Telecomhoz, hogy szélessávú internetet biztosítsanak számunkra, és pont-pont mikrohullámú kapcsolattal kössék össze telephelyeinket. Egy több mint 200 fős kutatóintézet számára fontos, hogy lépést tartson a technológiai fejlődéssel, ezért később virtualizációs megoldásaikat is bevezettük. A szerver hoszting szolgáltatás és a két telephelyünk közötti pont-pont kapcsolat nagyban megkönnyíti mindennapjainkat: ma már sokkal gyorsabb és stabilabb a munkavégzés irodáinkban, és munkatársaink mindenhonnan azonos feltételekkel érik el hálózati erőforrásainkat” – mondta Dr. Turczi Gábor, a Magyar Földtani és Geofizikai Intézet igazgatóhelyettese.

 

„Értjük, hogy mi tartja vissza a vállalatokat a váltástól, szervertermünkben éppen ezért komplex biztonsági rendszert alakítottunk ki. A nálunk tárolt adatok biztonságát pedig akár két egymástól független mentési rendszerrel is tudjuk biztosítani. Emellett nagyon fontosnak tartjuk azt, hogy megőrizzük a személyességet, ügyfeleink közül szinte mindenki járt már az adatközpontunkban, ahol részletesen megértettük velük a rendszer működését, és hogy milyen előnyöket jelenthet számukra” – tette hozzá Farmosi Attila.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01