Az Ericsson és az Intel vezetésével óriási 5G együttműködés indul
Az Ericsson és az Intel Corporation elindították az 5G Innovators kezdeményezést (5GI); egy olyan nyílt, ipari kezdeményezést, amelynek célja, hogy átalakító erejű, az életvitelünket, a vállalkozások működését és a közösségeinket újraformáló tapasztalatokat biztosítson.
Az 5GI vezető eszközgyártókkal, technológiai vállalatokkal, iparági szereplőkkel és a leghíresebb egyetemekkel együttműködve fedezi fel, teszteli és alkalmazza fejlesztésekben az 5G-hálózati és a felhasználói vagy ipari végpontokhoz közeli, a hálózat szélén elhelyezett felhő technológiákat, hogy felgyorsítsák a vezeték nélküli 5G-vel és az infrastruktúrával kapcsolatos innovációk elterjedését az Egyesült Államokban és világszerte. A Honeywell, a GE és a kaliforniai Berkeley Egyetem a kezdeményezéshez elsőként csatlakozó résztvevők.
Az 5GI először az ipari dolgok internetére (IIoT) összpontosít és kísérleti projekteket fejleszt ki a technológiák alkalmazására, mint például egy kiterjesztett és virtuális valóság alkalmazást olyan sürgősségi drónok számára, melyek veszélyes környezetben végeznek felderítést. A kísérleti projektek a hálózatra, a felhőre és az 5G-kapcsolattal szembeni követelményekre vonatkozó lépésenkénti tervleírásokra is kiterjednek. Az újabb résztvevők csatlakozásával a kísérleti projektek várhatóan kibővülnek más olyan iparágakat is lefedve, ahol az 5G társadalmi fejlesztéseket tesz lehetővé, például autonóm vezetés, okos és hálózatba kapcsolt városok, egészségügy és média. A kísérleti projektek emellett elősegítik az eredmények hozzáférhetőségét és átláthatóságát, ez pedig előnyösen befolyásolja az iparági 5G-technológiai szabványok támogatásával kapcsolatos előrehaladást és az új üzleti modellek tesztelését.
Ulf Ewaldsson, az Ericsson stratégiai és technológiai ügyvezetője elmondta: „Ez a program teljes mértékben az Ericsson már megvalósított 5G-programjai (például 5G for Sweden és 5G for Europe) által kijelölt irányt követi. Ez az együttműködés a technológiai szolgáltatók, iparági partnerek és oktatási intézmények tapasztalataira épít, hogy fenntartható megoldásokat lehessen biztosítani más iparágak digitalizálására és átalakítására.”
Asha Keddy, az Intel Csoporthoz tartozó Next Generation Standards alelnöke szerint: „Az 5G nem egyszerűen gyorsabb okostelefonok létrehozásáról szól. A lényege olyan eszközök kifejlesztése, amelyek egy teljesen új, intelligens és összekapcsolt jövőt valósítanak meg. Az 5G technológiát alkalmazó jövőképhez új megközelítésre van szükség az iparági együttműködések és fejlesztések terén is. Az 5GI kezdeményezés ötvözi az egyes résztvevők technológiai erősségeit és szellemi tőkéjét egy olyan, lépésekre lebontott terv kialakítása érdekében, amely felvázolja, hogy az 5G-kapcsolatokat alkalmazó korai alkalmazások, az IoT és a felhőszolgáltatások miként teremthetnek újszerű értékeket több iparág számára is.”
Kapcsolódó cikkek
- Lengyelországban is együttműködik az Ericsson és a UPC
- Az Intel stratégiai megállapodást kötött a Rockchippel
- Az Ericsson A 2017-es Mobil Világkongresszuson
- Idegesek leszünk, ha nem tölt fel elég gyorsan a selfie?
- Az Ericsson ÉS A Sprint gigabites adatátviteli sebességeket mutat be LTE TDD-n keresztül Barcelonában
- Az Ericsson demonstrálta az első végpontok közötti 5G hálózatot
- Vállalkozói gondolkodásra készítik fel a magyar középiskolásokat
- Együttműködési megállapodást kötött a MÁV-csoport és a Corvinus Egyetem
- Az IBM és az Ericsson új fejlesztéssel áll elő az 5G terén
- Az Ericsson, a Qualcomm és a NETGEAR elindítottA a Telstra első kereskedelmi gigabites LTE-hálózatát 150 Mbps feltöltési sebességgel
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.