Az ABB digitalizálja New York kulcsfontosságú alállomását, hogy javítsa az áramellátást
A digitális alállomás technológia javítja a viharvédelmi program kritikus elemének számító áramellátás megbízhatóságát
Az egyik vezető közüzemi céggel, a Con Edisonnal együttműködésben kivitelezett felújítás során számos hagyományos energetikai berendezést digitális technológiával váltottak ki. Az átviteli hálózatra kapcsolódó alállomás – amely a maga nemében a legnagyobbak közé tartozik az USA-ban – fogyasztók százezreit látja el villamos árammal Alsó-Manhattanben.
A „Sandy” névre keresztelt 2012-es hurrikánt kísérő áradás jelentős károkat és kiterjedt áramszünetet okozott. A természeti katasztrófa óta a Con Edison jelentős beruházásokat hajtott végre, hogy megnövelje energetikai infrastruktúrájának védelmét. A beruházásoknak köszönhetően megerősítették az alállomásokat védő külső falakat, a kapukat és az árvízvédelmi falakat is.
Az új konstrukciójú, moduláris felépítésű, 420 kilovoltos (420 kV) PASS-rendszerű (Plug and Switch System) hibrid kapcsolóberendezés telepítési szintje több mint 10 méterrel lesz az alállomás eredeti szintje felett, ami jelentősen hozzájárul majd ahhoz, hogy a ciklonokat kísérő áradás ne tehessen benne kárt. Az 50%-os helymegtakarítást garantáló innovatív PASS rendszer olyan speciális forgó átvezetőkkel készül, amelyek jelentősen megkönnyítik a szállítást és a szerelést. A viharvédelmi intézkedések és a villamosenergia-hálózat rugalmasságát növelő fejlesztések várhatóan javítják az áramellátás megbízhatóságát, és csökkentik az áramkimaradások gyakoriságát. Az ABB által kivitelezett digitális korszerűsítés során a réz vezérlőkábelek több mint 80%-a korszerűtlennek minősült, ezért azokat kevesebb, de korszerű száloptikai kábelekkel váltották ki.
„Ezen kritikus alállomás digitális átalakítása és a létesítmények időjárás elleni védelmét megerősítő intézkedések növelni fogják a villamosenergia-hálózat rugalmasságát, és megbízhatóbbá teszik a manhattani fogyasztók áramellátását” – mondta Claudio Facchin, az ABB Energetikai Hálózatok divíziójának vezetője. „A villamosenergia-hálózat digitalizálása az egyik fő elemét alkotja a Next Level stratégiánknak is, amivel elköteleztük magunkat amellett, hogy vevőinket a legkorszerűbb technológiák szállításával segítsük a digitalizálás térnyerése érdekében.”
A Con Edison IEC 61850-alapú nyílt kommunikációs rendszerek melletti elkötelezettségének köszönhetően most lehetővé vált, hogy az általa üzemeltetett hatalmas rendszert összekössék különféle szállítók már kiépített berendezéseivel és rendszereivel, ami lehetővé teszi a kritikus eszközadatok kinyerését és az üzleti intelligencia bányászatát, ezáltal krízishelyzetekben gyorsabb döntéseket tesz lehetővé. További fontos előnye, hogy elősegíti az áttérést a hagyományos, időalapú karbantartásról az állapotfüggő karbantartásra.
„Nagy körültekintést igényelt részünkről, hogy a többszintű, meglévő vezérlőrendszereinkről – amelyek közül néhányat a Sandyt kísérő vihardagály megrongált – átálljunk egy új, automatizált rendszerre. A tervezés, a tesztelés és a telepítés fázisaiban a mérnökeink folyamatos kapcsolatot tartottak az ABB szakembereivel” – mondta Sanjay Bose, a Con Edison central Engineering részlegének vezetője. „A két fél erőfeszítéseink és a részletekre is nagy hangsúlyt fektető együttmunkálkodásának köszönhetően a projekt első fázisát sikerült határidőre, a tervezett költségkereten belül úgy üzembe helyeznünk, hogy közben nem volt sem üzemi kimaradásunk, sem balesetünk.”
Kapcsolódó cikkek
- Az ABB felvásárolja a B&R-t
- Az ABB leszállította Dániában az első városi akkumulátoros energiatárolási megoldást
- Az ABB piacra dobta az iparág vezető digitális megoldásait kínáló ABB Ability-t
- Az ABB 3D-s innovatív minőségellenőrzési technológiai cég felvásárlásával bővíti digitális termékkínálatát
- Gigaberuházást nyert a Schneider Electric a Samsung SDI új gyáregységével
- Az ABB 70 millió dollár összértékben szállít berendezéseket európai vasúti flották bővítéséhez
- Az ABB több megbízást is nyert elektromos buszok töltőállomásainak szállítására
- Az ABB és a Microsoft együttműködésének újabb sikerét jelzi Asset Health Center 3.0 eszközmenedzsment megoldás
- Újabb magyar gázpiaci exportsiker Horvátországban
- Az ABB szállítja a komplett automatizálási és villamos rendszert a Tisza-TK-nak
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.