Megbízható szállítóra vágynak az online vásárlók és eladók
A Vatera felmérése szerint az e-kereskedelemben a szállítási mód kiválasztásánál a vállalt határidő betartása a legfontosabb szempont
Az online kereskedelemben a megbízhatóság a legfontosabb szempont a szállítási mód kiválasztásakor – derül ki a Vatera legfrissebb felméréséből.
Az online piactér ezúttal a Vaterafutár szolgáltatás felhasználóit kérdezte meg arról, hogy eladóként, illetve vásárlóként milyen szempontok alapján választanak szállítási módot online adásvételeikhez, milyen jellegű és értékű termékeket kézbesítését igénylik, illetve mennyire vannak megelégedve a különböző szolgáltatások színvonalával. A felmérésből az is kiderült, hogy a Vaterafutárral küldött csomagok közel felét (46%) nem a vaterás csomagfeladások, hanem más apróhirdetési oldalak, webshopok és Facebook adásvételi csoportok feladásai adják. Így a kutatás eredményei általában a magyar e-kereskedelemre vonatkozóan is mérvadóak lehetnek.
A megbízhatóság mindennél fontosabb
A februárban végzett online kérdőíves felmérésében részt vevő több mint 11 ezer válaszadó számára a megbízhatóság az elsődleges elvárás egy szállító partnerrel szemben, vagyis az ígért szállítási határidő betartása (4,61 pont az 5-ből). Ezt szorosan követi az alacsony ár (4,55), illetve az országos szintű lefedettség (4,44). Meglepő módon a gyorsaság csupán az ötödik fő szempont (4,28), ami ellentmond annak a nemzetközi trendnek, miszerint az online vásárlók a lehető legrövidebb, akár egy-két órán belüli szállítási határidőt igénylik, komoly kihívást okozva ezzel tengerentúli piaci szereplőknek.
A felmérés az eladók és a vásárlók válaszait külön-külön is értékelte. Ez alapján megállapítható, hogy előbbiek számára inkább a logisztikai szolgáltatások alacsony árfekvése a meghatározó (4,66), míg utóbbiak valamivel jobban értékelik, ha meghatározhatják, illetve módosíthatják a kiszállítás időpontját (4,26), valamint, ha változatos átvételi és fizetési módok közül választhatnak (4,14).
Így vaterafutározunk mi
A válaszadók 49 százaléka szerint a legjobb, ha a futárszolgálat házhoz jön a feladandó csomagért. Mintegy 32 százalékuk részesíti előnyben az átvételi ponton történő csomagfeladást, és mára már 19 százalékuk veszi igénybe erre a célra a különböző csomagautomatákat. A Vaterafutárt jellemzően havonta 1-2 alkalommal (41%), átlagosan 5.000-10.000 forint közötti értékű (34%), és egy szállítási címre többnyire egy terméket tartalmazó csomag (86%) feladására veszik igénybe. Ez a termék az esetek többségében műszaki cikk (26%), női-férfi ruházat (16%), gyerekruházat és -játék (12%) illetve könyv (11%).
Átlagon felüli elégedettség
A felmérés során a Vatera arra is kíváncsi volt, hogy a Vaterafutár jelenlegi felhasználói mennyire elégedettek a szolgáltatások színvonalával. Az összesen kilenc szempontot tartalmazó értékelés során a maximálisan adható ötből átlagosan 4,41 pontot osztottak ki a válaszadók, melyek közül a legmagasabb pontszámot a kézbesítés sebessége (4,5), a megbízhatóság (4,47) és az országos lefedettség (4,45) kapta.
Már nem divat a személyes átvétel
A Vatera statisztikái szerint a felhasználók egyre kevésbé ragaszkodnak a személyes átvételhez: bár a vásárlók közel negyede még mindig ezt a lehetőséget választja, az utóbbi egy évben 15 százalékról 22 százalékra emelkedett a „Vaterafutár előre utalással” szállítási módot választók aránya. Ez jól mutatja, hogy a felhasználók biztonságosnak ítélik meg a Vaterán történő vásárlást, ami többek között a jól működő eladói értékelési rendszernek, valamint a Biztonságos Vásárlás Program (BVP) keretében nyújtott 100.000 Ft-os pénzvisszafizetési garancia bevezetésének is köszönhető.
