Megbízható szállítóra vágynak az online vásárlók és eladók

A Vatera felmérése szerint az e-kereskedelemben a szállítási mód kiválasztásánál a vállalt határidő betartása a legfontosabb szempont

forrás: Prím Online, 2017. március 10. 11:57

Az online kereskedelemben a megbízhatóság a legfontosabb szempont a szállítási mód kiválasztásakor – derül ki a Vatera legfrissebb felméréséből. 

Az online piactér ezúttal a Vaterafutár szolgáltatás felhasználóit kérdezte meg arról, hogy eladóként, illetve vásárlóként milyen szempontok alapján választanak szállítási módot online adásvételeikhez, milyen jellegű és értékű termékeket kézbesítését igénylik, illetve mennyire vannak megelégedve a különböző szolgáltatások színvonalával. A felmérésből az is kiderült, hogy a Vaterafutárral küldött csomagok közel felét (46%) nem a vaterás csomagfeladások, hanem más apróhirdetési oldalak, webshopok és Facebook adásvételi csoportok feladásai adják. Így a kutatás eredményei általában a magyar e-kereskedelemre vonatkozóan is mérvadóak lehetnek.

 

A megbízhatóság mindennél fontosabb

A februárban végzett online kérdőíves felmérésében részt vevő több mint 11 ezer válaszadó számára a megbízhatóság az elsődleges elvárás egy szállító partnerrel szemben, vagyis az ígért szállítási határidő betartása (4,61 pont az 5-ből). Ezt szorosan követi az alacsony ár (4,55), illetve az országos szintű lefedettség (4,44). Meglepő módon a gyorsaság csupán az ötödik fő szempont (4,28), ami ellentmond annak a nemzetközi trendnek, miszerint az online vásárlók a lehető legrövidebb, akár egy-két órán belüli szállítási határidőt igénylik, komoly kihívást okozva ezzel tengerentúli piaci szereplőknek. 

 

A felmérés az eladók és a vásárlók válaszait külön-külön is értékelte. Ez alapján megállapítható, hogy előbbiek számára inkább a logisztikai szolgáltatások alacsony árfekvése a meghatározó (4,66), míg utóbbiak valamivel jobban értékelik, ha meghatározhatják, illetve módosíthatják a kiszállítás időpontját (4,26), valamint, ha változatos átvételi és fizetési módok közül választhatnak (4,14).

 

 

Így vaterafutározunk mi 

A válaszadók 49 százaléka szerint a legjobb, ha a futárszolgálat házhoz jön a feladandó csomagért. Mintegy 32 százalékuk részesíti előnyben az átvételi ponton történő csomagfeladást, és mára már 19 százalékuk veszi igénybe erre a célra a különböző csomagautomatákat. A Vaterafutárt jellemzően havonta 1-2 alkalommal (41%), átlagosan 5.000-10.000 forint közötti értékű (34%), és egy szállítási címre többnyire egy terméket tartalmazó csomag (86%) feladására veszik igénybe. Ez a termék az esetek többségében műszaki cikk (26%), női-férfi ruházat (16%), gyerekruházat és -játék (12%) illetve könyv (11%). 

 

Átlagon felüli elégedettség

A felmérés során a Vatera arra is kíváncsi volt, hogy a Vaterafutár jelenlegi felhasználói mennyire elégedettek a szolgáltatások színvonalával. Az összesen kilenc szempontot tartalmazó értékelés során a maximálisan adható ötből átlagosan 4,41 pontot osztottak ki a válaszadók, melyek közül a legmagasabb pontszámot a kézbesítés sebessége (4,5), a megbízhatóság (4,47) és az országos lefedettség (4,45) kapta. 

 

 

Már nem divat a személyes átvétel

A Vatera statisztikái szerint a felhasználók egyre kevésbé ragaszkodnak a személyes átvételhez: bár a vásárlók közel negyede még mindig ezt a lehetőséget választja, az utóbbi egy évben 15 százalékról 22 százalékra emelkedett a „Vaterafutár előre utalással” szállítási módot választók aránya. Ez jól mutatja, hogy a felhasználók biztonságosnak ítélik meg a Vaterán történő vásárlást, ami többek között a jól működő eladói értékelési rendszernek, valamint a Biztonságos Vásárlás Program (BVP) keretében nyújtott 100.000 Ft-os pénzvisszafizetési garancia bevezetésének is köszönhető.

