A gyártószektor optimista a digitális átalakulást illetően

forrás: Prím Online, 2017. április 10. 09:32

A Fujitsu megbízásából nemrég végzett vizsgálatban részt vevő vezetők közel kétharmada (62%) úgy nyilatkozott, hogy a digitális átalakulást tartja a gyártószektor előtt álló legnagyobb kihívásnak. 

A megkérdezettek több mint háromnegyede (77%) kulcsfontosságúnak ítéli a technológiát vállalata jövőbeni sikere szempontjából, és ugyanennyien gondolják azt, hogy szervezetüknek gyorsabban kellene haladnia ahhoz, hogy releváns maradjon a digitális világban. 

 

A Fujitsu tanulmánya megerősíti, hogy az erőteljes digitalizáció széles körű hatást gyakorol számos iparágra, és a közép- és nagyvállalatok vezérigazgató-helyettesi szintű döntéshozói egyetértenek abban, hogy ez alapjaiban újraírja szervezetük működésének szabályait. A gyártószektor a legoptimistábbak közé tartozik: a válaszadók több mint kétharmada (69%) „lelkes vagy izgatott” a digitális átalakulással kapcsolatban, és 80% pozitív erőnek tartja a digitalizációt vállalata és a szektor egésze szempontjából. A vizsgálatban részt vevő 250 gyártóipari vezető közül szinte mindenki (98%) azt mondta, hogy szervezete már érzékeli a digitális átalakulás hatását, és 92% már tett lépéseket annak érdekében, hogy a lehető legtöbbet hozza ki az újonnan megnyíló lehetőségekből. 

 

 

 

A Fujitsu tanulmányából kiderül, hogy a gyártószektor vezetői az üzleti működés és a folyamatok átalakulása kapcsán látják a legnagyobb lehetőségeket. 55%-uk az „innovációs beruházásokat” nevezte meg a jövőbeni siker kulcsaként, és több mint háromnegyedük (77%) szerint a technológia központi szerepet játszik szervezete boldogulásában. 

 

Ami a szemléletet illeti, a gyártóvállalatok pragmatikusak, és a nem becsülik túl képességeiket a megfelelő technológia önálló bevezetése terén: 71% úgy érzi, hogy a technológiai szakemberekkel folytatott együttműködés létfontosságú a jövőbeni siker szempontjából. A más szervezetekkel folytatott „co-creation” jellegű együttműködésnek is központi szerepet szánnak a digitális átalakulásban. A legkorábban reagálók már el is indultak ezen az úton: 36% kiemelt figyelmet fordít a partnerkapcsolatok kiépítésére.

 

A digitalizációhoz kapcsolódó lehetőségek és kihívások megismerésével a gyártóvállalatok egyre magabiztosabbá válnak. A válaszadók több mint fele (54%) számolt be arról, hogy ma magabiztosabb a helyes döntések meghozatalát illetően e téren, mint két évvel ezelőtt. Ugyanennyien azonban azt is beismerték, hogy a digitális átalakulás megnehezíti a hosszú távú döntést. 

 

A Fujitsu tanulmánya megállapította, hogy a gyártószektorbeli szakemberek ettől eltekintve is kellően magabiztosak a digitalizáció terén. 69% szerint iparága élen jár a digitális átalakulásban, míg 63% saját vállalatának is élvonalbeli pozíciót tulajdonít ezen a területen. 56% véli úgy, hogy országa digitalizációs törekvései másoknak is példaként szolgálhatnak. Ennek alapján a gyártószektor képviselői bíznak meg a leginkább saját vezetőségükben – egyedül a pénzügyi szolgáltatószektorban volt ennél magasabb az arány. 

 

„A gyártóvállalatok egyértelműen bíznak abban, hogy a digitalizáció pozitív változást hoz működésükbe, sokan tartják magukat e terület éllovasainak. A gyártóipari vezetők szerint egyértelműen a technológia és az innováció a siker kulcsa, ugyanakkor nem becsülik túl a saját képességeiket. Pontosan tisztában vannak azzal, hogy a digitális környezetben való sikeres versenyzés plusz erőfeszítést igényel, és olyan stratégiai partnerkapcsolatok kiépítésére kell törekedniük, amelyek keretében másokkal együttműködve vezényelhetik le a digitális átalakulást. Izgalmas időszak ez a gyártószektorban, ahol a digitalizáció mindenütt befolyásolja és átalakítja a működést. Az új, digitális világban is sikerre törő cégeknek a jövőben gyorsabban kell haladniuk, ha lépést szeretnének tartani az iparággal szemben támasztott elvárásokkal” – nyilatkozta Christof Schleidt, a Fujitsu üzletfejlesztésért és digitális átalakulásért felelős igazgatója.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet

A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél. 

2024. november 21. 20:54

Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál

A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról. 

2024. november 21. 19:31

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01