Tovább bővül a hazai startup-paletta
Sikeres hazai magánbefektetők támogatásával indul el a Studio 1 Preseed Befektetési Zrt., valamint a saját startup alapítására és vezetésére felkészítő Drukka Startup Academy – hozták nyilvánosságra a harmadik alkalommal megrendezett Drukka Progress Bar meetupon. Az eseményen az is kiderült, hogy múlt héten megszületett az első európai uniós forrásból finanszírozott kockázati tőkebefektetési döntés a Hiventures Alapkezelő magvető tőkeprogramjában.
Világszerte egyre terjednek az ún. startup-stúdiók, más néven startup gyárak - azok a szervezetek amelyek belső erőforrásokból hoznak létre innovatív cégeket gyors egymásutánban. A modell a legtöbb olyan kihívásra receptet kínál, amellyel manapság a kezdeti fázisban lévő vállalkozásoknak szembe kell nézniük. A Magyarországon is egyre nagyobb ismertségnek örvendő stúdió-modell fontos szereplői most sikeres hazai magánbefektetők támogatásával elindítják a Studio 1 Preseed Befektetési Zrt-t, amelynek segítségével további startup cégek épülhetnek, jelentették be a Drukka szervezésében megvalósuló rendezvényen.
A modell alapján az épülő startupok fő tulajdonosan a Studio 1 lesz, így a befektetők a megszokottól eltérően nem egy, hanem a portfólióba tartozó valamennyi startupra rálátást kapnak. A Studio 1 egyelőre 75 millió forinttal és négy befektetővel indul; az összeg és a befektetői kör azonban folyamatosan bővül. A Drukka számításai szerint 3-5 év alatt 30-40 új startup tud felépülni a Studio 1 támogatásával.
„A Drukka indulása óta eddig kb. 18 startupot építettünk, és a célunk, hogy a Studio 1 indulásával még több céget indíthassunk útjára. Nem elég ugyanis a jó ötlet, megfelelő attitűd és gyakorlatias munkamódszer szükséges a sikeres építkezéshez. A feladatunk, hogy kineveljük a következő generációs startup-vezetőket. Jelenleg nagyjából 10 CEO-nk van, de ha a következő években még 30-40 startupot szeretnénk felépíteni, akkor ahhoz ugyanennyi CEO is kell” – mondta el Szigeti Attila, a Drukka Startup Studio operatív vezetője.
Ebben a küldetésben nagy szerepet játszik a jövőben a Drukka Startup Academy is, amelynek indulását szintén az eseményen jelentették be. A Startup Academy célja, hogy tapasztalt startup-vezetők, befektetők és szakemberek segítségével készítsen fel a saját startup alapítására és vezetésére.
„Az elmúlt években sok olyan tudás halmozódott fel nálunk, amelyet kár lenne parlagon hagyni. Fontos, hogy a nagyvállalati vezetőket is elérjük, hiszen egyre több cég ismeri fel, hogy a „startup-os” módszerekkel lehet igazán áttörő, újszerű innovációkat életre kelteni. Ennek kiaknázására pedig a cégeknek szükségük lesz a megfelelő startup-szemlélettel rendelkező belső innovációs csapatokra” - mondta el Szigeti Attila, aki hozzátette, a Startup Academy első pilot programja április 21-én, a Startup Safary Budapest keretében indul.
Megszületett az első európai uniós forrásból finanszírozott befektetési döntés
A hazai startupoknak számos lehetősége adódik arra, hogy forráshoz jussanak. A stúdiókon túl több angyalbefektető és alapkezelő segíti az induláskor a cégeket. A Hiventures Alapkezelőhöz eddig közel 450 befektetési igény érkezett – hangzott el a Drukka rendezvényén.
Az MFB Csoporthoz tartozó Hiventures Alapkezelőnek összesen 50 + 6,5 milliárd forint áll rendelkezésére, hogy új alapokra helyezze az innovatív kkv-k finanszírozását, támogassa a hazai startup ökoszisztémát, vállalkozói kultúra fejlesztését és ezáltal növelje Magyarország versenyképességét. Ebből az összegből 30 milliárd forintot európai uniós forrásból, további 20 milliárd forintot pedig a Magyar Fejlesztési Bank Zrt. meglévő alapjaiból biztosítanak. Utóbbira vonatkozóan már tavaly megkezdődtek a kihelyezések: 2016 augusztusa óta összesen 2,2 milliárd forintról döntöttek, melyből 0,73 milliárd forint tőkeösszeget folyósítottak is.
„Múlt héten megszületett a 2014-2020 fejlesztési időszak első európai uniós forrásból finanszírozott kockázati tőkebefektetési döntés a magvető tőkeprogramunkban. A tőkeprogramok népszerűségét az is bizonyítja, hogy augusztus óta több mint 400 befektetési igény érkezett a Hiventures Alapkezelőhöz. Az eddigi tapasztalatok alapján számos hasznos tippet tudunk adni a hazai startup-közösségnek arról, hogy mely sikertényezők szükségesek egy eredményes befektetéshez” – mondta el Katona Bence, a Hiventures vezérigazgató-helyettese.
A Drukka rendezvényén a hazai startup-szcéna meghatározó alakjai, Balogh Péter, a világ egyik legnépszerűbb navigációs rendszerének társalapítója, a rendszert fejlesztő cég korábbi tulajdonos-vezérigazgatója, valamint Faix Csaba, a Prezi regionális PR-vezetője is hangsúlyozták az első generációs startupperek támogató szerepét a most indulók sikerében.
Kapcsolódó cikkek
- Melyik startup nyeri idén a Blastoff 150 ezer eurós fődíját?
- Magyarok a nemzetközi siker kapujában
- Elindult Magyarország első B2B fókuszú startup inkubátorháza
- Kiderül a titok: ezzel a trükkel tarolt az UBER, az Apple és a Facebook
- Három új programot indít a Google a magyar startupok támogatására
- A jövő női vállalkozói mérkőznek meg nőnapon
- Magyar startupok, akikről sokat hallunk még az idén
- Dögös tech trendekkel jön az idei SMART 2017 konferencia
- Magyar megoldás forradalmasíthatja a világ filmiparát
- A magyar startup-ok egyre jobban szerepelnek a CES-en
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.