 

A Vaterafutár szolgáltatásain belül a legnépszerűbb átvételi mód egyértelműen a házhoz szállítás (42%), amely 2014 óta 15,3 százalékos növekedést tudott elérni, míg második helyen az átvevőpontok állnak. A Vatera partnereivel közösen az elmúlt években komoly erőfeszítéseket tett a csomagautomaták hazai népszerűsítésére, aminek köszönhetően a Vaterafutáron megtalálható a három legnagyobb ilyen jellegű szolgáltató (Foxpost, Webox, MPL). A csomagautomaták aránya így a különböző átvételi módokon belül 2014 és 2016 között 1,7 százalékról 13 százalékra emelkedett, mialatt az átvevőpontok aránya 71 százalékról 45 százalékra csökkent. 

 

„A Vaterafutár forgalma 2012 óta több mint húszszorosára nőtt, és szolgáltatási köre folyamatosan bővül rugalmas és változatos szállítási módokkal. Kevesen tudják, de az előnyeivel nem csupán a vaterázók élnek, hanem számos online kereskedő is. Sőt, a mostani felmérésünk szerint a felhasználók 46 százaléka más apróhirdetési oldalakon, Facebook adásvételi csoportokban, illetve saját webshopban értékesített termékek kiszállításához is a Vaterafutárt veszi igénybe. A Vaterafutár sikerének egyik titka, hogy jelentős mértékű csomagforgalmat koncentrál, ezért a szolgáltatókkal a piacinál esetenként lényegesen olcsóbb egyedi díjakat tudtunk kialkudni a felhasználók számára. Márciusban differenciáltuk a szolgáltatás árait, és a Vaterán értékesített termékekre egyre több szállítási mód esetében nyújtunk különösen kedvező díjakat” – foglalta össze Szanitter Áron, a Vatera ügyvezető igazgatója.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

EY: csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében – derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat – emeli ki Szűcs Tamás, az EY autóipari iparági csoportjának vezető partnere. 

2024. november 23. 17:11

Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra

Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede kínálja ezt az átvételi módot, ami 12 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Az egyre növekvő kereslet az egyik fő oka lehet a szolgáltatók kapacitásproblémáinak – állapította meg a Nagy Webáruház Felmérés.

2024. november 23. 15:34

A digitális technológiák jelentik a jövő oktatásának alapját

Okostanterem, szupergyors Wi-Fi és innovatív tárolási megoldások – többek között ezek a technológiai fejlesztések alakíthatják az egyetemi oktatás és -kutatás jövőjét. Az Óbudai Egyetem és a Huawei Technologies „Digitális fokozatváltás a felsőoktatásban” című közös rendezvényén a digitális oktatás legújabb trendjeit és a Huawei legfejlettebb megoldásait mutatták be, amelyek hatékonyabbá és interaktívabbá tehetik a tanulási környezetet. Az Óbudai Egyetemen már telepítési fázisban lévő Wi-Fi 7 hálózati technológia például négyszer gyorsabb adatátvitelt kínál, míg a mesterséges intelligencia és a felhőalapú megoldások a személyre szabott oktatást és nemzetközi kutatási együttműködéseket támogatják.

2024. november 23. 13:47

Ez most Magyarország 10 legjobb munkáltatója a dolgozói vélemények alapján

A Munkahelyeink.hu nemzetközi karrierplatform közzétette a legnépszerűbb munkaadók rangsorát. A Top Employers Hungary lista jelenleg az egyetlen független rangsor, amely kizárólag a munkavállalók értékeléseire épül. Az idei toplistát a Coloplast Hungary, a Yettel Magyarország és a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary vezeti.

2024. november 23. 11:59

Robotokkal segíti a hatékonyabb oktatást a Yettel

Megkezdődött a felkészülési és jelentkezési időszak a 2024/2025-ös ProSuli robotikaversenyre. A mára országos jelentőségű, nemzetközi versenyrészvételt is kínáló eseménysorozatra új iskolák és robotikacsapatok jelentkezését is várják. Az újoncokat és kezdő csapatokat online oktatóanyaggal és konzultációs lehetőséggel segítik a szervezők, illetve nyílt pályázatot indítanak az iskoláknak ingyenesen megszerezhető LEGO robotkészletekre.

2024. november 23. 10:16

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén is keresi a digitális szakma női példaképeit az IVSZ és a WiTH

2024. november 22. 16:40

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36