A Huawei-é a második legtöbb szabadalom Európában
Az innováció áll a mobiltelefonok berobbanásának a hátterében
Az Európai Szabadalmi Hivatal (EPO) jelentése szerint 2016-ban, miként az elmúlt két évben is, a Huawei jelentette be a legtöbb szabadalmat Európában a digitális kommunikáció területén.
A vállalat az összes szabadalmi bejelentést tartalmazó európai rangsorban 2390 szabadalommal a második helyre lépett, emellett a kínai cég kapta a hetedik legtöbb, összesen 924 szabadalmi engedélyt tavaly.
A Huawei az elmúlt években jelentős hangsúlyt fektetett új technológiák fejlesztésére, valamint saját szellemi tulajdon-tartalékának felépítésére. A vállalat bevételének több mint 10 százalékát minden évben kutatás-fejlesztésre fordítja. Jelenleg a cégnek 15 kutatási-fejlesztési központja és 36 ügyfelekkel együtt működtetett innovációs központja van világszerte, amelyekből a legtöbb Európában található – többek között Belgiumban, Finnországban, Franciaországban, Írországban, Olaszországban, Svédországban, az Egyesült Királyságban és Németországban. Ez utóbbiban található a Leica optikai vállalattal közösen alapított Max Berek fejlesztési központ is. A vállalat szerint csak az újításokkal tartható fenn az impozáns dinamikus növekedés.
Az EPO adatai szerint 2016-ban közel 160 ezer szabadalmi bejelentés érkezett hozzájuk, ezen belül Kínából 7150, amely mintegy 25 százalékos növekedést jelent a tavalyihoz képest. Benoît Battistelli, az EPO elnöke szerint a Kínából érkezett szabadalmi bejelentések számának rendkívüli megnövekedése összefüggésben áll az ország gazdasági fejlődésével, Kína gazdaságának globálissá válásával, és azzal az ösztönözéssel, hogy vállalatai szálljanak versenybe a globális piacon is.
A Huawei Technologies, mint a legnagyobb kínai magánvállalat, immár harmadik alkalommal került a digitális kommunikáció területének élére, megelőzve például a Microsoftot és a Samsungot is. A Huaweinél a K+F kulcsfontosságú területté nőtte ki magát az elmúlt években, a technológiai újításoknak és a fogyasztói igények kiszolgálásának köszönhetően pedig a vállalat fogyasztói üzletága rohamosan növelte eladásait 2016-ban is.
A Gartner legfrissebb, 2017. február 25-én közzétett jelentése szerint 2016 negyedik negyedévében és az egész évben a Huawei volt a világ harmadik legnagyobb okostelefon eladója. A vállalat 40,8 millió okostelefont értékesített a negyedik negyedévben, ez a globális piac 9,5 százalékát jelenti, összességében pedig 139 millió okostelefont szállított le 2016-ban világszerte.
Kapcsolódó cikkek
- Előlapi Leica kamerával és 3D-s arcfelismeréssel érkezik a Huawei új zászlóshajója
- Itthon is elérhető a Huawei csúcskészüléke
- Varga Mihály a Huawei-csoport vezetőivel egyeztetett
- A Huawei fogyasztói üzletága 178 milliárd jüan éves bevételre számít 2016-ra
- Huawei: a jövő telefonja mesterséges intelligenciával fog működni, önmagunk kiterjesztése lesz
- Átlépte a 140 milliót a Huawei által értékesített okostelefonok száma 2016-ban
- A Huawei Mate 9 december elejétől elérhető Magyarországon, 3-3-3 garanciával
- Gyorstöltővel érkezett meg az új, kék színű Huawei P9
- A Huawei bemutatta új, Mate 9 okostelefonját
- A Huawei 16 helyet lépett előre az Interbrand Legjobb Globális Márkák listáján
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.