6500 gyermek részesült internetbiztonsági oktatásban a Vodafone Digitális Iskola Program keretében
Tiszafüreden, a Bán Zsigmond Református Általános Iskolában ért véget az az internetbiztonsági oktatás sorozat, amelynek keretében a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat Safer Internet Programjának (SIP) oktatói a Vodafone Digitális Iskola Program iskoláiban tanuló, mintegy 6500 általános iskolás gyermeket segítették a digitális térben leselkedő veszélyek elkerülésében.
A tiszafüredi rendezvényen Deutsch Tamás, Digitális Jólét Programért felelős miniszterelnöki biztos elmondta, hogy a Digitális Jólét Program egyik legfontosabb célkitűzése, hogy mindenki a digitalizáció nyertesévé válhasson és elkerüljük a társadalom digitális megosztottságát! „A köznevelés feladata, hogy ne csak az részesülhessen a digitális gazdaság javaiból, akinek a családi háttere ezt lehetővé teszi, hanem minden tanuló számára esélyteremtési lehetőséget kínáljon, az, hogy elsajátíthatja a jövő technológiáit. Az informatika mellett a robotikát, a kiterjesztett valóságot, vagy a 3d nyomtatást. Ezezeket a célokat szolgálja Magyarország Digitális Oktatási Stratégiája is, amely a teljes oktatási (köznevelés, szakképzés, felsőoktatás és felnőttkori tanulás) rendszert hivatott felkészíteni a digitális világra.”
A 2016 elején elindított Vodafone Digitális Iskola Program elsődleges célja a digitális esélyegyenlőség megteremtése, hiszen napjainkban nagyon komoly, talán behozhatatlan hátránnyal indul az életben az a gyermek, aki már az általános iskolában nem sajátítja el a digitális ismereteket, mondta Marchhart Pál, a Vodafone Magyarország vállalati kapcsolatokért felelős vezérigazgató-helyettese a Tiszafüreden rendezett sajtótájékoztatón.
Mint mondta: „Az eszközök vagy az internet hozzáférés biztosítása önmagában nem elég, segítenünk kell a diákokat a digitális képességek megszerzésében, valamint a digitális térben leselkedő veszélyek elkerülésében egyaránt. E célok elérését szolgálja a Vodafone Digitális Iskola Program.”
Marchhart Pál elmondta, hogy a mai esemény egyben a Vodafone Digitális Iskola Program első fázisának végét is jelenti, hiszen 25 iskolában ezzel sikerült megteremteni azt az infrastrukturális hátteret és a digitális kompetenciáknak azt az alapvető szintjét, ami a továbblépéshez nélkülözhetetlen. Az eddig szerzett tapasztalatok nagyon fontosak, feldolgozásuk hamarosan befejeződik. Ezt követően tervezik elindítani a program második fázisát, melynek fókuszában a digitális kompetenciák továbbfejlesztése áll majd. „Abban szeretnénk segítséget nyújtani mind a pedagógusoknak, mind a diákoknak, hogy a tableteket, internethozzáférést jobban be tudják építeni az egyes tantárgyak óráiba, érdekesebbé és hatékonyabbá téve ezzel a tanulás folyamatát”, mondta Marchhart Pál.
A Vodafone Magyarország reményei szerint a megvalósuló programok más oktatási intézményben dolgozó pedagógusoknak digitális képességeik elmélyítéséhez is segítséget nyújthatnak.
Ozsváth János, a Bán Zsigmond Református Általános Iskola, AMI és Óvoda igazgatója felidézte, milyen örömmel és köszönettel fogadták 2016 februárjában a Vodafone által biztosított táblagépeket. Mint mondta: „Az új gépekkel még élvezetesebb, magasabb színvonalú lett az oktatás iskolánkban. Napjainkban a gyermekek is egyre inkább igénylik a korszerű digitális eszközök használatát, amelyekkel jóval nagyobb élmény mind a közös, mind az önálló tanulás. Tisztában vagyunk azzal, hogy az internet egy színes, információkban gazdag világ, amely megannyi lehetőséget és kockázatot rejt magában. A Vodafone Digitális Iskola Program segítségével tanulóink tájékoztatást kaptak a biztonságos internethasználatról.”
2016 februárja óta a Vodafone összesen 1300 táblagépet osztott ki az ország 25, döntően hátrányos helyzetű diákokat tanító iskolájában és díjmentesen biztosítja az oktatási célú használathoz szükséges havi 3 GB adatforgalmi keretet is. A közel 700 érintett pedagógus internetbiztonsági oktatására már 2016 tavaszán sor került, és 2016 októberében indult el a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat Safer Internet Program oktatóinak részvételével a programban érintett 6500 érintett gyermek internetbiztonsági oktatása.
