A Huawei és a londoni Saatchi Gallery ‘szelfi’ fotópályázatot hirdet
A nyertes képek kiállításra kerülnek a brit fővárosban
A Huawei és a londoni Saatchi Gallery nagyszabású #SaatchiSelfie fotópályázatára várja a nevezéseket a világ minden részéről, január végétől március 19-ig.
A nyertes képeket ismert művészekből álló zsűri választja ki, amelyek megtekinthetőek lesznek a brit fővárosban található múzeumban, a Saatchi és a Huawei által közösen 2017. március 31-től május 31-ig rendezett kiállításon. A legjobb tíz fotó alkotóit emellett a Huawei legújabb, még nem bemutatott okostelefonjából egy-egy példánnyal jutalmazza.
A Huawei és a Saatchi Gallery által meghirdetett nemzetközi verseny lehetőséget kínál minden művésznek, profi fotósnak és lelkes amatőrnek, hogy „szelfitörténelmet” írjanak, és kifejezhessék magukat a rengeteg kiaknázatlan lehetőséget kínáló fényképezési mód ötletes alkalmazásával. A versenyre csakis fényképes szelfivel lehet nevezni, a zsűri pedig eredetiségük és kreativitásuk alapján választja ki a nyertes alkotásokat, illetve figyelembe véve azt, hogy a képek mennyire illenek a verseny koncepciójába.
A tíz kiválasztott döntős képei kiállításra kerülnek a Huawei és a Saatchi által közösen szervezett From Selfie to Self-Expression (A szelfitől az önkifejezésig) kiállításon március 31-étől négy héten keresztül. Emellett a döntősök és egy-egy vendégük meghívást kap a kiállítás 2017. március 30-án megrendezett exkluzív megnyitójára Londonba, ahová az utazást és a szállást is a szervezők állják. Ezen a rendezvényen jelentik be a pályázat fődíjasát is.
A Saatchi Gallery és a Huawei által szervezett From Selfie to Self-Expression kiállítás a világ első olyan tárlata, amely bemutatja a szelfi történetét a régi mesterektől kezdve egészen napjaink fotósaiig.
A szelfi rövid története
A világ legelső szelfijét 1839-ben készítette Robert Cornelius amerikai kémikus és amatőr fotográfus. Az általa készített dagerrotípia egyben az egyik első olyan fotó a történelemben, amely személyt ábrázol. A kép hátoldalára Cornelius az alábbi megjegyzést írta: „A valaha készült legelső fénykép. 1839”
Érdekesség, hogy Anasztaszija Nyikolajevna Romanova orosz nagyhercegnő volt a világ egyik első tinédzsere, aki szelfit készített magáról egy tükör segítségével, majd elküldte azt egy barátjának, 1914-ben. A kísérőlevélben az alábbiakat írta: „A tükörbe nézve készítettem magamról ezt a képet. Igen nehéz volt, hiszen a kezeim remegtek.”
Az 1970-es években a megfizethető instant fényképezőgépek elterjedésével a fényképes önarcképek készítése virágzásnak indult, hiszen a fotográfia a hétköznapi emberek, amatőrök számára is elérhetővé vált. A digitális kamerák megjelenésével ez a jelenség tovább terjedt az ezredforduló környékén.
Napjainkban a szelfinek már számos variációját, „alfaját” szoktuk alkalmazni és megosztani közösségi média felületeinken: ilyen például az úgynevezett „relfie”, olyan szelfi, amit párunkkal közösen készítünk, vagy a „suglie” (a „selfie” és „ugly”, azaz csúnya szavak összevonása), ami pedig a direkt előnytelen arckifejezést megörökítő szelfi. A csoportos szelfit többek között „groufie”-ként emlegetjük, ami az angol „group” és a „selfie” szavak összeolvadásából született. A szót a Huawei alkotta meg P7 okostelefonjának piacra bocsátása kapcsán 2014 tavaszán, és le is védette az Egyesült Államokban, Franciaországban, Kínában, Németországban és Oroszországban.
A többféle szelfi típus mellett ma már számos eszközzel tökéletesíthetjük ilyen jellegű fényképeinket, például olyan mobilos kiegészítőkkel, mint a szelfibot, amelynek segítségével tágabb háttérképpel készíthetjük el a fotónkat. Szoftveres megoldások a különböző filterek, illetve például a Huawei készülékeiben használható Szépség üzemmód, amely finoman korrigálja a bőrhibákat és a bőr színét a fényképeken.
További információ a fotópályázatról
A pályázat jelentkezési ideje: 2017. január 23. – március 19.
