Lassul az IoT szekere?

Michael Collins, a Dell EMC EMEA értékesítési alelnöke

forrás: Prím Online, 2017. május 5. 09:38

Az újabb kutatások azt mutatják, hogy a nagyvállalatok egyre szélesebb körben alkalmazzák az Internet of Things (IoT) eszközrendszerét. Cégek naponta találnak ki olyan új, innovatív megoldásokat, amelyekkel maximálisan kihasználják az internetre csatlakozó eszközök nyújtotta lehetőségeket. 

Az Egyesült Királyságban megkérdezett Dell EMC értékesítési partnerek többsége szerint az IoT jelentős hatással lesz ügyfeleik üzleti modelljére a közeljövőben, ha eddig nem volt. A kutatási eredményekből pedig az is kiderül, hogy az IoT lehetséges hatása nagy mértékben függ az adott szektortól: bizonyos iparágak szakemberei kevesebb lehetőséget látnak az IoT kihasználására.

 

Különböző iparágak, eltérő módszerek: lassabbak a szabályozott piacok

A transzformatív technológiák és üzleti alkalmazások elterjedésével, egyre több szektorban jellemző az IoT gyors térhódítása. A felmérés résztvevői szerint a technológiai (41%), a kiskereskedelmi, a banki és pénzügyi, a gyártói, végül a szolgáltatói szektor (22%) jár az élen. Ugyanakkor az egészségügyi, a biztosítási, a gyógyszeripari és az állami szektor, végül pedig az olaj- és gázszolgáltatók (10%) alkalmazzák a leglassabban az IoT felfogást. A változó adoptálási módszerek viszont kevesebb lehetőséget adnak az IoT gyakorlati alkalmazására – a jelenlegi kereteket figyelembe véve –, illetve arra, hogy az új technológiát már meglévő rendszerekbe integrálják.

 

Az értékesítési partnerek számára az IoT az üzleti növekedés és terjeszkedés lehetőségét jelenti, és motorjai lehetnek a fejlődésnek olyan szektorokban, ahol lassabban vezetik be az új technológiákat - jellemzően azokban az iparágakban, ahol nagyobb szerepe van a szabályozásnak és a befektetések kimutatható megtérülésének. Ez többnyire olyan ágazatokat jelent, amelyekben az irányítás és a jogi szabályozás hagyományosan összetettebb: például az egészségügyben, az energetikában vagy a szállítmányozásban. Továbbá az összegyűjtött személyes információk és adatok mennyiségére irányuló fokozott figyelem – ami ezeket a szektorokat jellemzi – az IoT bevezetésével fokozódna. A technológiák lassú bevezetése azonban egy öngerjesztő folyamat, hiszen addig nem érvényesülhetnek a piacon bizonyítani, amíg szélesebb körben nem kezdik őket alkalmazni. 

 

A folyamatot ösztönző legfontosabb tényező maga a változás sebessége lesz. Az IoT-forradalom olyan gyorsan zajlik, hogy az informatikai megoldásszállítóknak nem mindig van idejük azon gondolkodni, hogyan értékesíthetnék az újításaikat. Egyszerűbb, ha pusztán reagálnak az IoT-t használni szándékozó ügyfeleik igényeire. A vállalatok bevezetési módszereit látva azonban egyértelmű, hogy 2017-ben szélesebb körben elérhetővé válnak a technológiai újítások.

 

http://16315-presscdn-0-27.pagely.netdna-cdn.com

 

Növekvő fejlődési és értékesítési lehetőségek

Az IoT iránti igény a fogyasztók körében rendkívüli mértékűvé vált. A nagyvállalati piac azonban lassabban reagál, ami főként a biztonsági kockázatoknak és a meglévő infrastruktúrába való integrálás nehézségeinek köszönhető. Komoly kihívást jelent a stratégiai elkötelezettség és a végrehajtáshoz szükséges erőforrások kiegyensúlyozása, de a végeredmény a fogyasztó és a cég számára is előnyös, a befektetés megtérülése pedig kézzelfogható lesz. 

 

A kutatásból kiderül, hogy a viszonteladók az IoT-megoldásokat kereső nagyvállalati ügyfeleknek köszönhetően jelentősen növelték bevételeiket. A 2017-es, és az azt követő éveket nézve az előrejelzések egyértelműen pozitívak. A viszonteladók mintegy 76 százaléka számolt be az ügyfeleik IoT iránti igényének köszönhető javuló értékesítési tendenciáról: többségüknél akár 30 százalékos bevételnövekedés volt tapasztalható.

 

Az IoT nagyszerű lehetőséget jelent azoknak az értékesítőknek, akik proaktív és megbízható tanácsadóként létre tudnak hozni egy platformot az új infrastruktúra és nagyvállalati protokollok végrehajtásához és felügyeletéhez. Azok az értékesítési partnerek, akik szem előtt tartják az ügyféligényeket és az IoT segítségével megvalósítható fejlődési lehetőségeket, nagy mértékben hozzájárulnak majd az iparág pozitív irányú változásaihoz. Amikor ez az igény felmerül a lassabban reagáló szektorok részéről is, akkor ezek a partnerek megbízható tanácsokat és testreszabott megoldásokat kínálva egyszerűbbé és zökkenőmentesebbé tudják tenni az új technológia beépítését.

 

A szigorúbb szabályozás és az új technológiák bevezetésének összetett jellege nagy valószínűséggel lassítja az IoT-megoldások átvételét. Továbbá egyes iparágakban (például vasút, olaj- és gázipar) még most is csak a megfelelő minősítésekkel rendelkező mérnökök végezhetik a technológiák bevezetését. A kutatásban részt vevő szolgáltatók közül többen is úgy vélik, hogy az ilyesfajta összetett szabályozási rendszer jelentősen hátráltatja az IoT bevezetését ezekben az ágazatokban. Fontos, hogy ezek a szektorok se maradjanak le, ez pedig a rendszerintegrátoroktól a hozzáadott értéket nyújtó viszonteladókon át az informatikai tanácsadó cégekig mindenkinek lehetőséget nyújt arra, hogy segítsen ezeknek a vállalatoknak jobban megérteni és megvalósítani a számukra ideális IoT-kompatibilis infrastruktúrát. Végeredményben mindez az ügyfelekről szól, ezért a vállalatoknak fel kell készülniük a jövő technológiai kihívásaira, hogy maximálisan kiszolgálhassák a végfelhasználók igényeit.

 

Michael Collins az Európai, a Közel-keleti és az Afrikai régió (EMEA) értékesítési alelnökeként tevékenykedik a Dell EMC vállalatánál. Ő felelős az EMEA értékesítési csatornáinak tervezéséért és kivitelezéséért, illetve egy szakképzett csapattal a háta mögött támogatja az egyedülálló partneri ökoszisztéma kialakulását a jobb üzleti eredmények eléréséhez.

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01