A Telenorhoz igazolt a Magyar Vöröskereszt

forrás: Prím Online, 2017. március 21. 15:37

A Telenor és a Magyar Vöröskereszt három évvel ezelőtt kötött stratégiai megállapodást, amelyben a telekommunikációs vállalat támogatóként tett vállalásokat a hazai legnagyobb humanitárius szervezet katasztrófa-készenléti és válaszadási munkájának támogatására. Az együttműködés számos sikerét követően most a teljes szervezetet előfizetői körében üdvözölheti a Telenor.

2013 májusa óta működik együtt a Telenor és a Magyar Vöröskereszt azzal a céllal, hogy a mobilinternetet és a digitális megoldásokat a szervezet munkájába integrálva közösen növeljék annak hatékonyságát.

  

A közös munka első fázisában a Telenor vállalta, hogy krízishelyzetben a szervezet által megjelölt területeken növeli hálózati kapacitását, valamint megbízható mobilinternettel, por- és cseppálló okostelefonokkal és táblagépekkel is segíti a munkát. Katasztrófa esetén a mobilszolgáltató törökbálinti központja call centerré alakul, ahol a vállalat önkéntesei adminisztrálják az ingyenes zöld számon keresztül érkező adomány-felajánlásokat és igényeket.

 

A fentieken túl több közös fejlesztésben is részt vállalt a Telenor. A katasztrófa-válaszadásban világszínvonalú kárfelmérő és befogadóhely-menedzsment rendszert tett elérhetővé a szervezet számára, ami nagyban megkönnyíti a mentési és kárfelmérési tevékenységet: a katasztrófa sújtotta területeken digitálisan rögzített adatok másodpercek alatt jutnak a központba, így mind a károk rögzítése, azok enyhítése, mind a befogadóhelyre irányított személyek ellátása magasabb szintre emelkedhetett.

 

Egy okostelefonról működtethető koordináta-jeladó alkalmazás is született az együttműködés során, amely az eltűnt személyek felkutatásában nyújt hatalmas segítséget. Az újdonság a debütálást követően már az első bevetésen jól vizsgázott: egy idős férfit találtak meg a módszerrel Pilis külterületén.

 

A Telenor emellett a Vöröskereszt égisze alatt működő Balatoni Elsősegélynyújtó Szolgálat munkáját is támogatja: a leggyorsabb mobilinternet-hálózat elérésére képes 4G+ képes okoskészülékekkel, korlátlan Hipernet-hozzáféréssel, valamint egy speciális digitális esetnaplóval javítja a szolgálat hatékonyságát. A vállalat a 2015/16-os évben főtámogatója volt a Felsőoktatási Véradóversenynek, valamint saját fejlesztésű ADDODA adományozó okostelefon-alkalmazásában feltünteti a szervezet adomány-átvevő pontjait, ami megkönnyíti az adományozni vágyó emberek dolgát. 

 

A most kötött megállapodás értelmében a szervezet teljes dolgozói előfizetői bázisa a Telenor flottájaként működik tovább, amelyhez a szervezet önkéntesei is csatlakozhatnak.

 

„A Telenor annak idején proaktívan kereste meg és kínálta fel szolgáltatásait a Magyar Vöröskeresztnek. Együttműködésünk során megtapasztalhattuk ezek magas minőségét, és büszkék vagyunk a közösen elért eredményekre. A Telenor 2014-ben elnyerte a Magyar Vöröskereszt év támogatója díjat, most pedig nagyon boldogok vagyunk, hogy a Telenor telekommunikációs partnerként segíti szervezetünk napi munkáját” – mondta el Kardos István, a Magyar Vöröskereszt igazgatója.

 

„Ahogy a digitális transzformáció minden iparágat elér, a humanitárius szervezetek munkájában és a katasztrófa-válaszadásban is rengeteg lehetőséget látunk, ahol a digitális megoldásokkal növelhetjük az elkötelezett szakemberek munkájának hatékonyságát. A Magyar Vöröskeresztben olyan partnerre találtunk, akivel együtt valódi közös gondolkodással és előremutató közös munkával gyors és kiváló eredményeket érhettünk el és szándékozunk elérni a jövőben is” – mondta Kutas István, a Telenor vállalati kommunikációs igazgatója. 

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

EY: csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében – derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat – emeli ki Szűcs Tamás, az EY autóipari iparági csoportjának vezető partnere. 

2024. november 23. 17:11

Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra

Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede kínálja ezt az átvételi módot, ami 12 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Az egyre növekvő kereslet az egyik fő oka lehet a szolgáltatók kapacitásproblémáinak – állapította meg a Nagy Webáruház Felmérés.

2024. november 23. 15:34

A digitális technológiák jelentik a jövő oktatásának alapját

Okostanterem, szupergyors Wi-Fi és innovatív tárolási megoldások – többek között ezek a technológiai fejlesztések alakíthatják az egyetemi oktatás és -kutatás jövőjét. Az Óbudai Egyetem és a Huawei Technologies „Digitális fokozatváltás a felsőoktatásban” című közös rendezvényén a digitális oktatás legújabb trendjeit és a Huawei legfejlettebb megoldásait mutatták be, amelyek hatékonyabbá és interaktívabbá tehetik a tanulási környezetet. Az Óbudai Egyetemen már telepítési fázisban lévő Wi-Fi 7 hálózati technológia például négyszer gyorsabb adatátvitelt kínál, míg a mesterséges intelligencia és a felhőalapú megoldások a személyre szabott oktatást és nemzetközi kutatási együttműködéseket támogatják.

2024. november 23. 13:47

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén is keresi a digitális szakma női példaképeit az IVSZ és a WiTH

2024. november 22. 16:40

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36