„A program keretében általam meglátogatott iskolákban azt tapasztaltam, hogy a szerényebb településeken működő iskolákban nagymértékű a diákok alul-szocializáltsága, ami NET-es magatartásukon is érződik. Megpróbálnak kimenekülni az internetes álomvilág irányába, arra számítva, hogy a virtuális térben sikereket érhetnek el, és pozitív visszajelzéseket kaphatnak. E cél elérése érdekében bármit bevetnek, legyen az álprofil létrehozása, vagy nem megfelelő képek megosztása, azaz az úgynevezett szexting. Ugyanakkor láttam nagyon jó szellemiségű iskolákat is, ahol a pedagógusok odafigyelnek a diákok internetes magatartására. Ennek ellenére előfordul, hogy a gyerekek óvatlanul használják az internetet, kikerülik a felnőttek óvó figyelmét, így könnyedén csapda helyzetbe kerülhetnek. Sajnos a felnőttek, illetve szülők sem mindig tudják, mire is kell figyelni, ez az oka annak, hogy a szülőket is el kell érnünk. A program kiemelkedően sikeres és hasznos, így bízom abban, hogy lesz folytatása!” - mondta Matusek Zsuzsa gyermekjogi képviselő, a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat Safer Internet Programjának oktatója.
A Vodafone Magyarország és a Vodafone Magyarország Alapítvány 2015 decemberében indította el a Digitális Iskola Programot a hátrányos helyzetű fiatalok digitális ismereteinek fejlesztése és a magyarországi oktatás digitális átalakításának ösztönzése érdekében. A Program együttműködő partnere az Emberi Erőforrások Minisztériuma (EMMI), a Klebelsberg Központ, valamint a Komplex Instrukciós Programot (KIP) Magyarországon működtető Hejőkeresztúri Iskolásokért Alapítvány.
Kapcsolódó cikkek
- Óvatosan a Valentin-napi erotikus ajándékokkal
- Íme az 5 legnagyobb veszély az interneten
- Beszélgetés szakértőkkel a biztonságos internetről
- Közös fellépés a kibertámadások ellen
- Hogyan legyünk biztonságban a közösségi oldalakon?
- Vigyázzon az online tolvajokkal!
- NetIQ tippek
- Közel 400 hátrányos helyzetű gyermeket ajándékozott meg Miskolcon a Vodafone és a Nemzeti Színház közös Mikulása
- A szülők harmada online szülői felügyelettel is tehetetlen, ha a gyerek internetezik
- 2025-re 100 milliárd digitális kapcsolatot kell felvértezni a támadások ellen
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Egyszerű Airpods-tisztítás és új vezetékes headset gamereknek
Neked is fejtörést okoz, hogy mivel tudnád Apple Airpods fülhallgatódat megfelelően és károkozás nélkül tisztítani? Vagy épp teljesen másban vagy, és azon agyalsz, hogy milyen gaming headsettel tudnál megszabadulni a késleltetéstől? Akkor érdemes továbbolvasnod, mert a Sandberg most mindkét problémára elhozta a megoldást!
A mesterséges intelligenciától a soft skilleken át a kibervédelemig
Az ELTE Informatikai Kar idén a „Semmiből született csodák – A mesterséges intelligenciától a soft skilleken át a kibervédelemig” című rendezvénnyel csatlakozott a Lányok Napja országos programhoz.
Kén-hexafluorid betiltása – Nem gáz többé!
Az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentése az egész világon hatalmas feladat, és e küldetés része a kén-hexafluorid (SF6) gáz teljes körű betiltása is. Ez különösen a villamosenergia-iparban jelent komoly változást, hiszen a kapcsolóberendezések szigeteléséhez eddig rendszerint ezt az anyagot használták.
Újabb akadály hárul el a nagy hatótávolságú e-kamionok elterjedése elől
Sikeres tesztet teljesített a Siemens: töltési rendszere 1 MW teljesítményt adott le.
A német cég prototípusát egy nagy hatótávolságú e-kamionnal tesztelték. Az új készülék több Siemens SICHARGE UC150 töltőberendezésből, ezek kimeneti teljesítményét összefogó kapcsolási kialakításból (switching matrix) és a megawatt-töltésre speciálisan kialakított diszpenzerből állt.