A Vaterafutár szolgáltatásain belül a legnépszerűbb átvételi mód egyértelműen a házhoz szállítás (42%), amely 2014 óta 15,3 százalékos növekedést tudott elérni, míg második helyen az átvevőpontok állnak. A Vatera partnereivel közösen az elmúlt években komoly erőfeszítéseket tett a csomagautomaták hazai népszerűsítésére, aminek köszönhetően a Vaterafutáron megtalálható a három legnagyobb ilyen jellegű szolgáltató (Foxpost, Webox, MPL). A csomagautomaták aránya így a különböző átvételi módokon belül 2014 és 2016 között 1,7 százalékról 13 százalékra emelkedett, mialatt az átvevőpontok aránya 71 százalékról 45 százalékra csökkent.
„A Vaterafutár forgalma 2012 óta több mint húszszorosára nőtt, és szolgáltatási köre folyamatosan bővül rugalmas és változatos szállítási módokkal. Kevesen tudják, de az előnyeivel nem csupán a vaterázók élnek, hanem számos online kereskedő is. Sőt, a mostani felmérésünk szerint a felhasználók 46 százaléka más apróhirdetési oldalakon, Facebook adásvételi csoportokban, illetve saját webshopban értékesített termékek kiszállításához is a Vaterafutárt veszi igénybe. A Vaterafutár sikerének egyik titka, hogy jelentős mértékű csomagforgalmat koncentrál, ezért a szolgáltatókkal a piacinál esetenként lényegesen olcsóbb egyedi díjakat tudtunk kialkudni a felhasználók számára. Márciusban differenciáltuk a szolgáltatás árait, és a Vaterán értékesített termékekre egyre több szállítási mód esetében nyújtunk különösen kedvező díjakat” – foglalta össze Szanitter Áron, a Vatera ügyvezető igazgatója.
Kapcsolódó cikkek
- A PayPal és az Ipsos előrejelzése szerint a magyarok idén 19%-kal többet fognak vásárolni külföldi webshopokban
- Az e-kereskedelem sztori - tények és adatok 2016
- Szolgáltatásokkal erősít a Vatera
- A magyarok ingyen akarják visszaküldeni az online vásárolt árucikkeket
- Nagy Vatera Lego-lógia
- Közeleg a Black Friday – 5 hasznos tipp a biztonságos online vásárláshoz
- Több mint tízezer darab eladás az első órában az Extreme Digital fekete péntekjén
- Idén 30.500 Ft-ot szánnak a karácsonyra a magyar internetezők
- Egyre többen keresik a Black Friday akciókat Magyarországon
- Make Black Friday Great Again!
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Széchenyi István Egyetem közreműködésével magyar műhold vizsgálja az aszályos területeket
Hiánypótló kutatás zajlik a győri Széchenyi István Egyetem részvételével, amelynek keretében egy műhold ad rendszeresen távérzékelt adatokat Magyarország területéről. A konzorciumban megvalósuló európai uniós projekt során az intézmény Albert Kázmér Mosonmagyaróvári Kara az űrből érkező információkat elemzi és kontrollálja az aszályos időszakok hatásainak enyhítése érdekében.
Élje át a "Yes" Moment Élményt az electronica-n
Jubileumi évében, november 12-15. között a világ vezető elektronikai szakvásárán minden a „Minden elektromos társadalom” körül forog – ideális helyszín a Conrad Sourcing Platform lehetőségeinek megismerésére! A Conrad Electronic beszerzési platformként személyre szabott digitális megoldásokat kínál üzleti ügyfeleinek, hogy még hatékonyabbá tegye a beszerzést. Különösen, ha rövid időn belül nem tervezett műszaki igények fedezéséről van szó.
Számos MI-t használó alkalmazással ismerkedhettek meg a résztvevők a Mobile Broadband Forum kiállításon
Már több mint három millió mesterséges intelligenciára képes alkalmazás készült világszerte, túlszárnyalva a hagyományos alkalmazások számát – derült ki a 2024-es Isztambulban megrendezett Global Mobile Broadband Forum (MBBF) során.
Még két hétig jelentkezhetnek az IT hallgatók a K&H STEM ösztöndíjpályázatára
Meghosszabbítja két héttel STEM pályázatának leadási határidejét a K&H bank, hogy minél több egyetemi hallgató vehessen részt a kezdeményezésben. Az új határidő szerint november 17-én éjfélig fogadja a pénzintézet a pályamunkákat. A pályázatra – amelyben nyolc aktuális, innovatív téma közül választhatnak a jelentkezők – hazai IT képzést nyújtó egyetemek hallgatói jelentkezhetnek két kategóriában: mesterképzés és alapképzés. A nyerteseket szakmai zsűri választja ki, és akár 500.000 forint értékű díjazásban is részesülhetnek.