Friss PayPal és SuperData kutatás készült az európai eSport piacról
A PayPal által támogatott 2017-es Wargaming World of Tanks bajnokság moszkvai döntőjének közeledtével a PayPal és a SuperData Research bemutatta az európai országok eSport piacáról készített nemzetközi kutatását. Az éves rendszerességgel készített felmérés 12 európai piac adatai alapján méri fel az egyik legdinamikusabban fejlődő online iparág helyzetét.
Bevételek terén Svédország vezet, a nézőszám Franciaországban nő a leggyorsabban
Bár sokan gondolják, hogy az eSportok a legtöbb internet-felhasználóval rendelkező kelet-ázsiai régióban a legnépszerűbbek, Európa - ahol az eSportok terjedésének motorja elsősorban a magas internetpenetráció és a közösségi média rohamos térnyerése - úgy tűnik gyorsan felzárkózik. A kutatás szerint a piac gyors ütemben nő Európában, 2018-ban a iparág összbevétele meghaladhatja az 345 millió dollárt.
A piac értéke és a nézőszám alapján a felmérésben résztvevő országok közül az első négy helyen Svédország (PewDiePie, az egyik leghíresebb eSport játékos szülőföldje), Oroszország, Franciaország, és az Egyesült Királyság áll. A toplista élén álló Svédországban az eSportból származó bevételek 2016-ban meghaladták a 40 millió dollárt. A kutatás szerint Magyarországon az iparág bevétele tavaly meghaladta az 527.000 dollárt, és 25,04%-os várható éves növekedési ütemmel számolva 2018-ra akár az 585.000 dollárt is elérheti.
„Az különböző eSport bajnokságok rengeteg ember számára jelentenek szórakozást, és örülök, hogy világszerte játékosok milliói számára természetes, hogy mindennek a PayPal is részese” - mondta el Matt Komorowski, a PayPal észak- és közép-európai régióért felelős ügyvezető igazgatója. “A magyar piac is megérdemli a megkülönböztetett figyelmet, hiszen a tény, hogy 2018-ra 331.000 főre duzzadhat a magyar nézőközönség jelentős növekedési potenciált jelent. A PayPal-nél tudjuk, hogy akár replőjegyről, akár varázskardról van szó, a biztonságos és kényelmes fizetés egyszerű lebonyolítása alapvető fontosságú. Ehhez nyújtunk segítséget az eSport játékosoknak fizetési megoldásainkkal, Vásárlóvédelmi Programunkkal, és ezért működünk együtt az olyan vállalatokkal, mint a milliók számára szórakozást kínáló Wargaming.”
Az eSport hajtómotorja az Y nemzedék
Az ezredfordulón született korosztály jelenleg az egyik legnagyobb fogyasztói csoport, amely számos más terület mellett az eSport fejlődési irányait is meghatározza. A SuperData kutatása szerint a videójáték ipart szinte teljes egészében ez a nemzedék birtokolja: az érdeklődők két legnagyobb korcsoportja a 18-24, és a 25-34 év közöttiek, továbbá ez a két korcsoport teszi ki a nézők 62%-át. Az eSport rajongók csupán 10%-a idősebb 45 évesnél.
A kutatás szerint az eSportok iránt jellemzően a férfiak érdeklődnek: Európában az eSport játékosok 84%-a férfi, 16%-a nő. Országokra bontva a női játékosok aránya Svédországban a legmagasabb (24%), amit Franciaország (22%), az Egyesült Királyság (22%) és Magyarország (13%) követ. A női játékosok aránya Izraelben a legalacsonyabb (10%).
„Büszkék vagyunk az eSportban betöltött központi szerepünkre, és hogy már a kezdetektől olyan kiváló szolgáltatásokat nyújtó partnerekkel alakíthatjuk napjaink egyik legérdekesebb jelenségének jövőjét, mint a PayPal” - mondta Atila Yesildag, a Wargaming Senior eSport menedzsere. „A tavaly Varsóban megrendezett döntők hihetetlen sikere a bizonyíték rá, hogy a közép- és kelet-európai régióban is nagy jövő előtt áll ez a folyamatosan fejlődő iparág.”
A Superdata kutatása szerint Észak-Amerikában a legnépszerűbb eSport bajnokságokat 33 millió néző követi, akiknek a 71%-a 18-34 éves korosztályból kerül ki. Magyarországon az eSportoknak 2016-ban több mint 223.000 egyedi nézője volt és az előrejelzések szerint számuk 2018-ra 331.000 főre nő.
Kapcsolódó cikkek
- A gyártószektor optimista a digitális átalakulást illetően
- A pénzügyi vállalkozások akár 300 milliós veszteséggel is szembesülhetnek egy kibertámadás során
- Európa középpiaca idén változásokat vár a munka világában
- Közel 200.000 hazai e-sport játékos – az e-sportról számokban
- Korszakhatárhoz érkeztek a magyarországi nagyvállalatok egy friss Microsoft-IVSZ kutatás alapján
- Értékes adataink a digitális káoszban
- Okostelefonnal jobban összemosódik a munka és a magánélet
- Magyarországon az irodai dolgozók 72 százaléka szerint az irodai munka papír nélküli elképzelhetetlen
- A gamer bennünk van
- Pesszimisták a HR-esek, mégis igyekeznek mindent megtenni az informatikai munkaerőhiány kezeléséért
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban
A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.
Az LG 2025-ös QNED evo termékcsaládja jelentős technológiai fejlődésen ment át
Az LG Electronics (LG) bemutatja a megújult, 2025-ös QNED evo termékcsaládját egy újonnan szabadalmaztatott, széles színskálát biztosító technológiával. A készülékek valódi 4K felbontású képet és akár 144 Hz*-es képfrissítési rátát tesznek lehetővé vezeték nélküli kapcsolódással, ultraalacsony késleltetéssel. Emellett a széria tagjai továbbfejlesztett mesterséges intelligencia alapú kép- és hangfeldolgozást, és személyre szabhatóságot biztosítanak a webOS 25-ön keresztül.