Óriási informatikai fejlesztés a Waberer’s csoportnál
A Waberer’s csoport, Európa egyik legnagyobb fuvarozó vállalata, elkötelezett aziránt, hogy folyamatosan növelje versenyképességét új technológiák fejlesztésével és alkalmazásával.
A Waberer’s csoport és az SAP Hungary Kft. bejelentette, hogy a Waberer’s 3 milliárd forintot invesztál informatikai rendszerének korszerűsítésébe, melynek első fázisa a vállalatirányítási rendszer lecserélésével indult. Az összesen két és fél éves folyamattal a cégcsoport működését biztosító szakmai rendszerek mindegyike frissítésre kerül.
Indulás stabil alapokról
Az új, 2017 januárjában indult SAP rendszer segítségével nemcsak hatékonyabb lesz 45 hazai és 11 külföldi tagvállalat irányítása, de a big data technológiának (SAP HANA) köszönhetően lehetővé válik a valós idejű adatokon alapuló dinamikus döntéshozatal is. A vállalatirányítási megoldást, mely többek közt támogatja a mintegy 6500 főt foglalkoztató fuvarozó óriás pénzügyi, beszerzési, értékesítési folyamatait, a csoport méretét és összetett tevékenységét tekintve rekordidő, 10 hónap alatt vezették be.
Átadás 2018 közepéig
A következő fázis számos olyan feladat sztenderdizálásából és újdonságok bevezetéséből áll, amelyek a Waberer’s folyamatos növekedését biztosítják. Az új megoldások felgyorsítják az éves szinten 447 millió kilométert futó flotta üzemanyag elszámolását, biztosítási ügyeinek kezelését, valamint egyszerűbbé teszik a sokváltozós bérelszámolás lefuttatását, a teljesítés, valamint a fuvarozás adminisztrációját is.
A rendszer egy alkalmazás segítségével optimalizálja az átváltási árfolyamot a vállalatcsoport szállítmányozási árajánlatainak vonatkozásában, automatizálva a jelenlegi manuális folyamatot.
Az új rendszer a több mint 3500 kamionból álló flotta fedélzeti adatait is tárolja, ezáltal további útvonal- optimalizációra és útvonal egyezések keresésére nyílik lehetőség.
A vállalatcsoport még hatékonyabb marketingkampányok indítását is tervezi egy új ügyfélkapcsolat-menedzsment megoldás segítségével. Az SAP integrált technológiája leváltja a Waberer’s eddigi rendszerét, és a tervek szerint 2018 közepére ér véget a bevezetés.
„A Waberer’s az új IT megoldásokat tekinti a vállalat versenyképességét meghatározó egyik legfontosabb tényezőnek. A komplett rakomány fuvarozás egyik legnagyobb európai vállalataként fontosnak tartjuk, hogy a legmodernebb eszközöket használjuk nemcsak a kamionjaink, de az informatikai megoldásaink esetén is” - hangsúlyozta Csöregi Levente, a Waberer’s IT igazgatója.
„Az SAP Transportation Management és S/4HANA megoldásai a legjobb nemzetközi gyakorlatokat képviselik, és elősegítik a Waberer’s további növekedését” — tette hozzá Pintér Szabolcs, az SAP Hungary Kft. közlekedési üzletágvezetője.
Kapcsolódó cikkek
- Legyél Te is Informatikus! – Informatikai Oktatási Konferencia 2017
- Mesterséges intelligenciával is bővül az SAP vállalatirányítási rendszere
- Számítógépeket adományozott a LeasePlan a programozás iránt érdeklődő gyerekek számára
- Otthoni munkát a női programozóknak!
- Felhőtechnológia, digitális átalakulás: térítésmentes IT tanfolyam indul fiataloknak
- Továbbra is a leggyorsabban növekedő magyar big data vállalkozás
- Egyre fontosabbak a partneri minősítések az IT-szektorban
- Újabb magyar gázpiaci exportsiker Horvátországban
- Csúcson az SAP felhő megoldása
- Így lesz programozó a mentős, a zenész, a közgazdász
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.