Ausztriában terjeszkedik a magyar startup
Alig egy évvel a hazai indulása után nemzetközi terjeszkedésbe kezdett az egyik legígéretesebb magyar startup, a belépőjegyek adás-vételére online piacteret kínáló Tickething. Ennek első lépéseként a cég elindította az osztrák piacra specializált szolgáltatását. A cél a folyamatos bővülés, hiszen iparági becslések szerint világszinten több ezer milliárd forintos piacot jelent a jegyek újraértékesítése.
A 2016 márciusában startoló Tickething hazánkban elsőként hozott létre olyan online piacteret, amelyen bárki biztonságos keretek között értékesítheti feleslegessé vált koncert-, fesztivál-, színház-, vagy éppen sporteseményre szóló belépőjét. A magyar startup igazi sikertörténet, hiszen már több mint tízezer regisztrált felhasználóval büszkélkedhet Magyarországon, amely a nyári fesztiválszezonban pedig várhatóan tovább fog nőni.
A cég tervei között hangsúlyos szerepet tölt be a nemzetközi terjeszkedés, amelynek első lépéseként május elején Ausztriában is elérhetővé vált szolgáltatásuk.
„Azért esett nyugati szomszédunkra a választás, mert számos világhírű zenekar és előadó lép fel Ausztriában. A piac mérete is nagyobb és a jegyárak is magasabbak, mint itthon, másrészt elterjedtebbek az elektronikus belépők is. Az is fontos szempont, hogy nincs olyan versenytárs az országban, amelyik számottevő piaci részesedést tudott volna szerezni” – emelte ki Töreky Bence, a Tickething alapítója.
Világszinten több ezer milliárd forintos piac
Bár hazánkban az online jegy újraértékesítés még gyerekcipőben jár, a világon egyre nagyobb lehetőséget jelent a másodlagos jegypiac. Iparági becslések szerint az Egyesült Királyságban például egy milliárd fontot (közel négyszáz milliárd forintot), míg az Egyesült Államokban öt milliárd dollárt (közel ezerötszáz milliárd forintot) tesz ki az újraértékesített jegyek forgalma.
Magyarországon a legtöbben a közösségi médián keresztül próbálják meg eladni a feleslegessé vált elektronikus belépőjegyeiket. Ez azonban rengeteg visszaélésre, csalásra ad lehetőséget. A Tickething ezzel szemben egy teljesen átlátható, biztonságos rendszer, hiszen az eladó előélete, és a teljes tranzakció nyomon követhető, a rendszeren keresztül, ellenőrzött módon megy végbe.
A Tickething célja, hogy piacvezető szolgáltatássá váljon Magyarország után Ausztriában is, majd a megszerzett tapasztalatokra építve, további országokban is elindítaná tevékenységét. A cég fejlődését a GB & Partners Tőkealap-kezelő segítette az általa kezelt Prosperitás Proseed Közös Magvető Kockázati Tőkealap befektetésén keresztül. A Tickething 2016-ban bekerült a Telenor Accelerate programjába is, amely az első startup-gyorsító program Magyarországon.
A mobilszolgáltató összesen 150 millió forint értékben ajánlott fel támogatást a kiválasztott vállalkozások számára alacsony százalékú kisebbségi részesedés ellenében. A program keretében a győztes startupok 2016 szeptember óta intenzív felkészítésen, workshopokon, illetve mentoraikkal – Pistyur Veronika, Oszkó Péter, Varga Zoltán, Várkonyi Balázs, Vinnai Balázs – személyes foglalkozásokon vettek részt a szakmai gyarapodás és a partnerhálózatok kiépítése érdekében.
Kapcsolódó cikkek
- Ismét bemutatkoznak európa legjobb női startup csapatai
- Április végéig jelentkezhetnek egészségügyi innovátorok az 50 ezer eurós díjazású start-up versenyre
- A Jövő Utcáján debütál a magyar fejlesztésű okosbicikli
- Swappygame néven elindult a használt videojátékok „Vaterája”
- Szafarizz a Codecoolban!
- Tovább bővül a hazai startup-paletta
- Melyik startup nyeri idén a Blastoff 150 ezer eurós fődíját?
- Magyarok a nemzetközi siker kapujában
- Elindult Magyarország első B2B fókuszú startup inkubátorháza
- Kiderül a titok: ezzel a trükkel tarolt az UBER, az Apple és a Facebook
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.