Feltételek:
- Pályázónként legfeljebb 6 darab ‘szelfivel’ lehetséges nevezni a versenyre.
- A versenyre csak 16 éven felüliek nevezhetnek.
- További információ, és a verseny teljes szabályzata az alábbi oldalon olvasható: www.saatchigallery.com/selfie
A pályázatra az alábbi oldalon lehet nevezni, és az eddig beküldött képek is itt tekinthetők meg: http://www.saatchigallery.com/selfie
Bal oldal, felső kép: Rembrandt van Rijn Önarckép két körrel, jobb oldal, felső kép: Rafael Lozano-Hemmer This Year’s Midnight. Jobb oldal, alsó kép: Benedict Cumberbatch színész a U2 együttes mögött a 86. Oscar-gálán, Hollywoodban. Bal oldal, alsó kép: Cindy Sherman Állókép egy cím nélküli filmből #21.
Kapcsolódó cikkek
- Huawei: Cél a felhő alapú szolgáltatások biztonságának növelése
- Megnyílt a Huawei Customer Service Center
- A Vodafone kínálatában a Huawei Mate 9
- Varga Mihály a Huawei-csoport vezetőivel egyeztetett
- Martin Parr nyerte a Fotózás Művészetéhez Kiemelkedően Hozzájárulók díját
- Fotózz szabályosan! - 8 hasznos tanács rendezvényszervezőknek
- A Nikon új weboldalt és emblémát mutat be a 100. évfordulóra
- A Huawei fogyasztói üzletága 178 milliárd jüan éves bevételre számít 2016-ra
- Már csak egy hónapig lehet jelentkezni a világ legnagyobb fotóversenyére, a Sony World Photography Awardsra
- Kihirdették a Red Bull Illume 2016 nyerteseit
Pályázatok ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Rekordszámú nevezéssel zárt ’Az Év Honlapja’ 2024 pályázat!
Az idén 23. alkalommal megrendezett ’Az Év Honlapja’ pályázat nevezési szakasza lezárult: december 15-ig rekordszámú, 329 pályamű érkezett. A szakmai zsűri hamarosan megkezdi a beérkezett pályázatok értékelését, hogy 30 kategóriában kiválassza 2024 legkiemelkedőbb digitális alkotásait. A közönségdíjért folytatott küzdelem azonban még javában zajlik – a pályázók 2025. január 15-ig mozgósíthatják közösségüket, hogy megszerezzék a publikum elismerését.
Az év legjobb sportmarketing-megoldásait keresik
A Magyar Marketing Szövetség Sportmarketing Tagozata által idén újra életre hívott Sportmarketing Gyémántdíj célja, hogy elismerje és széles körben megmutassa az egyesületek, a sportolók és a velük együttműködő márkák értékteremtő sportmarketing-megoldásait, és ezáltal hozzájáruljon a hazai sportmarketing színvonalának fejlesztéséhez. A díj elismeréseinek átadására 2025. március 5-én az ETELE Cinemában megrendezésre kerülő Digital Marketing Forumon kerül majd sor, ahol a digitális marketing aktualitásain túl helyet kapnak majd a sportmarketinggel kapcsolatos előadások is.
Átadták a 2024. évi Rátz Tanár Úr Életműdíjakat
Ebben az évben is nyolc kiemelkedő teljesítményű tanárt részesített elismerésben az Ericsson Magyarország, a Graphisoft és a Richter Gedeon Nyrt. támogatásával létrehozott Alapítvány a Magyar Természettudományos Oktatásért kuratóriuma. A reáltárgyak legkiválóbb hazai tanárai december 10-én ünnepélyes keretek között vették át az egyenként 2,5 millió forintos pénzjutalommal járó Rátz Tanár Úr Életműdíjat. Az esemény helyszíne a Budapesti-Fasori Evangélikus Gimnázium volt: itt tanított Rátz László, akinek emlékére a díjat alapították.
Marketing Diamond Awards: Már csak 5 napig lehet kedvezményesen előnevezni!
A Magyar Marketing Szövetség által szervezett, idén 10 éves Marketing Diamond Awards célja változatlan: megmutatni, hogy a szakmai elismerések nem csak a nagy költségvetésből megvalósuló marketingaktivitások kiváltságai!
Az ABB ismét várja az egyetemi és főiskolai képzésben részt vevő női hallgatókat mentorprogramjára
A Női Mentorprogram célja, hogy erősítse a nők részvételét és növelje a munkavállalási kedvüket műszaki területeken, és lehetőséget adjon, hogy a női hallgatók már tanulmányaik során megismerkedhessenek egy nemzetközi cég termékeivel, szolgáltatásaival, működésével.